Toon posts:

Processor geeft problemen met internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hej

Ik hoop dat er hier een iemand is die mij kan helpen. Als ik de nieuwe processor erin doe dan doet mijn internet het niet meer. Ik heb het idee dat bij de nieuwe processor mijn netwerkkaart niet meer herkend. Hoe kan ik dit oplossen

Mijn netkwerkkaart is een 'NVIDIA nForce networking controller'

Als ik de oude processor erin doe dan doet internet het wel weer gewoon. Ik wil overstappen van een duo core naar een quad core.

Iemand een suggestie?

Tnx

Rolo

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:51
BIOS update.

Geef aub de specs eens van die PC, zo kunnen wij toch ook niet weten wat er mis is? 7(8)7

Verwijderd

Topicstarter
de bios is als het goed is geupdate. Ik heb namelijk de moederboard fabrikant ge-emailed en die hebben mij een bios update toegestuurd die heb ik uitgevoerd. Als het goed is, is dat goed gegaan. Welke specificaties meot je precies hebben verder?

• Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:04
onder andere welke processoren je hebt gebruikt waarbij het internet wel en niet werkte, het moederbord type, welk geheugen je gebruikt. Gewoon algemene specificaties. Mischien kun je de laatste driver voor je netwerkkaart downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
net probeerde ik de driver te updaten en toen vond ie geen niets en nu vind ie wel een driver die ga ik proberen

verder heb ik een MSI-P6NGM-L moederboard
Het werkte allemaal wel met een Intel core 2 Duo E6550 2x2.33GGz
en heb nu een quadcore Q9950

en 2.8 Gb RAM

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:20
Ik denk dat die twee extra cores het zicht van Windows op je netwerkkaart belemmeren.
Beter is het gewoon je oude processor te gebruiken.
Daarbij, loopt die 2,8GB geheugen wel op Dual Channel? Ik neem aan dat je twee reepjes van 1GB hebt, en twee van 400MB?

/trekt lolbroek weer uit.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 08:44
Rolo1984,

Geef alsjeblieft de volledige specs van:
- Merk
- Model
- Type

Van de volgende onderdelen:
- Moederbord (MSI-P6NGM-L is prima)
- Processor (een Quadcore 9950 bestaat niet).
- Geheugen (2,8GB RAM is een hoeveelheid, niet een merk/model/type.)
- Videokaart (Weer, merk/model/type)
- Netwerkkaart (Vermoedelijk heb je het over onboard, en dus niet een losse kaart)

Verder mis ik informatie over welke versie van Windows je gebruikt en wat je zoal zelf geprobeerd hebt. Ik begrijp dat je verschillende BIOSsen en Drivers geprobeerd hebt. Maar tot op heden heb je nog niet eens omschreven hoe het 'niet meer herkennen' van je onboard netwerk zich uit. Kortom, foutmeldingen, omschrijvingen etc.

Verder wil ik graag weten wat er gebeurt als je Windows opstart in Veilige Modus met Netwerkondersteuning.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• AlexV
Nieuwe processor erin, en dan windows re-installen.

Verwijderd

Topicstarter
he tnx voor de replies

Ik heb net geprobeerd de drivers van de netwerkkaart te updaten maar dat werkt ook niet.

@Kalizec: Typefoutje ik heb een Q9550

Moederbord: MSI-P6NHM-L
Processor: Q9550
Geheugen: 2gig Apacer DDR2/800 dimm en 1 gig Nanya Elixir DDR2/800 dimm
Videokaart: XFX GeForce 8600GT 512MB
Netwerkkaart:
Zover ik kan zien lijkt hij ingebouwd maar bij apparaatbeheer zie ik
'NVIDIA nForce networking controller' of is dit niet de netwerkkaart?

Ik heb Vista Home Premium

Verder heb ik het volgende geprobeerd:
- BIOS update
- Driver update van de nForce networking controller

Tja het niet meer herkennen van het netwerk uitte zich eerst dat hij steeds een draadloos netwerk ging proberen te zoeken wat er niet was. Ik heb nu de draadloze verbinding uitgeschakeld maar nog steeds wil hij niet echt over na de LAN verbinding hij heeft het steeds over een 'onbekend netwerk' waar geen contact mee kan worden gemaakt

Ik heb windows nog niet geprobeerd op te starten in de veilige modus met netwerkondersteuning. Ik ben namelijk nu steeds bezig met het wisselen van de processors

Verwijderd

Topicstarter
AlexV schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 18:40:
Nieuwe processor erin, en dan windows re-installen.
ja dat kan wellicht een optie zijn. Punt is dat ik nog bezig bent te kijken welke windows ik ga kopen. De vista versie van nu was pre-installed ik wil eigenlijk wel XP ivm mijn werk maar anyway heb hier dus niet zo snel een CD liggen.

• AlexV
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 19:28:
[...]

ja dat kan wellicht een optie zijn. Punt is dat ik nog bezig bent te kijken welke windows ik ga kopen. De vista versie van nu was pre-installed ik wil eigenlijk wel XP ivm mijn werk maar anyway heb hier dus niet zo snel een CD liggen.
Als dit zo'n OEM bak is, dan kan je als het goed is hem weer terug naar fabrieksinstellingen brengen, dit komt volgens mij gewoon overeen met een re-instal van windows ;)
Pagina: 1