Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Automatisch werkstations unlocken.

Pagina: 1
Acties:

• Boschjesman
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09-2024
Op mijn bureau staan op dit moment 3 computers. Iedere keer dat ik wegloop van de pc's dan lock ik ze.
Echter vraag ik me af of er een programma bestaat dat Workstation 2 en 3 lockt en unlockt zodra Workstation 1 gelockt of unlockt wordt.

Toevallig hoorde ik laatst dat dit via het netwerk mogelijk is (zelfs zonder wachtwoord).

Nu heb ik praktisch het hele internet afgezocht en ik kan het maar niet vinden. Het schijnt wel mogelijk te zijn met firewire en andere dubieuze trucjes, maar via het netwerk vind ik niets.

Het is voor mij gewoon mogelijk een programmaatje te draaien op de achtergrond die reageert via het netwerk, maar ik zoek dus een script/commando/programma dat het werstation unlockt.

De PC's bevatten in dit geval
Windows Vista X64
Windows 2003 Ent
Windows 7 RC1

En ik gebruik voor deze 3 pc's in principe maar 1 toetsenbord/muis, ze zijn aan elkaar gebonden met synergy

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:23
Beetje offtopic, maar is een hardwarematige oplossing zoals zoiets ook een idee?

My favorite programming language is solder.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Je zou een script kunnen maken die een BAT file aanstuurt.
BAT file moet het volgende instaan:

@echo off
rundll32.exe user32.dll, LockWorkStation
cls

Wellicht door een UNC pad er van te maken met hostnaam of IP van de betreffende ws'en dat het in 1x kan, anders op alle ws'en het BAT file kopieren en dus aanroepen met een script.

Anders misschien dat het ook lukt met een CLI: rundll32.exe user32.dll, LockWorkStation, dus ook met hostname en/of IP ervoor.

Test het zou ik zeggen, als je niet zo handig bent met scripting, zou je Automate of AutoIT wellicht kunnen gebruiken om het betreffende CLI en/of BAT bestand aan te roepen/op te starten.
Ben wel benieuwd eigenlijk.
Werkt niet, heb het net even getest.

Overigens had ik je post niet goed gelezen en zie ik dat je Synergy gebruikt, en daar zie ik dit staan:
Furthermore, it synchronizes screen savers so they all start and stop together and, if screen locking is enabled, only one screen requires a password to unlock them all.
Begrijp ik het niet goed, leest alsof Synergy dit al kan ?

[ Voor 23% gewijzigd door Yippie op 25-06-2009 01:21 ]

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:13

sanzut

It's always christmas time

Door gebruik te maken van het programma DirectInput(even googelen, de site is verouderd, maar de software werkt perfect, ondersteund ook encryptie zoals SHA etc) kan je dit o.a. regelen.
Je installeert de software op alle pc's. Je stelt 1 pc in als Master, de rest volgt dan als slave. Je kan de beelschermen in het config scherm verschuiven zodat het overeen komt met de werkelijke situatie.
Na het instellen kan je met 1 muis en toetstenbord alle PC's bedienen! Je houdt gewoon 3 losse PC's, met eigen monitoren, die alleen hun toetsenbord en muis commando's via het netwerk ontvangen.

Ik was bang dat dit erg crappy, buggy en langzaam zou werken, maar juist niet! Het werkt goed, simpel en snel. Als je een andere pc bedient dan reageert deze gewoon direct! Ideaal!

offtopic:
Nee, ik heb geen aandelen in dit programma oid, vind het gewoon goed werken ;)

• Boschjesman
Yippie schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 00:54:
Je zou een script kunnen maken die een BAT file aanstuurt.
BAT file moet het volgende instaan:

@echo off
rundll32.exe user32.dll, LockWorkStation
cls

Wellicht door een UNC pad er van te maken met hostnaam of IP van de betreffende ws'en dat het in 1x kan, anders op alle ws'en het BAT file kopieren en dus aanroepen met een script.

Anders misschien dat het ook lukt met een CLI: rundll32.exe user32.dll, LockWorkStation, dus ook met hostname en/of IP ervoor.

Test het zou ik zeggen, als je niet zo handig bent met scripting, zou je Automate of AutoIT wellicht kunnen gebruiken om het betreffende CLI en/of BAT bestand aan te roepen/op te starten.
Ben wel benieuwd eigenlijk.
Werkt niet, heb het net even getest.
Het locken van de systemen moet geen probleem zijn, daar heb ik al een paar ideeën voor.
Ofwel een client programma schrijven met een WinSock werkt en uit zichzelf de pc lockt.
Ofwel een VBScriptje dat via de WMI remote de PC kan unlocken. (runt vanaf afstand "rundll32.exe user32.dll,LockWorkStation" )
Overigens had ik je post niet goed gelezen en zie ik dat je Synergy gebruikt, en daar zie ik dit staan:

[...]

Begrijp ik het niet goed, leest alsof Synergy dit al kan ?
Synergy zou het mogelijk moeten kunnen, echter werkt het niet.
Op de Windows7 PC doet Synergy helemaal niets wanneer het loginscherm getoond wordt (te weinig rechten mogelijk, hier moet ik het fysieke toetsenbord gebruiken om in te loggen)
De server (2003) doet het ook niet (mogelijk doordat ik ctrl+alt+delete/pause moet indrukken voordat ik kan inloggen)
Synergy is dan wel een programma waarvan de laatste build uit 2006 is

• Boschjesman
sanzut schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 01:02:
Door gebruik te maken van het programma DirectInput(even googelen, de site is verouderd, maar de software werkt perfect, ondersteund ook encryptie zoals SHA etc) kan je dit o.a. regelen.
Je installeert de software op alle pc's. Je stelt 1 pc in als Master, de rest volgt dan als slave. Je kan de beelschermen in het config scherm verschuiven zodat het overeen komt met de werkelijke situatie.
Na het instellen kan je met 1 muis en toetstenbord alle PC's bedienen! Je houdt gewoon 3 losse PC's, met eigen monitoren, die alleen hun toetsenbord en muis commando's via het netwerk ontvangen.

Ik was bang dat dit erg crappy, buggy en langzaam zou werken, maar juist niet! Het werkt goed, simpel en snel. Als je een andere pc bedient dan reageert deze gewoon direct! Ideaal!

offtopic:
Nee, ik heb geen aandelen in dit programma oid, vind het gewoon goed werken ;)
Ik kan jouw directinput-programma helaas niet vinden op google, de zoekresultaten worden overstemd door de DirectInput van DirectX. Zou je mij misschien een directe link kunnen geven?

Maar ik ga ervanuit dat dit hetzelfde doet als Synergy. Ik gebruik nu ook het toetsenbord van de Vista-PC om de rest van de pc's te besturen. Al is Synergy wat lomper opgezet (voor encryptie wordt geadviseerd het maar door een SSH tunnel te laten lopen, en dergelijke)

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 03:08
Het zal deze wel zijn: http://www.inputdirector.com/

[ Voor 24% gewijzigd door Atomsk op 25-06-2009 04:04 ]

_██_
(ಠ_ృ)

Pagina: 1