Toon posts:

GA-EP45-UD3P bord post, maar boot niet en "stopt" bij HDDs!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medecompanions,

dus mijn probleem is als volgt:

3-4maanden geleden heel dit systeem samengeraapt:

Mobo: GA-EP45-UD3P REV: 1.0
RAM: 2x2GB HyperX 800Mhz
2x2GB Valueram 800Mhz
CPU: Q9650
HDDs: Samsung F1 1TB sata
Seagate 1TB sata
ODD: Samsung litescribe sata
Video Kaart: Asus EAH4550
Case+PSU: Antec Sonata III (500earthwatts voeding)
Extra: Scyte Mugen 2

Nu sinds gisteren hield het systeem gewoon op met normaal te doen...
Dus tijdens de reboot zag ik de post screen en wat info over de IRQs enzo, beneden staat er dan op welke media de bios aan het kijken is voor opstart, en op dat moment als het de beurt is aan de HDD reageert het systeem niet meer, ctrl-alt-del werkt wel en numlock ook, dus hij stopt gewoon met verder te booten...
Als ik de dvddrive in gelijk welke sata poort steek kan ik booten vanuit live cd's of windows installs, maar bv na de installatie van windows vista 64 moet het systeem rebooten, en dan gebeurt weer niets, heb recovery iso's van mijn hdds teruggezet, kan op de HDDs en kan ze beschrijven, ook de bios kan de HDDs herkennen...
O ja, dus de eerste dag dat ik met dit probleem had te kampen toonde de pagina juist na het herkennen van de drives en de bios epo polution logo, de pagina met al de IRQs dus, toonde die gekleurde blocks willekeurig op het scherm...
Wat ook handig om weten is is dat ik de sata's als IDE draai (dus zonder RAID en AHCI)
Ik heb de laatste bios update F9.
Sinds de update (van F8->F9) heb ik die gekleurde blocks niet meer, maar nu zijn op diezelfde plaatsen gewoon zwarte blocks aanwezig, en dus zie je bv een lijntje staan met IRQ info en plots ontbreekt er in het rijtje dan een teken/karakter...
Ik heb dit nog nooit gezien...
Heb de vga kaart verstoken met een andere nieuwe kaart, geen resultaat/resultaat...
Heeft er iemand zulke ervaringen, of kan er iemand me helpen?

Met dank

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Abbadon in "PMG Beleid" eens door. Het lijkt dat het moederbord op zich wel werkt, alleen er ergens een conflict optreed met andere apparaten. Door de troubleshooter door te nemen kun je dit uitsluiten en kijken welk onderdeel dit veroorzaakt.