Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VMware Homepage Host verdwenen? [VMware Server 2]

Pagina: 1
Acties:

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:46

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Een tijd geleden heb ik VMware server 2 geinstalleerd op mijn Vista 64 machine, wat mee gespeeld, machine aangemaakt, werkte allemaal prima. Deze gratis versie is bereikbaar via een webpage die bij jou locaal draait.

Die bereik je dan met https://hostname:8333/ui/ of http://hostname:8222/ui/

Ik heb die eerste ooit gebruikt en toen ook als favoriet opgeslagen in mijn webbrowser. Echter, ik kom er niet meer in! Als ik die link opzoek krijg ik 'pagina niet gevonden', niet eens een certificaatfout ofzo, helemaal niks.

Geprobeerd:

Firewall in router controleren - stond al die tijd gewoon uit
Firewall in eigen pc (Norton 2009) uitgezet
Compleet Norton pakket gedeactiveerd
De secure en nonsecure link geprobeerd
Gegoogled op 'cant connect' etc

Geen soelaas. Je zou in ieder geval een certificaaterror moeten krijgen, maar ik krijg gewoon de hele webpagina niet gevonden, terwijl het ooit wel heeft gewerkt.

Sinds die keer heb ik wel IE8 geinstalleerd (kwam mee met windows update) maar dat lijkt me het probleem niet.

Wat kan ik nog proberen? Ik wil een oude Dosgame reviven onder een VM met Windows 95 :9

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

werkt de localhost:port combi ook niet meer?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:46

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Nee, maar ik heb net gevonden dat 1 van de services uitstond, geen flauw idee waarom. Het starten daarvan werkte nog niet, maar toen ik die Host Service en de Web Access Service nogmaals herstartte, kwam ik weer in de webpage.

Ik snap niet waarom die service zomaar gestopt kon zijn :?

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Begin eens met een schop geven van de VMWare Host Agent en de Server Web Access Agent. Draaien ze uberhaupt allebei?

edit: gebeurd wel vaker met de gratis editie :)

[ Voor 18% gewijzigd door Glashelder op 24-06-2009 23:16 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc