[Flash] XML laden externe swf's + timers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Ok, het probleem is alsvolgt
Ik ben bezig met een standalone flash applicatie, dit wordt een soort kabelkrant.
De applicatie is XML driven. De xml die geladen wordt ziet er een beetje alsvolgt uit.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<xml>
    <player>player1</player>
    <slide>
        <title>Hier de title van eerste slide</title>
        <swf>slide1.swf</swf>
        <transition>1</transition>
        <slogan>Hier de slogan die geladen moet worden in slide1.swf</slogan>
    </slide>
    <slide>
        <title>Hier de title van tweede slide</title>
        <swf>slide2.swf</swf>
        <slogan>Hier de slogan die geladen moet worden in slide2.swf</slogan>
        <transition>1</transition>
    </slide>
</xml>

Player1 laadt dus als het waren de externe swf files in een vertoont deze in een soort slideshow
Ik heb 2 'problemen' waar ik niet uitkom.

1.
Elke swf kan een verschillende playtijd hebben, bijv. slide1.swf duurt 10 seconden en slide2 28 seconden.
Hoe kan ik het zo maken dat hij mijn player de 2e slide laadt nadat de 1e is afgelopen. Ik wil niet dat ik tijd aan moet geven in de xml per slide omdat ik zeker wil weten dat deze ook afgelopen is wanneer de nieuwe geladen wordt.

2.
Hoe kan ik in mijn player1 regelen dat de slogan van slide1 in de geladen slide1.swf geladen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

actionscript 2 of 3?

je kunt in 3 namelijk vrij gemakkelijk data uitlezen uit je swfjes; en een event triggeren ("done") als hij klaar is. Anders kun je in je XML wellicht een duration toevoegen.

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abductee
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar een event blijft toch altijd binnen zen swf hangen? Hierdoor kan je niet in de ingeladen swf een event gooien, dat aan de parent swf aangeeft dat hij klaar is, want dat event gaat nooit aankomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
Iemand nog wat tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 17:57
Abductee schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 11:06:
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar een event blijft toch altijd binnen zen swf hangen? Hierdoor kan je niet in de ingeladen swf een event gooien, dat aan de parent swf aangeeft dat hij klaar is, want dat event gaat nooit aankomen...
Ja en nee: als je in het externe SWF bestand je movieClip een class meegeeft kun je vervolgens in de callback functie van een Loader die class definitie opvragen:
code:
1
var definition:Class = event.target.applicationDomain.getDefinition("Asset");

Als je nu deze definitie gebruikt om een nieuw object aan te maken en aan je huidige timeline gooit komt zijn callback als het goed is wel gewoon aan :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
Ok, als ik het goed begrijp is het met actionscript 3.0 dus mogelijk.
Wat vinden jullie van de aanpak, is deze logisch? Ik bedoel swf in een player laden mbv. xml en in deze xml informatie zetten voor zowel de player als de te laden swf. Of kan dit anders/beter?
Pagina: 1