• ivorlandon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-01 21:08
Hoi allemaal :)

ik heb een X4 955 processor met een Gigabyte GA-MA770T-UD3P moederbord. Ik gebruik nu de koeler die bij de processor zat, alleen ik wil deze vervangen door een betere. Als ik op i'net zoek naar AM3 koelers kan ik deze eigenlijk niet vinden. Is het waar dat als een cpu koeler geschikt is voor AM2+, hij ook op een AM3 socket past? Ik ben hier namelijk niet zeker van :9

Welke koeler zou eigenlijk het beste zijn voor een budget van 50 euro ongeveer? Ik heb al wat zitten vergelijken en ik kwam uit op de Gigabyte G-power II. Alleen op i'net staat dat deze geschikt is voor AM2+.

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-01 16:39
ja dat klopt helemaal, een am2 koeler past ook op am2 en am3

50 euro? lol koop een Scythe mugen 2 als hij past, een Noctua nh-u12p of iets in die richting
ervaring met beiden, en beiden een geweldige ervaring!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-01 14:23
Of je kan een zeldzame maar super goede Megahalem.
pricewatch: Prolimatech Megahalems CPU Cooler.
Kost 52.44€ maar is zeker zijn geld waard. Zelfs beter als de TRUE extreme.
Maar zal nog wat meer gaan kosten omdat hij niet direct geleverd word voor am3, moet je apart kopen.
TRUE van thermalright is een van de TOP merken. En de vorige genoemde behoren daar ook bij.

• ivorlandon
Dank je wel voor jullie adviezen! Ik zag echter in een test van hardware.info dat de G-power II beter koelt dan de koelers die hierboven staan beschreven. Bij hun test was de tempratuur lager bij de G-power II dan bijvoorbeeld de Noctua nh-u12p. Moet ik hieruit opmaken dat de G-power II beter is dan de Noctua nh-u12p bijvoorbeeld? Of hebben jullie hier een andere mening over?

Ik wil namelijk de processor ook overclocken.

[ Voor 6% gewijzigd door ivorlandon op 25-06-2009 17:26 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
denk dat je met de mugen 2 echt perfect zit, komt voor dat geld ook een fan bij en een mounting voor am2, koelen zal hij perfect doen, kun je met een gerust hart overklokken

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• ivorlandon
Ik heb wel OCZ Reaper in mijn computer. Ik denk niet dat dit zal passen.

[ Voor 74% gewijzigd door ivorlandon op 25-06-2009 17:56 ]

• sponsbob
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:27
waarom kijk je niet hier voor wat meer info over cpu koelers.

http://www.frostytech.com/top5heatsinks.cfm

heb zelf na lang denken een Scythe Kabuto gekocht.

deze koeler past bijna altijd en koelt erg goed cpu is zo'n 10 graden koeler dan mijn oude artic freezer pro.

en is nog stiller ook :)

• exyll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-01 21:20
In welk opzicht zoek je een betere? In koeling of geluid? Ik heb een AMD Phenom II X3 720 met standaard cooler. Ik heb hem draaien op ik dacht 3250 ipv stock 2800MHz bij beide maakt de standaard cooler een pokke herrie.

Ik zoek dus eigenlijk een stillere variant en kan daar weinig over vinden. Zijn bovengenomen coolers naast dat ze ik vermoed beter koelen ook stiller?

Als er echt wat verwacht wordt van de CPU dan mag het best loeien maar als ik gewoon een beetje muziek luister en internet dan wil ik eigenlijk m'n pc niet horen wat nu helaas wel het geval is puur door de cpu fan.

Ramon Smits

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 18:41
exyll schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:25:
Ik zoek dus eigenlijk een stillere variant en kan daar weinig over vinden. Zijn bovengenomen coolers naast dat ze ik vermoed beter koelen ook stiller?

Als er echt wat verwacht wordt van de CPU dan mag het best loeien maar als ik gewoon een beetje muziek luister en internet dan wil ik eigenlijk m'n pc niet horen wat nu helaas wel het geval is puur door de cpu fan.
Als je de ruimte hebt in je case ga dan voor een Scythe Mugen 2, goedkoper dan die Kabuto en een van de beste koelers qua prijs/prestatie. En hij is nog redelijk stil ook. Als de Mugen niet past, kun je de Ninja 2 proberen. ongeveer net zo duur, maar kleiner en werkt beter bij mindere airflow.

Addicted to silent computing

• mvh
  • Laatst online: 13:32

mvh

State Governor

rogierweb schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 17:47:
Ik heb wel OCZ Reaper in mijn computer. Ik denk niet dat dit zal passen.
Met een mugen 2 past volgens mij geen enkel geheugen. Ik heb ook een 720, Mugen 2 en 2x2GB Reaper HPC's, en die twee zitten nu op de tweede rang...

Misschien dat normaal geheugen wel 'onder' de Mugen 2 past, maar ik denk dat de koeler dan nog steeds niet aan die zijde past.
exyll schreef op maandag 29 juni 2009 @ 15:25:
In welk opzicht zoek je een betere? In koeling of geluid? Ik heb een AMD Phenom II X3 720 met standaard cooler. Ik heb hem draaien op ik dacht 3250 ipv stock 2800MHz bij beide maakt de standaard cooler een pokke herrie.

De Mugen 2 liet mijn CPU-temperatuur met sprongen dalen, volgens mij is hij tot op zekere hoogte passief te gebruiken, zeker als je er zoals ik een outtakefan pal achter hebt hangen. Ook als hij niet passief hoeft te werken: de meegeleverde ventilator is een lage-snelheidgeval, ik geloof dat hij maximaal ~1000 RPM deed (volgens mijn Kaze Master).

In mijn beleving is de standaard koeler amper geschikt om de CPU koel te houden, zelfs op zijn standaardsnelheid. Lappen kan overigens veel uitmaken, want hij is zelfs niet optisch vlak. Het zou maar zo kunnen dat je met een beetje tijd meer dan 5 graden winst kan boeken, en dan kost het je alleen 5 euro aan schuurpapier. Bovendien heb je dan niet meteen een dure koeler zonder garantie, mocht het mislukken ;)

[edit] Misschien een idee om in de FAQ te zetten, dat AM2+ ook op AM3 past? Bij mijn weten zijn zelfs processors backwards compatible, en is een DDR3-controller de belangrijkste wijziging.

[ Voor 4% gewijzigd door mvh op 29-06-2009 17:06 ]

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Verwijderd

Nog een geluk dat je een Gigabyte moederbord hebt, die van MSI zijn echt te huilen als het om de layout gaat. Zelf heb ik een Zalman 9500 AM2 op mijn 955 gezet; doordat de fan zijdelings staat, is er eigenlijk nog ruimte zat, zelfs als je RAM met van die vinnen in je systeem zet. Misschien niet de allerbeste, maar onhoorbaar bij stock snelheid en, niet onbelangrijk, hij past tenminste.
Pagina: 1