Ik ben bezig om Zend_Form onder de knie te krijgen, nu is er een lading aan documentatie, dat is het probleem niet.
Maar in de documentatie wordt elk form element, elke validator en filter als apart object aangemaakt, waarvan weer verschillende methoden worden aangeroepen.
Ik wil graag dat de 'default message' van een validator wordt overschreven, normaal kan dat met
Maar ik wil graag dat ik het in de zend form constructor kan (voorbeeld)
Maar in de documentatie wordt elk form element, elke validator en filter als apart object aangemaakt, waarvan weer verschillende methoden worden aangeroepen.
Ik wil graag dat de 'default message' van een validator wordt overschreven, normaal kan dat met
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $validator->setMessages( array ( 'missingToken' => 'No token to match agains', 'notSame' => 'The tokens are not the same' ) ); |
Maar ik wil graag dat ik het in de zend form constructor kan (voorbeeld)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| $form = new Zend_Form( array( 'action' => '', 'method' => 'post', 'elements' => array( 'username' => array( 'text', array( 'label' => 'Gebruikersnaam', 'required' => true, 'validators' => array( array('stringLength', true, array(4, 15)), array('identical', true, array($this->_users->checkUsername($_POST['username'])), 'messages' => array( 'notSame' => 'Gebruikersnaam bezet. ' )) ), 'filters' => array( 'striptags' ) ) ) 'submit' => array( 'submit', array( 'label' => 'Versturen' ) ) ) ) ); |