Dual Channel in sockets ddr3_3 en ddr3_4

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views

• rasvaan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:38
Geachte tweakers,
Vandaag ben ik begonnen met het in elkaar zetten van een nieuwe pc, met oa daarin:
Scythe Kabuot Cpu cooler
en
OCZ Reaper geheugen
Het blijkt niet zo'n handige combinatie 8)7 . De geheugen modules zijn te hoog (of de cooler te breed) om de modules in socket dd3_1 en ddr3_2 te stoppen:
Afbeeldingslocatie: http://www.few.vu.nl/~cdn370/IMG_0405.JPG

Nou kan ik de modules in ddr3_3 en ddr3_4 duwen, maar in de Gygabyte GA-MA790XT manual staat:

"Note: If two memory modules are to be installed, it is recommended that you install them in the DDR3_1 and DDR3_2 sockets."

Weet iemand misschien wat voor nadelige effecten het heeft als ik ze toch in slot 3 en 4 stop?

• tmnvanderberg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
geen dual-channel vermoedelijk. staat dat er niet bij?

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-03 09:36
Start hem op en kijk naar je post screen, staat daar dual channel -> Je draait dual channel ;)

Anders download je CPU-Z, daar staat of je dual of single channel draait ;)

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-05 18:56
Mocht het gewoonweg niet passen en je wilt het wagen, verbuig de heatspreader van je geheugen dan of knip hem er af. Het zijn namelijk belachelijke heatspreaders voor PC8500, dat geheugen kan makkelijk zonder heatspreader of zonder het bovenste deel. Mijn PC8500 Platinum XTC van OCZ heeft een lullige heatspreader, loopt op 2.1 volt maar geraakt niet warm.

Aan het bovenstaande bericht kunt u geen rechten ontlenen.

Nee, echt niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Red-Front op 25-06-2009 00:42 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

KiLLaHeRTz schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 00:04:
Start hem op en kijk naar je post screen, staat daar dual channel -> Je draait dual channel ;)

Anders download je CPU-Z, daar staat of je dual of single channel draait ;)
Dat lijkt me ook het beste om te doen.
Probeer het gewoon, slopen zul je het niet en je komt er op die manier vanzelf achter of het werkt of niet.

Omdat we op GoT wel verwachten dat je dit soort dingen uitprobeert voordat je een topic opent gaat deze op slot.

Dit topic is gesloten.