Ik heb een probleem en ik krijg het niet opgelost. Ik stuur een command met java naar cmd.exe. Alles werkt zoals het moet maar zodra er een special character in de bestandsnaam zit dan word de command niet goed uitgevoerd. In dit geval gaat het over de letter: Ï. Ofwel een gewone unicode character (Unicode Character 'LATIN CAPITAL LETTER I WITH DIAERESIS' (U+00CF))
Voorbeeld bestandsnaam:
GAÏA.mkv
Als ik met de debugger bekijk wat er in de variable staat zie ik daar mooi de Ï terug. Een voorbeeld van een volledige cmd command:
"C:\MediaInfo\MediaInfo.exe" "--Inform=file://C:\input.txt" "F:\GAÏA.mkv"
Als ik bovenstaande afdruk op het scherm en vervolgens handmatig in cmd.exe plak dan word de command gewoon uitgevoerd. Maar zodra ik het in java doet word het niet uitgevoerd. Verander ik de bestandsnaam naar GAIA.mkv zonder de puntjes op de i dan word de command gewoon uitgevoerd in java.
Ik snap hier niks van, wie kan mij op weg helpen?
Voorbeeld bestandsnaam:
GAÏA.mkv
Als ik met de debugger bekijk wat er in de variable staat zie ik daar mooi de Ï terug. Een voorbeeld van een volledige cmd command:
"C:\MediaInfo\MediaInfo.exe" "--Inform=file://C:\input.txt" "F:\GAÏA.mkv"
Als ik bovenstaande afdruk op het scherm en vervolgens handmatig in cmd.exe plak dan word de command gewoon uitgevoerd. Maar zodra ik het in java doet word het niet uitgevoerd. Verander ik de bestandsnaam naar GAIA.mkv zonder de puntjes op de i dan word de command gewoon uitgevoerd in java.
Ik snap hier niks van, wie kan mij op weg helpen?
Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.