Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sisoft sandra loopt vast, hardware problemen!

Pagina: 1
Acties:

• EricBruggema
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-11 07:02
Hallo allemaal,

Mijn zoon heeft een computer (Fujitsu siemens Scaleo P C266) en deze geeft momenteel een probleem, op een of andere manier is hij zo sloom. Nu heb ik een poging gedaan om er achter te komen waar het probleem zou kunnen zitten. Maar helaas ik kon niets vinden. Daarom besloot ik sisoft sandra maar eens te draaien, na 2 dagen bleef sandra staan op 39% bij Busses and Devices... nu heb ik sandra proberen af te sluiten maar niets werkte. Dus reboot. Heeft iemand een idee waar en of wat voor probleem het zou kunnen zijn?

Zie screenshot sisoft sandra
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009/06/25/1245926331-360.jpg

Iemand die een idee heeft, bij voorbaat dank!

mocht ik hier toch verkeerd zitten, zou een mod deze dan willen verplaatsen?

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:09

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

code:
1
2
3
4
5
6
7
Loading Executable ROM "Glazen Bol v1.0"..._

Spinning up FTL-drive..._

Reading memory..._
ERROR! There was an unexpected error in application "Glazen Bol v1.0". Please press [Enter] to close this window.
_

Aiiii, het ziet er naar uit dat mijn Glazen Bol niet meer werkt...

Je zult met meer info moeten komen:
-welke hardware gaat het hier om?
-wat is precies het probleem? M.a.w. wanneer is de pc sloom en hoe sloom is 'sloom'? Zijn er nog andere symptomen?
-wat heb je zelf (naast Sandra SiSoft, da's alleen een info- en benchmarktool) geprobeerd wat niet werkte?

Op deze manier kunnen we weinig met je probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door Icephase op 25-06-2009 13:28 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als het eenmalig gebeurd is, hoeft het nog geen structureel probleem te zijn?

• EricBruggema
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-11 07:02
Nee, het is structureel, sinds kort zo.

hardware specs heb ik toch gegeven? het is een standaard machine, maar mocht je meer informatie willen hebben betreffende de hardware, dan zal ik deze opzoeken op hp.com oid.

Sloom omschrijf ik als de muis hapert, het scrollen van een internet pagina sloom gaat en als binnen games schermen elkaar niet goed overlappen (haperen). Dit was namelijk niet het geval een maand geleden, toen ging alles nog goed. Ik heb een verse instal geprobeerd (rescue cd) maar niets mocht werken.

Ik heb verder geen andere benchmark tools geprobeerd, weet niet precies welke nou goed is qua het uitspuwen van informatie en testen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

hardware specs heb ik toch gegeven?
Nee. Wij weten niet of het hier om een Pentium 1 gaat of een Core i7, laat staan wat voor chipsets er betrokken zijn. Ook vraag ik me af wat www.hp.com over een Fujitsu-Siemens bak zou kunnen melden... ergens klopt gewoon iets niet in wat je zegt.

Daarnaast is software ook geen overbodige luxe - welk OS draai je? (meld even expliciet of het om 32b of 64b versie gaat)

Tenslotte is je echte achterliggende probleem dat de boel "op een of andere manier [...] zo sloom" is. Licht dat even toe - wat zijn je verwachtingen mbt performance? In welke taken worden die verwachtingen waargemaakt, in welke taken niet. Speelt dit probleem sinds aanschaf, of is het op een bepaald moment begonnen? Wat is er hardware- en softwarematig rond dat moment veranderd?

We willen je helpen, maar je geeft zo weinig info dat dat zo echt nog niet gaat. Bij dezen gelegenheid om alsnog volledig te zijn. Graag er volledig gebruik van maken, anders heeft dit topic geen zin en gaat hij dicht :o

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 27-06-2009 12:23 ]

Oslik blyat! Oslik!