[MSSQL] Database vullen/overzetten

Pagina: 1
Acties:

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik ben geen held in MSSQL, heb wel wat ervaring met PgSQL en MySQL.

Ik ben een webapplicatie aan het schrijven waarbij ik ga gebruik maken van een MSSQL database. De structuur van de database heb ik al gecreëerd (deels gebaseerd op de structuur van de huidige interne DB van het bedrijf), en nu zou ik mijn nieuwe MSSQL database willen 'populaten' met wat gegevens uit de interne DB van het bedrijf. (De reden waarom ik voor mijn webapplicatie een aparte DB heb gemaakt is het feit dat het om een apart project gaat, en de interne DB is echt té complex voor hetgeen wat ik wil bereiken met de webapplicatie.)

Situatie:
2 MSSQL DB's:
- Huidige interne DB: MSSQL database (véél tables, columns, ... uitgebreide structuur): bevat data
- Nieuwe webapp DB: MSSQL database (enkele tables, enkele columns, ... vereenvoudigde structuur): bevat nog geen data (moet gevuld worden)

Nu heb ik wat proberen zoeken op 'Microsoft SQL Server migration', maar ik ben niet zeker dat dit is wat ik zoek.

Is er een eenvoudige manier om dit proces van 'vullen' ergens te automatiseren/scripten?

Verwijderd

In MSSQL 2003 maakte "wij" gebruik van DTS packages voor automatisch migratie van onze productie omgeving naar onze test omgeving.

Nu met MSSQL 2005 maken "wij" gebruik van SSIS.

Ik heb wel wat ervaring met DTS, maar niet met SSIS. Ik heb wel begrepen dat het heel lastig is met converteren van bepaalde typen (i.e. decimals), maar ik weet niet meer precies of de problemen nu optraden omdat we van DTS packages naar SSIS gingen, of dat het standaard problemen geeft.

Misschien heb je er wat aan.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:09

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Aangezien het overzetten van data meer hoort vij server beheer i.p.v. het daadwerkelijk ontwikkelen even een klein tikje van Programming naar Serversoftware en Windows Servers.

Als een deel van de tabellen e.d. overeenkomen dan kan je iets van een DTS package gebruiken om de boel te migreren. Je kan bij het instellen van z'n package een hoop zaken configurerne (welke tabellen, eventuele extra selecties voor welke rijen, welke kolommen moeten waar naar toe etc).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Bl4ckviper
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-08-2025

Bl4ckviper

BlaBlaBla

Download TOAD. (voor MSSQL)

Hiermee kan je van schema naar schema data overzetten. Mocht dat niet voldoende zijn kan je scripts of data files of csv files maken die je weer kan runnen in de andere DB.

Be fast .... Be furious....