[Share Point 2007] Geen zoekresultaten

Pagina: 1
Acties:

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hoi tweakers,

Ik ben bezig met het opzetten van een simpele Sharepoint server.
Het is de enige Sharepoint server in het netwerk, en dus neemt hij alle taken voor z'n rekening.
Het installeren en aanmaken van de site ging perfect, en werkt ondertussen vlekkeloos.

Vandaag begon ik met het opzetten van de Zoek server.
Dit alles ging ook goed, het indexeren van een gedeelde map(\\server01\docs) is goed gegaan en alle documenten staan geindexeerd in de Zoek Server.

Het probleem nu is alleen dat als ik zoek op de sharepoint site op niks resultaten krijg.
En dat terwijl ik zeker weet dat ik op die woorden resultaten moet krijgen!

SP1

Ik heb via de Microsoft site al meerdere hulp documenten doorgenomen, en ook via google heb ik meerdere oplossing geprobeert.
Helaas werkt geen van allen en kan ik nogsteeds zoeken wat ik wil, maar zonder resultaat.

Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie of fout doe? 8)7

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• DennusB
  • Niet online
Niemand ?

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05
Al eens geprobeerd om te zoeken naar dingen die in SharePoint zelf staan? (document, lijst item, contact, enz)

Een reden waarom je niets terug ziet kan zijn dat je geen rechten hebt op die documenten volgens de netwerkshare.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Zelfde probleem hier. Heeft iets te maken met de accounts die je gebruikt. Schijnbaar is dat gedrag sinds SP2 voor Sharepoint verandert.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• DennusB
  • Niet online
Glorix Jim schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:35:
Al eens geprobeerd om te zoeken naar dingen die in SharePoint zelf staan? (document, lijst item, contact, enz)

Een reden waarom je niets terug ziet kan zijn dat je geen rechten hebt op die documenten volgens de netwerkshare.
Ja heb ik zeker geprobeerd. Zelfs als ik op m'n eigen naam zoek krijg ik niks terug :|

• Saab
Errors in je event viewer? Aangezien Sharepoint bij ons uitgefaseerd wordt besteed ik er even geen aandacht aan.

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 12:33

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Zoals Saab aangeeft: Errors in eventviewer? Errors/Warnings in log files? Na enkele jaren SharePoint administrator/developer te zijn weet ik één ding.... Het is niet easy-as-it-is voor het zoeken op te zetten maar ééns opgezet is het zo makkelijk om te onderhouden.....

Kijk in ieder geval je eventviewer en logfiles na, wanneer je een zoekactie uitgevoerd hebt. Staan je zoekinstellingen ook correct ingesteld op site collection niveau?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• DennusB
  • Niet online
dj_vibri schreef op maandag 29 juni 2009 @ 07:54:
Zoals Saab aangeeft: Errors in eventviewer? Errors/Warnings in log files? Na enkele jaren SharePoint administrator/developer te zijn weet ik één ding.... Het is niet easy-as-it-is voor het zoeken op te zetten maar ééns opgezet is het zo makkelijk om te onderhouden.....

Kijk in ieder geval je eventviewer en logfiles na, wanneer je een zoekactie uitgevoerd hebt. Staan je zoekinstellingen ook correct ingesteld op site collection niveau?
Meerdere info meldingen verschijnen in de eventviewer zodra ik zoek op een woord:
A new query machine, 'YORCOM-VOF01', has been added to the query rotation based on changes to farm topology. Component: a53ac8d8-8dca-449d-bf42-b71fbb6f669a
Component: a53ac8d8-8dca-449d-bf42-b71fbb6f669a
Catalog: AnchorProject. A master merge was started due to an external request.
The winlogon notification subscriber <TrustedInstaller> was unavailable to handle a critical notification event.
Ik ben benieuwd of iemand weet wat dit is 8)7

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-01 12:33

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

DennusB schreef op maandag 29 juni 2009 @ 09:53:
[...]

Ik ben benieuwd of iemand weet wat dit is 8)7
Al op internet tegengekomen dat dit voornamelijk te maken kan hebben met de windows defender in windows vista. Heeft iets te maken met een process dat een bepaalde gebruiker blokkeert enz.... (het juiste weet ik er niet van, maar exacte foutmelding in google en je krijgt een hoop resultaten).

en meldingen in je SharePoint logs? (dus niet eventviewer, maar degene die standaard op c:\program files\common files\microsoft shared\web server extensions\12\logs staan). --> ook wel de 12-hive genoemd :)

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

• DennusB
  • Niet online
dj_vibri schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:14:
[...]

Al op internet tegengekomen dat dit voornamelijk te maken kan hebben met de windows defender in windows vista. Heeft iets te maken met een process dat een bepaalde gebruiker blokkeert enz.... (het juiste weet ik er niet van, maar exacte foutmelding in google en je krijgt een hoop resultaten).

en meldingen in je SharePoint logs? (dus niet eventviewer, maar degene die standaard op c:\program files\common files\microsoft shared\web server extensions\12\logs staan). --> ook wel de 12-hive genoemd :)
Het log bestand staat vol met dingen als:
06/29/2009 10:17:42.78 OWSTIMER.EXE (0x0978) 0x0944 Search Server Common MS Search Administration 7hmh High
06/29/2009 10:16:00.97 mssearch.exe (0x0D0C) 0x121C Search Server Common GatherStatus 0 Monitorable Unlock Queue - File:d:\office\source\search\search\gather\server\gatherobj.cxx Line:2879
Maar het zijn zoveel verschillende dat ik die beter niet allemaal hier post.
Bovenstaande is degene die het meest voorkomt in het bestand :)

[ Voor 11% gewijzigd door DennusB op 29-06-2009 10:23 ]

• Saab
MIsschien dat dj_vibri er iets van weet, mij staat iets van bij dat met de installatie van SP2 op Sharepoint er iets verandert is in de accountinstellingen.

Wij krijgen duidelijke Search gerelateerde foutmeldingen in de system eventviewer. Alleen ben ik een beetje huiverig om er aan te knutselen gezien het feit dat een third party het heeft opgeleverd en het niet helemaal duidelijk is hoe het e.a. zou moeten werken, wij hebben een front end en twee back end SharePoint servers draaien.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Die Event Viewer meldingen e.d. zijn doodnormaal.

Ten eerste, maakt die file share "content source" deel uit van de "search scope" waardoor je zoekt?
Ten tweede, de search is "security trimmed" dus wees er zeker van dat de account waarmee je probeert te zoeken ook voldoende rechten heeft op de geindexeerde content.

• DennusB
  • Niet online
MaZo schreef op maandag 29 juni 2009 @ 10:51:
Die Event Viewer meldingen e.d. zijn doodnormaal.

Ten eerste, maakt die file share "content source" deel uit van de "search scope" waardoor je zoekt?
Ten tweede, de search is "security trimmed" dus wees er zeker van dat de account waarmee je probeert te zoeken ook voldoende rechten heeft op de geindexeerde content.
De account waarmee gezocht wordt in de gedeelde map heeft alle rechten op de te doorzoeken map.
Dat is 100% zeker.

Wat je zegt over de search scope, kan je mij uitleggen hoe ik dat precies moet instellen?
Ik heb dat wel gedaan, maar het zou zomaar kunnen dat daar een foutje in is geslopen.

• MaZo
  • Niet online
Browse naar je site > Site Actions > Site Settings > Search scopes
Zorg dat dit op "use custom scopes" geconfigureerd staat, verwijzend naar je Search Center.

Ga vervolgens terug naar je Site Settings, ga naar "Search scopes" en klik op een Display Group.
Zorg hier dat de custom file share scope onderdeel is van een bepaalde Display Group.

• DennusB
  • Niet online
MaZo schreef op maandag 29 juni 2009 @ 11:32:
Browse naar je site > Site Actions > Site Settings > Search scopes
Zorg dat dit op "use custom scopes" geconfigureerd staat, verwijzend naar je Search Center.

Ga vervolgens terug naar je Site Settings, ga naar "Search scopes" en klik op een Display Group.
Zorg hier dat de custom file share scope onderdeel is van een bepaalde Display Group.
Thanks voor de uitleg.
De eerste stap snap ik niet helemaal, want die optie heb ik niet?
De 2e wel, en dat ziet er nu zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CZEcEWCjNa6w0qtZJWlJH8WQ/thumb.png
Is dit nu wel of niet goed ? 8)7

• MaZo
  • Niet online
Krijg je überhaupt resultaten terug? Ook van de gewone content?
Normaal gesproken valt alles - dus inclusief de file share - namelijk onder die "Alles" scope (zie de scope rules).

Maak anders een aparte search scope aan voor die file share, zodat je de resultaten ook lekker gescheiden kunt houden. Je kunt dit doen in de Shared Service Provider pagina's.
Start hierna een full crawl en probeer het nog eens, maar dan gebruikmakende van die nieuwe scope.

• DennusB
  • Niet online
MaZo schreef op maandag 29 juni 2009 @ 12:45:
Krijg je überhaupt resultaten terug? Ook van de gewone content?
Normaal gesproken valt alles - dus inclusief de file share - namelijk onder die "Alles" scope (zie de scope rules).

Maak anders een aparte search scope aan voor die file share, zodat je de resultaten ook lekker gescheiden kunt houden. Je kunt dit doen in de Shared Service Provider pagina's.
Start hierna een full crawl en probeer het nog eens, maar dan gebruikmakende van die nieuwe scope.
Oke dat ga ik eens proberen, van die losse scope.
Maar nee, ik krijg op niks resultaten, zelfs niet op mijn eigen naam of documenten die ik heb geupload.
Op niks gewoon :(

• MaZo
  • Niet online
Ik hoop vanzelfsprekend, maar je hebt wel een nieuwe (incrementele) crawl gedraaid na het uploaden van die documenten?

• DennusB
  • Niet online
MaZo schreef op maandag 29 juni 2009 @ 13:06:
Ik hoop vanzelfsprekend, maar je hebt wel een nieuwe (incrementele) crawl gedraaid na het uploaden van die documenten?
Ja dit was wel gebeurt.
Wat ik nu wel zie in de SSP admin zijn deze 2 meldingen als ik hem handmatig laten crawlen:
http://share.bedrijfx.nl
Access is denied. Check that the Default Content Access Account has access to this content, or add a crawl rule to crawl this content. (The item was deleted because it was either not found or the crawler was denied access to it.)
sps3://share.bedrijfx.nl
Access is denied. Check that the Default Content Access Account has access to this content, or add a crawl rule to crawl this content. (The item was deleted because it was either not found or the crawler was denied access to it.)
Toch nog maar even voor de 100e keer de rechten nalopen ... 8)7

Edit : Als ik onder sharepoint inlog met de account die moet crawlen kan ik wel overal bij? :/

[ Voor 4% gewijzigd door DennusB op 29-06-2009 13:21 ]

• Saab
Hmm, same as here dus.

Check deze oplossing:

http://social.technet.mic...a6-4683-b25b-b595b9006ad7

• MaZo
  • Niet online
Kijk ook even op web application niveau (vanuit de Central Administration) of de crawl account überhaupt rechten heeft om (minstens) te lezen.

• DennusB
  • Niet online
Ik de oplossing op die site geprobeerd. De oplossing om in het register een "DisableLoopbackCheck" aan te maken en op 1 te zetten.
Helaas geeft dit ook niet de oplossing... |:(
Vaag dat MS hier niet een kant en klare oplossing/bugfix voor heeft :/

• MaZo
  • Niet online
Je hebt wel je server(s) herstart na het doorvoeren van deze registerwijziging?

Overigens heeft die oplossing alleen zin als je dezelfde 401-error krijgt bij het inloggen met elke andere willekeurige account VANAF de server zelf, dus niet alleen met de crawl account.

[ Voor 23% gewijzigd door MaZo op 29-06-2009 14:18 ]

• DennusB
  • Niet online
MaZo schreef op maandag 29 juni 2009 @ 14:18:
Je hebt wel je server(s) herstart na het doorvoeren van deze registerwijziging?

Overigens heeft die oplossing alleen zin als je dezelfde 401-error krijgt bij het inloggen met elke andere willekeurige account VANAF de server zelf, dus niet alleen met de crawl account.
Ja heb hem gereboot.
Oke dus deze oplossing gaat hem niet worden. Hmm nog maar even doorzoeken dan hier :P Het is toch rustig

Oke dat sharepoint niet doorzocht kan worden snap ik nu. Ookal krijg ik het nog niet opgelost.
Maar zoals ik eerder beschreef laat ik ook een netwerk map doorzoeken.
In de SSP admin zie ik wat er gecrawled is en daar staat onderandere dit in:
\\server01\docs\map\drivers\asus\2008\p5b\d...
Nu neem ik aan dat als ik dan zoek op "asus" ik iets moet vinden.
Maar zelfs daarop vindt hij niks ?

[ Voor 29% gewijzigd door DennusB op 29-06-2009 14:33 ]

Pagina: 1