Toon posts:

Spdif Audio beheer software

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Sinds enige poos ben ik bezig met iets waarvan ik maar geen oplossing kan vinden:

Ik wil 5 channel stereo signaal(vanaf mp3 als bron) sturen vanaf mijn pc via spdif(coax) naar mijn receiver.

Dus in feite front en rear syncroon krijgen en de center in een matrix laten opgaan van gelijke geluiden(l+r), tevens zoek ik de mogelijkheid om mijn front signaal op me rear's te krijgen.

Nou zouden sommige zeggen regel dit via de receiver maar helaas is mijn sony str-db830 daar beperkt in.

Dus wie weet een stuk software of een oplossing!

Alvast bedankt.

Verwijderd

foobar heeft dsp's die dat kunnen (iig het stereo verhaal, center -> rear weet ik niet zo). Als je nog geen foobar2000 gebruikt is het nu een mooi moment om over te stappen :Y

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2009 14:34 ]

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ten eerste moet je upsamplen naar 5.1, maar daarnaast zal je ook naar Dolby Digital of DTS moeten encoderen.

Ik zou het echter niet aanraden. stereo naar 5.1 klinkt meestal niet zo denderend imho (vooral bij mp3). Als je het dan toch wil, zou ik alleen front naar surround kopieren en de center speaker lekker stil laten.
En met DD en DTS verlies ook nog eens geluidskwaliteit omdat het lossy is.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 16:49
Ik zou daar AC3Filter voor gebruiken. Dan ben je verder vrij in de keuze van je afspeelsoftware. Even instellen in de mixing matrix hoe je het wil verdelen en klaar.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn X-fi kan dit zelf, zit een berg aan features in op te upscalen naar stereo (f/b) en stereo-surround (lichte echo zegmaar). Ook via mediacreation mode kan je zelfs per kanaal, per ingang alles instellen, ook voor de output per signaal.

Winamp werkt met surround plugin, naam even kwijt, voor WMP heb je zo'n AC3 plugin.
Slogra schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:53:
En met DD en DTS verlies ook nog eens geluidskwaliteit omdat het lossy is.
Alsof gemiddeld MP3 al van hoge kwaliteit is, denk niet dat doorsnee MP3-luisteraar dit echt hoor/stoort.

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 25-06-2009 14:59 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Lossless is overrated als ik heel eerlijk ben :)

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
De meeste mensen hebben niet in de gaten dat DD/DTS lossy is, dus ik zeg het maar even erbij. Het geluid wordt er in ieder geval niet beter op. Mp3 en daarnaast ook nog eens DD/DTS, da's dubbel zoveel kans dat je artifacts gaat krijgen. Als het niet nodig is vermijd ik lossy.

Mijn muziek gaat als bitperfect PCM over het lijntje. Waarom zou ik anders willen? Daarnaast vind ik upmixing zwaar overrated.

Verwijderd

Topicstarter
ik luister het ook graag bitperfect via linear pcm (met goede luidspreker heb je toch een grotere soundstage dan met surround :P ). maar het is dan ook meer om te kijken of het kan.

ik wil gwn dat mijn signaal word omgezet naar ac3 danwel dts/dd zodat me decoder het kan oppakken als een multi channel signaal. waarbij ik het signaal kan plaatsen waar ik wil, bijvoorbeeld mijn soundstage op linksvoor als rechts, en surround left als links gebruik.

dus iemand nog ideeen? :P
Pagina: 1