Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

filosofie achter de draadloze muis?

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-11 06:11
Ik snap niet zo goed de folosofie achter de draadloze muis.
Ik moest laatst een nieuwe muis kopen en een muis van enige kwaliteit die NIET draadloos was was niet beschikbaar. En nu zit ik met zo'n ding.
Is het nou de bedoeling dat ik
a. een braaf hendrikje ben en altijd na gebruik het muisje in zijn kribbetje leg om op te laden
b. accepteer dat ik soms mijn pc een uurtje niet meer kan gebruik omdat -helaas- mijn muisje is leeggelopen
c. ik altijd een oude muis achter de hand houd om te gebruiken als ik mijn topmuisje moet opladen

Een van deze 3 -in mijn ogen onzinnige- opties moet het toch zijn, ik hou het voorlopig maar op 3.
Ik heb nooit problemen gehad met een draad aan mijn muis. Als je de draad ergens op je bureau fixeert zodat ie niet kan gaan trekken heb je er nooit last van. En zelfs mijn volbloed laser mx logitech heeft nog wel eens rare verbingskuren waar ik met de draad nooi last van had.
In mijn ogen is de computermuis slachtoffer geworden van dwangmatige innovatiedrang voortgekomen uit de notie dat in de pc-wereld alles snel door beter moet worden geupgrade dus waarom de muis niet (cq kassa).

Ik ben benieuwd of ik over 5 jaar nog een muis kan kopen die niet een touchscreen heeft ipv buttons.

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:01

MsG

Forumzwerver

Ik snap het idee op zich wel, ik heb zelf een bedrade, maar last van het draad heb ik wel eens gehad. Als je hem keurig na gebruik in het kribbetje :') legt krijg je echt niet meer die spookverhalen dat hij opeens leeg is. De accuraatheid schijnt wel ietsje minder te zijn.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-11 11:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Mijn eerste draadloze muisje was een MX-1000. Klaarblijkelijk ben ik een braaf hendrikje, want na beeindiging van mijn computer-bezigheden plaatste ik die netjes in de houder (mits er minimaal 1 streepje van de batterij 'leeg' was). Verbindingsproblemen heb ik nooit ervaren.

Overigens zijn er imo meer dan voldoende bedraade muisjes in de handel die kwalitatief erg sterk zijn. Neem de Mx518 of G5 van Logitech of snuffel eens in de collectie van Razer ;)
Sterker nog, Logitech brengt van een groot aantal muizen in zijn collectie een bedraad en een draadloos exemplaar uit.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:58

Standeman

Prutser 1e klasse

Wat is hier mis mee? pricewatch: Logitech G5 Laser Mouse

Soms is draadloos wel makkelijk, als je PC wat verder weg staat (bijv. je mediacenter of je laptop tijdens een presentatie)

[ Voor 7% gewijzigd door Standeman op 25-06-2009 15:22 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Ik heb gewoon tweemaal een bluetooth Microsoft muis, met oplaadbare batterijen. Één in mijn tas, één op mijn buro. Als de batterijen leeg zijn verwissel ik die, al of niet van de andere muis. En een laptop heeft standaard een muis ingebouwd (die van mij zelfs twee: trackpoint en touchpad).

TweakBlog

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 11:02
Je kan ook een geavanceerde draadloze muis kopen, en zelf de batterijen vervangen door een externe 3-volt adapter, dat is wel voor elkaar te krijgen!

Heb zelf een simpele Logitech muis, met draad, maar daar zitten geen extra knoppen op behalve een klikbaar scrollwieltje.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

Zolang je op minder dan 3m van je PC zit is draadloos inderdaad nutteloos. De echt goede muizen hebben gewoon een snoertje hoor. Zoals de Razer Deathadder bijvoorbeeld.
Ik heb nog nooit last van snoeren gehad. Een muis hoort een staart te hebben.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom koop je dan niet gewoon een bedrade muis?
http://tweakers.net/price...=1874&i425=&a425=&x=9&y=2 er zijn er nog meer dan zat te vinden.

Maar eerlijk gezegd zie ik het doel niet echt van dit topic. Een klaagzang over een draadloze muis heeft niet veel zin. Ik heb ook een grafhekel aan die dingen en als het even kan pak ik ook iets met draad, maar zat mensen zweren bij iets draadloos, dat is voor iedereen iets persoonlijks.
En juist omdat het zoiets persoonlijks is lijkt me een disucssie ook niet handig, omdat er toch altijd mensen met een eigen voorkeur blijven. Dit topic gaat dan ook op slot omdat het niet echt topicwaardig is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.