Toon posts:

Win2003 XP/Vista thema's en gpo instellingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort hebben wij een server met daarop Windows server 2003 standard geinstalleerd.
Daar staat een Active directory en een Domein op ingesteld.
Dit is een overzicht van hoe het netwerk momenteel is opgebouwd.

Er is 1 server (Win 2003)
Er zijn 3 Werkstations die als volgt geinstalleerd staan:
ws1: Windows Vista Business 64-bit
ws2: Windows Vista Ultimate 32-bit
ws3: Windows XP Professional 32-bit (Laptop, wireless)

Dit alles hangt achter 1 router, met 1 netwerk.

Wij lopen ondertussen tegen een aantal problemen op:
Ten eerste het instellen van de thema's in de GPO's, bij Vista zou dit aero moeten zijn en bij XP luna.
Het zou mogelijk moeten zijn dmv het plaatsen van de werkstations in GPO's alleen krijgen wij dit niet goed werkend.
Ten tweede hebben we dingen als Mijn documenten, Application data en start menu redirected via de GPO.
Dit heeft echter tot gevolg dat er bij vista in het start menu geen items komen te staan. (de optie "Remove common program groups from Start Menu" staat op enabled omdat anders alle lokale software erin komt te staan)
Als laatste over het software distribueren, is er een mogelijkheid om ook software te gebruiken die niet in msi pakketten beschikbaar is of eventueel de normale software om te zetten naar msi pakketten.

Hopelijk zijn er wat slimme koppen die ons hierbij kunnen helpen _/-\o_

Bij voorbaat dank, Jens

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Allereerst, Welkom op Tweakers ;).
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 21:17:
Sinds kort hebben wij een server met daarop Windows server 2003 standard geinstalleerd.
Daar staat een Active directory en een Domein op ingesteld.
Dit is een overzicht van hoe het netwerk momenteel is opgebouwd.

Er is 1 server (Win 2003)
Er zijn 3 Werkstations die als volgt geinstalleerd staan:
ws1: Windows Vista Business 64-bit
ws2: Windows Vista Ultimate 32-bit
ws3: Windows XP Professional 32-bit (Laptop, wireless)

Dit alles hangt achter 1 router, met 1 netwerk.

Wij lopen ondertussen tegen een aantal problemen op:
Ten eerste het instellen van de thema's in de GPO's, bij Vista zou dit aero moeten zijn en bij XP luna.
Het zou mogelijk moeten zijn dmv het plaatsen van de werkstations in GPO's alleen krijgen wij dit niet goed werkend.
Ten tweede hebben we dingen als Mijn documenten, Application data en start menu redirected via de GPO.
Dit heeft echter tot gevolg dat er bij vista in het start menu geen items komen te staan. (de optie "Remove common program groups from Start Menu" staat op enabled omdat anders alle lokale software erin komt te staan)
Wat voor soort profielen heb je voor de gebruikers, lokale profielen, roaming profiles of mandatory profiles.
En hoe je deze Mijn Documenten geredirected, via Folder Redirection? Heb je ze gedirectect naar een netwerk share? Of staan ze ergens lokaal. En wat zijn de permissies daarop?
Hoe zie je OU Structuur eruit, je zegt dat verschillende thema's wilt hebben voor verschillende computers, betekent dus verschillende GPO's, lijkt mij.

Heb je deze GPO setting gebruikt?:
Load a specific visual style file or force Windows Classic in User Configuration\Administrative Templates\Control Panel\Display\Desktop Themes. Staat dit bestand op een netwerk share of staat dit ook lokaal, en again wat zijn daar de rechten op? Het lijkt me handig dat je een gpresult /v draait, zodat we kunnen zie welke setting(s) er applied worden, en wat je dus hebt geconfigureerd.
Als laatste over het software distribueren, is er een mogelijkheid om ook software te gebruiken die niet in msi pakketten beschikbaar is of eventueel de normale software om te zetten naar msi pakketten.

Hopelijk zijn er wat slimme koppen die ons hierbij kunnen helpen _/-\o_
Via de Sofware Installation Policy van een Group Policy kun je alleen MSI bestanden deployen (en
Je kunt MSI bestanden maken met de volgende programma's.
MAKEMSI
WinINSTALL LE (gratis)

Zie ook dit artikel: Using Group Policy to Deploy Applications

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 24-06-2009 22:39 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou sowieso dringend overwegen de GPO's voor Vista en XP gescheiden te houden, zeker als het gaat om redirection en profiles :)
GPO's koppel/link je aan OU's waar je PC's in zitten - eventueel finetune je die uit met een WMI filter.

[ Voor 29% gewijzigd door alt-92 op 24-06-2009 22:54 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device