Traag netwerk Vista ==> XP

Pagina: 1
Acties:

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Beste iedereen,

Ik zit met een klein probleempje, waar ik al een tijdje mee kamp.
Heb me -natuurlijk- helemaal het ongans gezoch naar een oplossing, maar dat is tot zover nog niet echt succesvol gebleken.

Wat is het probleem: Ik heb last van een trage netwerkverbinding, en ik zou dit natuurlijk graag opgelost zien.

Allereerst de specs van mijn hardware:

- Internet dmv Motorola modem van Ziggo (hier niet echt van toepassing)
- Hierachter zit een router, type Asus WL500g Premium
- Draadloos is hierop aangesloten een Dell XPS M1330
- Met draad is hierop aangesloten een XP bak met de volgende specs:
Asus M4A78 Pro
AMD Athlon X2 7750
4gb geheugen
Windows XP Home SP3
4x Samsung 1TB in Raid 10
- En tevens met draad mijn HTPC:
Abit NF7+
AMD Athlon XP 3000+
2gb geheugen
Windows Vista Premium SP2
250GB Samsung Harddisk

Het precieze probleem: netwerkverkeer van mijn XP bak (waarop ik dus al mijn media-fils heb staan) naar mijn andere pc's is vrij traag te noemen. Ik heb dit met NETCPD getest op 6MB/s naar de HTPC en 1,8MB/s naar mijn Laptop. En dit terwijl de netwerkbelasting lang geen 100% is...

In mijn ogen zou dit -zeker naar de HTPC- een stuk sneller moeten gaan, gezien de 100mbit verbinding onderling en het feit dat de router ook full duplex zou moeten ondersteunen. Vanaf de XP machine naar de Vista bak haal ik gemiddeld meer dan 10mb/s.

Wat heb ik al geprobeerd:
- Ik heb reeds geprobeerd de netwerkkaarten vast te zetten op 100mbit full duplex.
- Remote differential compression uitgezet
- TCP Optimizer gedraaid op beiden
- Nieuwere drivers geprobeerd (was op de vista bak geen succes...)

Al met al ben ik ten einde raad... Ik zou graag zien dat de netwerkverbinding wat sneller zou zijn, dus mijn vraag aan jullie; wat kan ik nog proberen?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:56

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heb je service pack 1 op Vista al geinstalleerd? Deze verhelpt de trage snelheden bij filetransfers :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Michael Knight schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:49:
Heb je service pack 1 op Vista al geinstalleerd? Deze verhelpt de trage snelheden bij filetransfers :)
Excuus... Dat was ik vergeten te vermelden... Ik heb zelfs SP2 er al op staan...

Het gaat mij ook niet specifiek om file transfers. Ik ben me ervan bewust dat dat via de verkenner bagger traag gaat... Maar ik merk vaak wat lag bij het afspelen van video via het netwerk. En dat vind ik wel vervelend...

• martijnberk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-02 08:12
probeer eens een andere netwerkkaart? dit verhelpt nog wel eens wat problemen, die onboard zijn zoms bagger....

pak wel een 3com of iets dergelijks

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat voor video wil je afspelen? Een eenvoudig divx'je of een of andere bluray image? Persoonlijk vind ik 6MB/s niet zo heel slecht. Wellicht kun je de buffer in je player verhogen?

Heb je al andere kabels geprobeerd?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Het gaat hoofdzakelijk om divx bestanden... Bluray image gaan we maar niet proberen met m'n athlon xp ;)

Buffer verhogen kan opzich, zal ik eens proberen...

Andere kabels heb ik nog niet geprobeerd, maar opzich gaat het de andere kant op wel een stuk sneller, dus ik vraag me af of dat het kan zijn...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Overigens, je hebt het niet over de wireless verbinding van 1,8MB/s toch?

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Nee, daar kan ik opzich wel mee leven. Hoewel ook dat natuurlijk niet echt een topsnelheid is voor 54mbit...

Heb overigens eens gezocht, volgens mij kun je bij Media Center alleen de buffer van live-tv verhogen, niet van de netwerk-media...

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:39
Wat is de processorbelasting tijdens zo'n filetransfer? Bij oude pc's met goedkope netwerkchips wil dat nog wel eens de bottleneck vormen.

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Topicstarter
Heb ik net even getest...

Op de HTPC met Vista stijgt de processorbelasting wel enigszins, van 4% in rust, naar tussen de 8 en 11% tijdens een Netcps sessie...

Op m'n XP bak gaat één core een beetje aan de gang, maar dat is verwaarloosbaar...
Pagina: 1