Hallo,
Ik heb een merkwaardig probleem met mijn laptop.
Het gaat hier om een Dell Latitude 520.
Ik wil hier een extern scherm op aansluiten, en deze in extend mode draaien.
Maar zodra ik dit scherm aansluit gebeurt er niets. Het externe schem (ook van dell) geeft direct een melding "Entering power save". Nu ben ik al 2 middagen bezig geweest hiermee, maar nog niets gevonden wat me helpt.
De videopoort is een intel 945gm graphics controller (geupdate naar nieuwste versie)
De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
1. Via fn +f8 van mode gewisseld
2. Bios gecontroleerd op rare dingen
3. Instellingen gemaakt met de opties van de grafische kaart, alsook met het programma ultramon
4. Dell gebeld, ze willen een nieuw moederbord erin zetten voor €400 (is mij te duur)
5. een beamer erop aangesloten wat overigens perfect ging. Ik kon gewoon mijn scherm beamen.
6. Een andere monitor geprobeerd
7. andere kabels geprobeerd
8. op een andere zelfde laptop aangesloten, en daar werkt het ook
Het feit dat de beamer het doet verteld mij dat de poort niet defect is. maar aangezien ik ook andere schermen an kabels en laptops heb geprobeerd weet ik het niet meer.
in ieder geval hebben al deze dingen nog tot geen resultaat geleid met het scherm zelf.
Is er iemand die hier misschien iets in herkent of nog suggesties heeft?
Alvast bedankt
Ik heb een merkwaardig probleem met mijn laptop.
Het gaat hier om een Dell Latitude 520.
Ik wil hier een extern scherm op aansluiten, en deze in extend mode draaien.
Maar zodra ik dit scherm aansluit gebeurt er niets. Het externe schem (ook van dell) geeft direct een melding "Entering power save". Nu ben ik al 2 middagen bezig geweest hiermee, maar nog niets gevonden wat me helpt.
De videopoort is een intel 945gm graphics controller (geupdate naar nieuwste versie)
De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
1. Via fn +f8 van mode gewisseld
2. Bios gecontroleerd op rare dingen
3. Instellingen gemaakt met de opties van de grafische kaart, alsook met het programma ultramon
4. Dell gebeld, ze willen een nieuw moederbord erin zetten voor €400 (is mij te duur)
5. een beamer erop aangesloten wat overigens perfect ging. Ik kon gewoon mijn scherm beamen.
6. Een andere monitor geprobeerd
7. andere kabels geprobeerd
8. op een andere zelfde laptop aangesloten, en daar werkt het ook
Het feit dat de beamer het doet verteld mij dat de poort niet defect is. maar aangezien ik ook andere schermen an kabels en laptops heb geprobeerd weet ik het niet meer.
in ieder geval hebben al deze dingen nog tot geen resultaat geleid met het scherm zelf.
Is er iemand die hier misschien iets in herkent of nog suggesties heeft?
Alvast bedankt