Hallo,
Na veel topic gelezen te hebben hier op het forum kom ik er toch niet uit. Wanneer ik een mail probeer te verzenden met mijn php mail function, komt het mailtje in de spambox van Gmail terecht. Nu heb ik gelezen dat er mogelijk iets niet goed kan zijn aan mijn headers.
Mis ik iets in mijn headers?
Kan iemand me vertellen wat er niet klopt aan mijn code en waardoor die dus in de SPAM-box van Gmail terecht komt?
Na veel topic gelezen te hebben hier op het forum kom ik er toch niet uit. Wanneer ik een mail probeer te verzenden met mijn php mail function, komt het mailtje in de spambox van Gmail terecht. Nu heb ik gelezen dat er mogelijk iets niet goed kan zijn aan mijn headers.
Mis ik iets in mijn headers?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| <?php error_reporting(E_ALL); ini_set("display_errors",1); $emailadres = Trim(stripslashes($_POST['emailadres'])); $EmailFrom = $emailadres; $EmailTo = "mijngmail@gmail.com"; $Subject = "Onderwerp"; //bericht 1 $message = "<HTML><HEAD<TITLE></TITLE></HEAD><BODY> Geachte heer/mevrouw,<br /><br />" . Dit is een test mail,<br /> groeten </BODY></HTML>"; // bericht 2 $bevestigingsmailtekst = 'Geachte heer/mevrouw,<br /><br /> Dit is de bevestigingsmail' <br />; $headers1 = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n"; $headers1 .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n"; $headers1 .= "From: <" .$emailadres . ">"; $headers2 = 'MIME-Version: 1.0' . "\r\n"; $headers2 .= 'Content-type: text/html; charset=iso-8859-1' . "\r\n"; $headers2 .= "From: <" . $EmailTo . ">"; $success1 = mail($EmailTo, $Subject, $message, $headers1); $success2 = mail($emailadres, "RE: Onderwerp", $bevestigingsmailtekst , $headers2); header('Location: http://www.hostingvoorbeeld.nl/bedankt.html'); ?> |
Kan iemand me vertellen wat er niet klopt aan mijn code en waardoor die dus in de SPAM-box van Gmail terecht komt?
-