Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Backup / uitbreiding harde schijven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op dit moment één vaste harde schijf en een USB schijf als backup. Nu heb ik een identieke tweede vaste schijf gekocht, waarmee ik een RAID-0 opstelling wil maken. De USB schijf dient dan als vaste backup, zodat verlies van data door verlies van een van de schijven is opgevangen.

De vraag is nu: voor het instellen van de RAID opstelling moet ik formatteren, is het mogelijk om een backup op de USB schijf te maken en deze na formatteren 1 op 1 terug te zetten, zodat ik niet alles opnieuw hoef te installeren? Zo ja, welke backup-software kent deze mogelijkheid en is het mogelijk de USB-schijf aan te spreken zonder dat er ook maar iets is geïnstalleerd?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Op zich moeten TrueImage of Ghost dat kunnen, maar zal er een probleem zijn met het laden van de RAID drivers. Je zult het moeten uitproberen. Zie verder de RAID FAQ.

Je realiseert je dat de externe harde schijf geen continue backup is, en vereist dat je heel erg regelmatig backups maakt?

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 25-06-2009 01:18 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Je moet voordat je je image trekt, en voordat je je array maakt, je RAID-drivers installeren.

Ik heb dit zelf ook gedaan. Het kan dus prima.

Verwijderd

Topicstarter
Dank! De RAID drivers zijn niet het probleem, het ging me meer om het aanspreken van de USB schijf. Zal me eens in Ghost en Trueimage verdiepen. Die schijf backupt wekelijks, dat vind ik voldoende.

Verwijderd

Een beetje modern mobo kan prima USB-schijven benaderen als je opstart van een Ghost-CD oid.