Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Ik heb nu sinds kort een laptop gekocht waar Windows Vista al op voorgeinstalleerd zat. Nu vraag ik me af of het mogelijk is om deze op CD te zetten, en voor een andere computer te gebruiken.
Toen ik mijn vorige computer kocht zat Windows XP er met een CD bij, veel makkelijker dus om hem op meerdere computers te gebruiken.

Aangezien ik 3 computers heb, en aangezien Windows XP op de andere twee computers een beetje te ouderwets wordt wil ik er dus ook graag Vista opzetten.

Zomaar bijvoorbeeld een Recovery CD maken is geen oplossing, want dan kopieer ik gewoon een ganse backup met alle drivers etc van mn laptop naar mijn andere computers (dat zal dus niet werken).

Natuurlijk wil ik deze kopies niet illegaal verkopen, maar ik zet het er toch maar bij voor de zekerheid... Het zal uitsluitend voor bij mij thuis gebruikt worden :) .

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zult per PC een aparte licentie nodig hebben. Of het kan zul je dus zelf uit moeten zoeken, begin eens met experimenteren.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:26:
Je zult per PC een aparte licentie nodig hebben. Of het kan zul je dus zelf uit moeten zoeken, begin eens met experimenteren.
met experimenteren ben ik al begonnen :), ik ben momenteel alle windows related files aan het kopieren in een andere map. Deze ga ik dan comprimeren en op mijn externe harde schijf zetten. Om uit te testen ga ik een dual boot maken op mijn vaste computer :p . (Nu alleen nog hopen dat dit werkt)

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
De manier waarop ik nu bezig ben lukt dus al niet... hij kan geen documenten kopieren omdat die in gebruik zijn (had ik al verwacht)

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Je bent nu eigenlijk op de verkeerde manier aan het denken, de installatiecd's kun je in principe gewoon van het internet plukken en die dan gebruiken om windows te installeren. Daar ga je geen problemen mee krijgen (mits het gewoon niet-geinfecteerde iso's zijn natuurlijk), maar je gaat wel problemen krijgen met het feit dat je maar 1 licentiecode hebt voor 3 computers. Dus zal je er 2 licentiecodes bij moeten doen.

• egonolieux

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
TrekDude101 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:46:
Je bent nu eigenlijk op de verkeerde manier aan het denken, de installatiecd's kun je in principe gewoon van het internet plukken en die dan gebruiken om windows te installeren. Daar ga je geen problemen mee krijgen (mits het gewoon niet-geinfecteerde iso's zijn natuurlijk), maar je gaat wel problemen krijgen met het feit dat je maar 1 licentiecode hebt voor 3 computers. Dus zal je er 2 licentiecodes bij moeten doen.
Er zal zelfs geen licensiecode bij de voorgeinstalleerde :o
En ten twede was ik er bijna zeker van dat al die piraterij op het internet vol met virussen of bugs zaten... Maar goed, ik zal het eens proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door egonolieux op 24-06-2009 18:50 ]

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online

Matis

Rubber Rocket

egon088 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:48:
Er zal zelfs geen licensiecode bij de voorgeinstalleerde :o
Daar geloof ik nul keer nada van. Daarnaast heb je pricewatch: Microsoft Windows Vista Business SP1 al Vista voor 3 systemen...

http://tweakers.net/price...19&i312=3&a312=3&x=7&y=10

[ Voor 15% gewijzigd door Matis op 24-06-2009 18:52 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ook al lukt het je om het op het andere systemen te laten draaien.

Zal je het nooit geactiveerd krijgen op een niet legalen manier, omdat de SLIC voor OEM doel einde in de bios dood gewoon mist, wat in de notebook wel zit.
Hulp bij warez = niet goed.

[ Voor 81% gewijzigd door alt-92 op 24-06-2009 19:05 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ok, leuk geweest.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.