Probleem met laptop en 2e scherm

Pagina: 1
Acties:

• fopspeen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 07:45
Hallo,

Ik heb een merkwaardig probleem met mijn laptop.
Het gaat hier om een Dell Latitude 520.

Ik wil hier een extern scherm op aansluiten, en deze in extend mode draaien.
Maar zodra ik dit scherm aansluit gebeurt er niets. Het externe schem (ook van dell) geeft direct een melding "Entering power save". Nu ben ik al 2 middagen bezig geweest hiermee, maar nog niets gevonden wat me helpt.

De videopoort is een intel 945gm graphics controller (geupdate naar nieuwste versie)

De volgende dingen heb ik al geprobeerd:

1. Via fn +f8 van mode gewisseld
2. Bios gecontroleerd op rare dingen
3. Instellingen gemaakt met de opties van de grafische kaart, alsook met het programma ultramon
4. Dell gebeld, ze willen een nieuw moederbord erin zetten voor €400 (is mij te duur)
5. een beamer erop aangesloten wat overigens perfect ging. Ik kon gewoon mijn scherm beamen.
6. Een andere monitor geprobeerd
7. andere kabels geprobeerd
8. op een andere zelfde laptop aangesloten, en daar werkt het ook

Het feit dat de beamer het doet verteld mij dat de poort niet defect is. maar aangezien ik ook andere schermen an kabels en laptops heb geprobeerd weet ik het niet meer.
in ieder geval hebben al deze dingen nog tot geen resultaat geleid met het scherm zelf.
Is er iemand die hier misschien iets in herkent of nog suggesties heeft?

Alvast bedankt

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Probeer het eens gewoon via je beeldscherminstellingen in te stellen. Wordt je monitor wel gedetecteerd? Als je het nVidia of ATi configuratie programma hebt geïnstalleerd kan je volgens mij ook "forcen" dat het signaal over die poort gestuurd wordt.

specs

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05 22:39

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Eerst het scherm in een normale modus (clone zetten). Dat het externe scherm iets geeft van powersave is dikke kans een instelling t.a.v. de resolutie (en/of de refreshrate in geval van een CRT). Ding aansluiten dus, en dan op een lage refreshrate en reso zetten. Dan zou ie het denk ik wel gewoon moeten doen. En dan een kwestie van uitproberen hoe ver ie wil ;) De max reso en refresh kun je ook in de handleiding terugvinden.

Drivers installeren voor de monitor wil ook nog wel eens helpen, kan zijn dat je lappie een wat afwijkende reso heeft t.o.v. wat de monitor aankan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• fopspeen
Depep schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:16:
Wordt je monitor wel gedetecteerd?
Nou om de 30 seconden springt het beeld steeds met de melding "Entering Power Save" Dus hij lijkt wel gedectecteerd te worden, alleen geeft hij geen signalen door..
En helaas is er geen Nvidia of ATI kaart aanwezig, dus ook geen configuratie software.
The Eagle schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:26:
Eerst het scherm in een normale modus (clone zetten).
Hij kloont hem al helemaal niet, hij blijft telkens in die power safe hangen. Maar ik zal eens proberen.
Ook heb ik al nieuwe drivers geinstalleerd van Dell en ook van Intel zelf.

Het merkwaardige is dat op een identieke laptop latitude D520 met identieke drivers het wel doet.

Maar ik ga eens proberen met die resolutie te spelen, of ik iets kan vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door fopspeen op 25-06-2009 14:54 ]

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
fopspeen schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 14:49:
Nou om de 30 seconden springt het beeld steeds met de melding "Entering Power Save" Dus hij lijkt wel gedectecteerd te worden, alleen geeft hij geen signalen door..
En helaas is er geen Nvidia of ATI kaart aanwezig, dus ook geen configuratie software.
Ga eens naar Control Panel - Display - Settings en kijk of daar twee beeldschermen weergegeven worden. Zo ja, probeer hem eens daar te activeren.

specs

• fopspeen
JA er worden 2 schermen weergegeven dat is het rare juist. en als ik de 2e activeer,
kan ik ook door de rand van het scherm (mijn muis verdwijnt gewoon) en hij zit gewoon op het 2e scherm, alleen werkt dit niet..

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-04 09:16
als je de 2e activeert, wat voor settings gebruikt de monitor dan? resolutie, refresh rate, dat soort dingen ben ik benieuwd naar.

Desktop | Server | Laptop

• fopspeen
ik heb het 2e scherm nu wel geactiveerd gekregen.
Met de belachelijke resolutie van 640 x 420 (oid)
settings staan op 60 Hertz

Nagoed, ik heb het verder ook opgegeven, ga me gewoon een betere laptop kopen. :)

Evengeod bedankt voor de hulp.
Pagina: 1