Toon posts:

Defecte Plasma na opsturen meer defect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vraag over mijn plasma. Ik heb een defect aan mijn plasma tv. Als ik de tv een half uur aan had staan dan gingen de paarse pixels oplichten en het beeld ging knipperen. De tv heb ik laten opsturen voor reparatie. Reparatie werd afgeraden daar het PDP vervangen moest worden wat een duur verhaal is. Ik heb de tv laten retourneren en na retour heb ik nu direct bij het aanzetten van de tv een grote zwarte balk in beeld. Dit probleem is nogal wat vervelender uiteraar dan het orginele probleem. Ik heb het reparatiebedrijf gebeld en zij zeggen dat zij de tv zo al aantroffen (met zwarte balk) bij hun op bedrijf. Zij hebben ook het transport verzorgd van de tv van mijn huis naar het reparatiebedrijf en terug. Verder melden ze mij dat deze zwarte balk waarschijnlijk uit slijtage van de PDP is gebeurd en dat het onmogelijk is dat dit tijdens transport of onderzoek er bij is gekomen. Mijn vraag is of dit waar is daar ik het een zeer onwaarschijlijk verhaal vind.

Alvast bedankt, :?

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-02 17:52

Releases

Ja maar!

Het is inderdaad vrij raar, het kan best voorkomen dat tijdens transport die balk erbij is gekomen.
Je kan dat er uitslaan heb ik wel eens in verschillende filmpjes gezien op youtube etc.
Gewoon de tv weer opnieuw laten ophalen voor garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is inmiddels buiten de garantie helaas en ook coulanceregeling is afgewezen :(
Reparatiebedrijf wilt hem nu niet meer ophalen aangezien zij zeggen dat het niet hun schuld is, het kan volgens hun zoals gezegd niet liggen aan transport &/ onderzoek

• Releases

Releases

Ja maar!

Wellicht dat je dan even dit kan proberen:
http://www.dumpert.nl/med..._repareren_doe_je_zo.html
Doe dat wel voorzichtig. Maar aangezien het toch buiten de garantie valt is het wel te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
hahaha, schitterend ik ga het wel een poging geven. Even een klachtenbriefje naar LG acwachten voordat die tv helemaal aan gort ligt :o

• Releases

Releases

Ja maar!

Voor een tientje heb je bij de plaatselijke speelgoedwinkel een rubberen knuppel. Daarmee kan je dan makkelijk die strepen eruit rammen.
Eigenlijk het zelfde principe als een paar tikken geven op een dode pixel op een TFT scherm.

Verwijderd

Topicstarter
oke top, maar slijtage lijkt jullie dus ook wel zeer onwaarschijnlijk :/
Ik vind het maar een rare zaak, je staat zo zwak als zij als bedrijf dit melden. Wat kan je verder doen dan er een zaak ofzo van maken en dan nog, voor een defecte tv?

• Releases

Releases

Ja maar!

Het kan slijtage zijn van de licht modules die stuk zijn, maar is wel onwaarschijnlijk, hij is gewoon met transport stuk gegaan.
Bij mij is ooit de plasma tv opgehaald de ook zwarte balken had, hij werd gewoon achterin een vrachtwagen gegooid, letterlijk. Kreeg weer een nieuwe terug, dus het is maar net hoe hun in hun vel zitten en er mee omgaan.

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 16:57
Ook buiten de garantie heb je nog 'rechten' als consument. Zo is er de 'te verwachte levensduur' en het 'recht op een deugedelijk product'.

Recht hebben en recht krijgen is wereld van verschil. Maar ik zou er in ieder geval even goed mijn best voor doen. Kan de situatie natuurlijk niet inschatten verder (ouderdom, gebruik, prijs, etc) maar met behulp van consuwijzer.nl kom je daar zelf wel uit.

zie hier
Pagina: 1