Halo, ik heb een luidspeker setje van logitech x210. De hoofdtelefoon aansluiting zit op het controll boxje en is niet regelbaar.Nu heeft men mij verteld dat ik dan een aansluiting voor de hoofdtelefoon moet maken op de subwoofer waardoor het geluid wel regelbaar is en de boxen worden uitgeschakeld als ik daar gebruik van maak waardoor ik wel kan luisteren en niemand last heeft van mij. Kan iemand mij helpen aan een schema hoe dat het een en ander moet?.
geen idee, maar vraag het aan "men"?
Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:04:
... Nu heeft men mij verteld dat ik ...
alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen
Allereest, wat heb je zelf al geprobeerd? Waar heb je op gezocht. Wie is 'men' die het jou verteld heeft?Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 13:04:
Halo, ik heb een luidspeker setje van logitech x210. De hoofdtelefoon aansluiting zit op het controll boxje en is niet regelbaar.Nu heeft men mij verteld dat ik dan een aansluiting voor de hoofdtelefoon moet maken op de subwoofer waardoor het geluid wel regelbaar is en de boxen worden uitgeschakeld als ik daar gebruik van maak waardoor ik wel kan luisteren en niemand last heeft van mij. Kan iemand mij helpen aan een schema hoe dat het een en ander moet?.
Wat ik vermoed dat er in die control box gebeurd, is dat er een kaal signaal heen gaat, en een geregeld signaal terug. Op het moment dat jij je hoofdtelefoon inplugt, dan onderbreek je het geluid dat terug gaat. Dit betekend, als ik het goed heb, dat je ook het kale signaal altijd kunt doorlussen naar de volumeregeling, en dan vanaf de volumeregeling naar de headphone jack en verder.
Ik weet niet zeker of dit opgaat voor jouw setje en wat mogelijk consequenties zijn, maar eventueel kun je het proberen.
http://www.basilfx.net
Je kunt ook losse volumerekeningen kopen voor in het kabeltje van de hoofdtelefoon. Met een beetje headset zit het er gewoon in.
Men is zo'n afzetter die voor het plaatsen van de jackplug 50,00 euro vraagt meer dan de boxen hebben gekost.

Goed dat je waarschuwt voor die men, wat een afzetter zeg!
Maarre idd gewoon een headset met volumeregeling zoeken
Maarre idd gewoon een headset met volumeregeling zoeken
Je kunt iets als dit: http://www.farnell.com/datasheets/41016.pdf monteren. Normaal zijn pin 3 en 5 aan elkaar verbonden en pin 2 en 4. Op het moment dat je er een koptelefoon in steekt niet meer en is je koptelefoon aan 1, 2 en 3 verbonden.
Je moet dan het signaal onderbreken na de volume regeling; links maak je aan pin 4 vast, rechts aan pin 5 en de eindversterker aan de pinnen 2 (voor links) en 3 (voor rechts). De grounds van alles maak je aan pin 1 vast.
Zorg wel dat je weet wat je doet, want anders kun je het zaakje grondig verpesten; dan is een headset met volumeregeling makkelijker.
Je moet dan het signaal onderbreken na de volume regeling; links maak je aan pin 4 vast, rechts aan pin 5 en de eindversterker aan de pinnen 2 (voor links) en 3 (voor rechts). De grounds van alles maak je aan pin 1 vast.
Zorg wel dat je weet wat je doet, want anders kun je het zaakje grondig verpesten; dan is een headset met volumeregeling makkelijker.
Pagina: 1