Toon posts:

Nieuwe HTPC met opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,

Ik heb zo juist een HTPC'tje besteld. De onderdelen waren vandaag binnen gekomen.
Nadat ik het systeem in elkaar heb gezet, loop ik tegen een probleem op, wat ik nog nooit heb mee gemaakt, en eigenlijk ook nog nooit iets over gehoord heb.

Het probleem is al volgt:

Wanneer ik de HTPC aanzet zie ik netjes zijn bios, maar na een seconde of 30 (net als alles van het bios voorbij is, en hij detecteert dat er geen software is) klapt hij uit. Als ik hem daarna direct (binnen enkele seconden) weer aanzet, dan slaat ie al naar een paar seconden af. Als ik een paar minuten wacht (om te googlen naar een nog niet gevonden oplossing) en hem dan aanzet doet hij het weer voor 30 seconden.

Ik heb al geprobeerd om het systeem buiten de kast en zonder overbodige randapparatuur en aansluitingen te starten, maar dat geeft het zelfde resultaat.

Ik hoor geen bios piepjes, echter de 'normale' 1x kort.

Mijn systeem is als volgt:
ZALMAN VF2000 LED CPU-VGA Cooler (ik gebruik hem voor CPU)
Samsung SpinPoint F1 Desktop Class HD103UJ - 1 TB
LG GGC H20L Super Multi Blue - Schijfstation (blueray speler)
Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DDR2 - 800 MHz / PC2-6400 - CL5
Gigabyte GA-MA78GM-UD2H - Moederbord
Antec VERIS Micro Fusion Remote 350-EC - Bureaumodel slimline - micro ATX - voeding 350 Watt ( ATX12V )
AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD Athlon X2 7750 / 2.7 GHz

Zoals je kan zien heb ik ook deels naar de BBG gekeken, maar vond deze kast interessanter (als in kleiner)

Kunnen jullie hier je gedachten over laten gaan, en met mij mee zoeken naar een oplossing ;)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Warmte probleem?

Ga na het aanzetten eens de BIOS in en bekijk daar de temps, en laat de pc dan even staan, kijken of ie dan weer uitvalt.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-01 22:04
Met ^^ . Zit je koeler correct op de CPU?

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024

I don't hate you, I nothing you

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:14
Voedingsstekkertjes goed aangesloten? Koelers er juist op en stekkertje goed aangesloten? Ondersteund je BIOS de processor 100% (goede versie BIOS, is na te gaan op de website van de fabrikant)? Zien alle Elco's op je moederbord er goed uit? Loop nog één maal het boekje van het moederbord en alles stappen (kabeltjes aangesloten en goed) door.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 24-06-2009 22:46 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 22:17:
Warmte probleem?

Ga na het aanzetten eens de BIOS in en bekijk daar de temps, en laat de pc dan even staan, kijken of ie dan weer uitvalt.
Het lijkt inderdaad warmte problemen te zijn. Ik heb nu de stock koeler erop gezet en hij blijft nu wel aan.
Echter is hij idle (ik ben nog niet uit het pchealth stukje van het bios geweest) 39 graden. Dit vind ik vrij hoog (de review van mijn cpu zegt dat hij onder load net geen 40 graden moet zijn, en dat is hij bij mij al idle)

Nu weet ik alleen niet ofdat hij goed past in deze kast. aangezien het een zeer lage kast is. maar dat ga ik nu even proberen.

Bedankt voor de suggestie ;)

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Keej.

Hmm, je hebt er wel koelpasta tussen gedaan?

En wat is er aan airflow in de kast?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 12:31:
Keej.

Hmm, je hebt er wel koelpasta tussen gedaan?

En wat is er aan airflow in de kast?
ja koelpasta zit er tussen. Buiten de kast 39graden en in de kast na een half uur idle word hij 43 graden.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Buiten de kast 39 graden? Pffff...

Maar airflow dan, stroomt er lucht door de kast heen om warme lucht achter af te voeren?

Oscar Wilde

Pagina: 1