Dag allen,
Eind vorig jaar heb ik een nieuwe pc gekocht/samengesteld met als moederbord een ASUS P5K-E WIFI-AP.
Daar het ik 2 latjes geheugen ingeklikt van het type: Corsair TWIN2X2048-6400C4 2x1024MB 800MHZ.
Nu zie ik het volgende staan op de site van ASUS:
Ik vraag dit omdat ik graag mijn geheugen wat wil uitbreiden. Tot nu toe gebruikte ik altijd Win XP x86 dus was het niet echt nodig om 4GB geheugen te kopen. Ondertussen heb ik wat centen en begin ik meer en meer aan Windows 7 x64 te denken. Vandaar de "geheugen-upgrade". Maar natuurlijk wil ik wel wat terug voor mijn geld, daarom dat ik graag jullie mening even wil horen.
1. Is er een merkbaar verschil tussen 800MHz en 1066MHz?
2. Kan mijn moederbord dit ook aan? (vrij belangrijk
)
3. Is er een bepaald merk dat er bovenuit steekt? Of zijn er echte aanraders?
Alvast bedankt!
PS: moest het van belang zijn, mijn processor is een Intel Core2 Duo E8400.
Eind vorig jaar heb ik een nieuwe pc gekocht/samengesteld met als moederbord een ASUS P5K-E WIFI-AP.
Daar het ik 2 latjes geheugen ingeklikt van het type: Corsair TWIN2X2048-6400C4 2x1024MB 800MHZ.
Nu zie ik het volgende staan op de site van ASUS:
Wil dit nu zeggen dat ik ook geheugen kan gebruiken van 1066MHz? Bijvoorbeeld DIT?*The chipset officially supports the memory frequency up to DDR2 800MHz. Tuned by ASUS Super Memspeed Technology, this motherboard natively supports up to DDR2 1066MHz
Ik vraag dit omdat ik graag mijn geheugen wat wil uitbreiden. Tot nu toe gebruikte ik altijd Win XP x86 dus was het niet echt nodig om 4GB geheugen te kopen. Ondertussen heb ik wat centen en begin ik meer en meer aan Windows 7 x64 te denken. Vandaar de "geheugen-upgrade". Maar natuurlijk wil ik wel wat terug voor mijn geld, daarom dat ik graag jullie mening even wil horen.
1. Is er een merkbaar verschil tussen 800MHz en 1066MHz?
2. Kan mijn moederbord dit ook aan? (vrij belangrijk
3. Is er een bepaald merk dat er bovenuit steekt? Of zijn er echte aanraders?
Alvast bedankt!
PS: moest het van belang zijn, mijn processor is een Intel Core2 Duo E8400.