• Leussink
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Hallo,
Ik heb pas geleden een laptop (Acer aspire 7520) gekocht met een 1394-netwerkkaart
Het probleem is dat ik geen internet kan krijgen.
Ook al zit er geen kabel in dan staat hij(de lan van de netwerkkaart) gewoon op verbonden, via firewall.

Als je drukt op herstellen van de verbinding(met kabel, hij heeft een vast ipadres(deze is niet in gebruik op de router) dan komt er te staan dat de TCP-IP-instellingen van de verbinding niet kunnen worden opgevraagd. De Windows Firewall is uitgeschakeld en de enige actieve virusscanner is AVG 8.5

Groeten Dennis

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:39
Dan heb je waarschijnlijk een instelling verkeerd ingesteld. En als je een vast ip in hebt gesteld dan hoef je in principe niet de verbinding te herstellen maar heb je automatisch verbinding als je de kabel er in prikt. Je moet wel wat meer gegeven geven. Zoals het ip adres van je router intern, subnetmask en en de ip range waar je inzit. En aangeven wat je zelf als vast ip en subnetmask in hebt gesteld.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Was 1394 geen firewire en configureer je gewoon de verkeerde netwerkkaart ?

Verwijderd

Je moet niet de 1394-netwerkkaart hebben. IEEE1394 is de FireWire-standaard. Daar kun je ook een netwerk mee bouwen. Je moet gewoon de LAN-verbinding hebben.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Je hebt een externe netwerkkaart aan een firewire poort hangen? Of zit je in het scherm met netwerkverbindingen te kijken en bedoel je de 1394-netwerkkaart die daar staat? Dat is namelijk gewoon de IEEE 1394 (oftewel firewire) poort, die door windows ook als netwerkkaart gezien wordt, maar niks te maken heeft met het apparaat waar jij je UTP netwerkkabeltje in gestopt hebt.

Dus ergens heb ik het vermoeden dat je bij de verkeerde netwerkkaart zit te kijken en als de echte netwerkkaart niet in het lijstje met netwerkverbindingen staat, dan missen daar waarschijnlijk de drivers van?

De gigabit netwerkadapter in die laptop is denk ik onderdeel van de nforce 630M chipset die er in zit?

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 25-06-2009 14:31 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Leussink
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-12-2025
Bedankt ik zal het proberen om uit te zoeken welke netwerkadapter er wel in zin.
jullie horen het nog wel
Dennis
Pagina: 1