Cel 400 op 100 Mhz FSB met BP6?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zou graag m'n dual Celeron 400 systeem (met Abit BP6 & 100 Mhz geheugen) op 100Mhz FSB willen laten lopen, maar bij 100 Mhz FSB boot m'n systeem niet meer. Wat valt hier aan te doen of ben ik gewoon unlucky met m'n cellies die het gewoon niet trekken?

Heb iets gehoord over burn-in, dat als je je systeem een tijd ge-oc-d hebt laten draaien (zeg bv op 83 Mhz FSB) het ineens wel mogelijk is om naar 100 Mhz FSB te gaan, als dat niet eerder mogelijk was. Weet iemand hier iets vanaf of heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Ja, soms moet je gewoon geluk hebben met zo'n celeron.
Een heel klein percentage loopt maar op 600 MHz, maar dan klok je 'm toch gewoon lager, de processor hoeft niet meteen op het maximum te lopen.
Over burn-in zijn volgens mij al enkele topics geweest, weet het niet meer....
probeer het eens met search.
Als je cellie niet op 100 Mhz FSB wil draaien, lukt het gewoon niet (of misschien met EXTREME koeling) ook niet na een burn-in.

Succes

• DareDevil
  • Laatst online: 15-05 20:18
Er staat niet bij of je het voltage ook nog omhoog hebt gedaan...dit wil vaak veel helpen(mijn cel366@550 op 2.2V).
als je dus het voltage omhoog gooit gaat de temp vaak oog omhooh dus zorg dan ook voor goede koeling.

burn-in is het inwerken van je proc...omdus de transitoren soeperler te maken,of dit zo is weet ik niet zelf heb ik hem gelijk op 100 fsb gezet en dat werkte niet, toen betere koeling aan geschaft en de proc gelapped en voltage wat omhoog en kijk 550 mhz... :)

Paradigm: Shift happens.

• Hans
  • Niet online
Ja maar bij mij boot ie niet eens (zwart scherm)! Heb de core voltage op 2 volt staan, kan hem wel 'ns omhoog slingeren, maar ik denk dat ie daar nog steeds niet van gaat booten! Dan heeft extra koeling en lapping enzo toch ook geen zin?

• DareDevil
ik kreeg dus ook gewoon zwarte schermen toen ik hem gelijk op 100mhz fsb zetten en alles default liet ...
maar nadat ik wat heb zitten tweaken loopt alles perfect...ik zou het dus wel proberen

Verwijderd

een 400 loopt gewoon niet op 6x100

dat red 'ie net niet, misschien met peltiers ofzo..

probeer anders eens 90Mhz x 6 en dan steeds hoger (voltage kun je op 2.3V zetten, als je een beetje normale koelers hebt...

je hebt een goeie kans dat 'ie dan wel start (of ie stabiel is moet je ff zien)

en dan ga je steeds hoger... dus richting 100Mhz, (maar zoals ik al eerder zei, die ga je niet halen hoor !)

grtz. TheHunter

Verwijderd

Da's niet helemaal waar. Er zijn C400's die op 100 MHz FSB draaien met alleen maar geforceerde luchtkoeling. Het zijn er alleen niet zo veel als bij de C300a en C366 het geval is.

• Hans
  • Niet online
DareDevil: waar heb je getweakt om van die zwarte schermen af te komen dan? (voltage? cache?)

Het probleem is dat m'n harddisks over de zeik gaan bij exotische busspeeds zoals 90 Mhz enzo. Dat trekken ze niet. Daarom wilde ik naar 100 Mhz gaan omdat de HD's dan weer gewoon draaien. Kan het met de week te maken hebben van je cellies? Ik heb nml de mogelijkheid om mijn cellies in te ruilen voor iets oudere exemplaren. Misschien werkt het daar dus wel mee?

Verwijderd

Hier kan je weeknummers, voltages en andere hulpmiddelen zien die zijn ondernomen om C400 op 600 MHz te laten draaien.
http://cs5.cssftware.com/cpudb/index.cfm

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
Waarom probeer je niet gewoon 92 MHz, dan onderklok je de rest van je systeem iets, want de PCI-divider is dan 3. Dan kom je op 552 MHz en dat zou die moeten kunnen.

Verwijderd

Ik heb zelf ook een bp6 en twee 400's, één wil er wel op 550 en de andere niet, 600 halen ze als helemaal niet, ook niet met goede koeling, als heb ik geen alpha's ofzo maar persoonlijk opgevoerde koelblokken.

• DareDevil
Stappen die ik heb ondernomen om mijn dual cel 366 op 550 te krijgen :
-tijdje op 90t/m 99 fsb gedraait maar liep dan niet stabiel,zelfs met voltage tweakeing.(83-89 mhz wel,mij hd's e.d. hadden geen problemen met exotishe fsb :) )
-alpha computernerd coolers aangeschaft, met als resultaat dat ie op 99mhz en 2.3v stabiel liep
-proc's gelapped(opervlakkte van de proc's bewerken met schuurpapier van verschillende korrel groote).met als resultaat 100mhz en 2.2v stabiel. :)

ik had dus ook het probleem dat ie niet op 100mhz gelijk wilde...wat ook verstandig is om de cpu's afzondelijk te testen want zo ben ik er dus ook achter gekomen dat de een beter was dan de ander. want toen ik de alpha's had probeerde ik 100 en zag ie maar 1 cpu. terwijl er op dat moment 2 in zaten.
dus door ze afzonderlijk te testen weet je ook of 1 cpu de boosdoener is. misschien haalt 1 van die cpu's makkelijk 600 terwijl de tweede al moeite heeft met 500 ofzo...

edit...
een imb en een quantum 9.1 gb udm66 7200 rpm

• Hans
  • Niet online
Ah, ik heb dus weer wat te klussen vanavond :)

Maaruh DareDevil: Wat voor HD's heb jij dan dat ze niet over de zeik gaan bij 83 ed.?
Pagina: 1