probleem scherm laptop

Pagina: 1
Acties:

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-12-2025
Sinds een tijdje heb ik het probleem met mijn laptop dat het scherm soms bij het opstarten niet aangaat. Een paar keer aan en uitzetten en dan doet hij het wel weer een keer. Het is geen groot probleem maar zou het wel graag willen maken. Mijn vraag is nu komt zoiets vaker voor, en wat zou je eraan kunnen doen ? De laptop is al uit garantie dus zal het zelf moeten bekostigen maar waar kan je zoiets laten maken en voor welke prijs ? Heb echt geen idee waar je zoiets naartoe kan brengen ! Alvast bedankt voor jullie hulp !

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:03
Het is misschien wel handig om eens te beginnen met het type notebook dat je hebt. Het komt vaker voor ja, sterker nog, een complete serie heeft last van een soortgelijk probleem aka De Zwarte Ziekte. Zie ook Asus Zwarte Scherm Probleem aka "Zwarte Ziekte" . Post enkel daar als je ook echt 1 van de genoemde typen notebooks hebt.

Hang er verder eens een extern scherm aan.

• clonedonkey
Heb een Asus a6 en die staat erbij ! Ga alles eens doornemen. Bedankt !!

• clonedonkey
Heb nu een tijdje van alles geprobeerd en ook met Asus gebeld maar mijn versie laptop valt niet onder het probleem helaas. Nu heb ik al met de winkel gebeld en de technische dienst daar gaf aan dat het ook een lekkende accu kan zijn. Tijdje zonder accu geprobeerd en die tijd geen problemen. Nu is het probleem er niet altijd dus blijft er de vraag of dit echt het probleem is. Ik vroeg me dan ook af of er een mogelijkheid is een accu te testen ofzo ? Want gelijk een accu van 100€ kopen als dat niet het probleem is ook jammer van het geld natuurlijk !

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Om welk type gaat het nu precies ?

En kan je de specificaties posten, OS en of hij werkt aan een extern scherm?

I don't hate you, I nothing you

• clonedonkey
Asus A6R

Intel celeron 1,7ghz
Windows xp
Geen externe monitor

Verwijderd

Als je nu eens gewoon naar de dealer (handelaar) gaat en vraagt of je je notebook even mag testen met een van hun accus.
Mocht dat probleem daar ook zijn met een accu van hun dan weet je zeker dat het aan de accu ligt.
Dan is het aan jou om te kiezen voor een nieuwe accu of niet.

• clonedonkey
Ja dat kan maar het probleem is dat het scherm het misschien nu 100x doet en daarna week 10x niet. Je weet het niet. Dus daarom vroeg ik me af of er niet iets bestaat waarmee ik de accu kan testen.

Verwijderd

nieuws: Testprogramma voor laptopaccu's uitgebracht

Probeer het eens met deze programma.

Het is misschien ook nog een optie dat je je bios een keertje update, dat kan ook zo`n probleem veroorzaken.
Als de bios niet meer goed werkt kun je ook problemen krijgen met je hardware.

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2025

AzzKickah

06-CENSORED

Een scherm wat niet aangaat door een defecte accu? :?
Start de laptop wel op als het scherm niet aangaat?

Is het niet de scherm-verlichting die hapert?

Verwijderd

Het kan best gebeuren hoor als de zccu een kortsluiting geeft aan het moederbord , dan kan er van alles gebeuren met de notebook.
Mijn mening hier op wat hij voor een probleem is dat hij zijn laptop maar eens voor reparatie naar asus moet sturen.
Maar hij heeft waarschijnlijk geen garantie meer op zijn laptop, dan komen er wel kosten aan.

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 09:38:
Het kan best gebeuren hoor als de zccu een kortsluiting geeft aan het moederbord , dan kan er van alles gebeuren met de notebook.
Mijn mening hier op wat hij voor een probleem is dat hij zijn laptop maar eens voor reparatie naar asus moet sturen.
Maar hij heeft waarschijnlijk geen garantie meer op zijn laptop, dan komen er wel kosten aan.
Dan is het dus niet het scherm wat niet aan gaat (ja, ook) maar de complete laptop die niet doet.
Een juiste en duidelijke klachtomschrijving kan erg veel verwarring en moeite voorkomen.

Zomaar even een voorbeeldje:
'Ja mijn telefoon wil niet bellen.'
'OK kunt u eens laten zien wat er gebeurd.'
'Ja het wil gewoon niet.'
Ik pak de telefoon aan, wil hem aanzetten. Lukt niet.
'Kunt u hem even aanzetten voor mij?'
'Ja dat zeg ik toch. Hij doet het niet'
Zucht, nee, trut, dat zei je niet :')

Verwijderd

Idd een goede klacht omschrijving is het halfe werk als dat niet gebeurt is het idd een lastig iets.

Maar zijn klacht omschrijving wordt nu een beetje onduidelijk eerst is het de Accu en daarna een lcd probleem, mijn mening blijft toch dat hij maar even contact moet opnemen met asus callcenter.

Misschien hebben die wel een oplossing voor zijn probleem.

De laptop van hem heeft meer mankementen denk ik om dat hij meerdere klachten heeft.

Dat voorbeeltje van jou is wel een hele goede. :-)

• clonedonkey
Heb asus al gebeld en deze geven aan dat ik hem wel op kan sturen, kost dan 75€ om na te kijken en alle reparaties moet ik ook zelf betalen want heb geen garantie meer. laptop is namelijk net 3 jaar oud.
Verder is het probleem dat het scherm van de laptop soms gewoon niet aangaat. De rest loopt dan wel gewoon door. Hij is dus zonder dat je het ziet windows xp aan het opstarten. Dit probleem uitgelegd aan mijn computer winkel en deze gaf aan dat het misschien te maken kon hebben met een kapotte accu. Dus de klacht is geen kapotte accu maar een scherm die soms niet aangaat. Als oplossing hiervoor werd een kapotte accu als optie genoemd !

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

clonedonkey schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 19:17:
Heb asus al gebeld en deze geven aan dat ik hem wel op kan sturen, kost dan 75€ om na te kijken en alle reparaties moet ik ook zelf betalen want heb geen garantie meer. laptop is namelijk net 3 jaar oud.
Verder is het probleem dat het scherm van de laptop soms gewoon niet aangaat. De rest loopt dan wel gewoon door. Hij is dus zonder dat je het ziet windows xp aan het opstarten. Dit probleem uitgelegd aan mijn computer winkel en deze gaf aan dat het misschien te maken kon hebben met een kapotte accu. Dus de klacht is geen kapotte accu maar een scherm die soms niet aangaat. Als oplossing hiervoor werd een kapotte accu als optie genoemd !
Nee ok dan begrijpen wij het :)
Erg rare optie als je het mij vraagt :?
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juli 2009 @ 15:31:

Dat voorbeeldje van jou is wel een hele goede. :-)
:P
Je wilt niet weten.. Heb een dikke 3 jaartje op de service-afdeling van 'een grote elektronica-keten' gewerkt... Dus voorbeelden te over :D

'Ja hallo mijn DVD-speler is kapot.'
'OK wat is er mis mee?'
'Ja gewoon doet helemaal niks meer. Ding is nog geen jaar oud!'
...blabla...
'OK ik zal het allemaal even noteren. Hij doet dus helemaal niks meer?'
'Nee. Als ik een DVD erin doe zegt ie elke keer Bad Disc.'

Doet helemaal niets meer <-- 8)7 --> geeft elke keer Bad Disc aan.

Nou zo verzin ze maar verder :P Denk dat ik 9 van de 10 die je verzint heb meegemaakt ;)

[ Voor 30% gewijzigd door AzzKickah op 10-07-2009 21:05 ]

• clonedonkey
Vond het zelf ook niet de meest waarschijnlijke optie maar zou het toch graag wat zekerder willen weten want ja je weet maar nooit, nieuwe accu van 100euro en alles werkt weer zou mooi meegenomen zijn :P
Pagina: 1