Wie kent busplat internet shop

Pagina: 1
Acties:
  • 2.011 views

• Frans G
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-07-2024
Vandaag een mailtje binnen gekregen van een internet shop genaamd www.busplat.com. Alleen de naam al is verdacht.
Van dit bedrijf heb ik al vaker een mail gekregen.
Is iemand bekend met dit bedrijf en wat zijn de ervaringen hiermee.
Ik vraag dit omdat ze ongelooffelijke lage prijzen hebben. Eingelijk kan het niet dacht ik.
Iphone voor €210,- of een Macbook voor €300-400,-.
Allerlei ander electronicaspul voor een prikje.
Zijn het oplichters, of verkopen ze alleen maar namaak spul.

[ Voor 3% gewijzigd door Frans G op 24-06-2009 14:20 ]

Frans G

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Je geeft zelf al het antwoord.

It's to good, to be true ;)

ik zou in ieder geval niet met ze in zee gaan.

• AlexioR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:40
"Service Unavailable"

Website onbereikbaar, en daarnaast is de website gehost in China. Weet niet of het mailtje in het Nederlands was verzonden, maar het lijkt mij sterk dat een Nederlandse webshop hun website in China plaatst.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik kon wel op de website komen, maar de whois geeft ook aan dat owner in Peking woont. Vind het niet echt betrouwbaar klinken, natuurlijk ook vanwege dat ze 'spam' sturen ;)

Of zoiets op de website's header:
E-Mail:busplat@busplat.com MSN:busplat@hotmail.com

[ Voor 35% gewijzigd door Kixtart op 24-06-2009 14:26 ]

☻/
/▌
/ \

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

Buy with confidence!
En dan het logo van western union eronder _/-\o_
Al zeggen ze ook paypal te gebruiken, dan valt het misschien onder de fraude verzekering van de creditmij.
/edit:// zen ze leveren een HVR-Z1U 3CCD voor EUR300 terwijl de marktprijs EUR360 zou zijn ... (die is 4000 EUR).

101% oplichting.

[ Voor 25% gewijzigd door franssie op 24-06-2009 14:27 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 09:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

You can choose whichever method suits you best when you place an order. The following is a list of the different international carriers available on ICEBEES, estimated time in transit, and where tracking services can be located. ICEBEES is currently working on some more shipping options, and the day it's available we will tell all our ICEBEES customers.
Het slechte Engels moet je ook al een subtiele hint geven.
franssie schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:24:
[...]

Al zeggen ze ook paypal te gebruiken, dan valt het misschien onder de fraude verzekering van de creditmij.
/edit:// zen ze leveren een HVR-Z1U 3CCD voor EUR300 terwijl de marktprijs EUR360 zou zijn ... (die is 4000 EUR).

101% oplichting.
Nog erger, je maakt het geld over naar een particulier, niets een bedrijf. Dat geld zie je nooit meer terug.

[ Voor 38% gewijzigd door Tukk op 24-06-2009 14:28 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:42

Standeman

Prutser 1e klasse

Welk goedkoop, voor een prachig nieuwe iFone of een MecBook.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:11

Entity

9000rpm

Zag er ook een mailtje van langskomen in m'n mailbox. Zonder verder nadenken op "Report Spam" geklikt, komt'ie de volgende keer lekker in het ronde archief terecht.

Gewoon ordinaire spam dus als je het mij vraagt met onrealistische prijzen.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Toch grappig dat iedereen meteen de dollartekens in zijn ogen ziet als iets ergens ongeloofwaardig geodkoop is ;)
Zoals je ook aan de reacties kan zien is dit dus inderdaad too good to be true :)
Gewoon even lekker doorsparen zodat je bij een normale winkel het apparaat kan aanschaffen (en dan wel met garantie ;) )

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 19:32

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

franssie schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:24:
[...]

[...]
Voor paypal moet je ze per e-mail contacteren, dat wijst er volgens mij meestal al op dat ze een of andere ranzige omweg gebruiken zodat ze je alsnog kunnen oplichten.

Anyway, dit lijkt me wel een heel erg duidelijk gevalletje van "if it sounds too good to be true, it probably is". Frans G, in vergelijkbare topics hier in het Shopping Forum zijn een heleboel tips gegeven hoe je de betrouwbaarheid van een winkel kan toetsen. Dat in combinatie met een portie gezond verstand is volgens mij genoeg om zelf al tot de conclusie te kunnen komen dat busplat niet echt de meest ideale plek is om je geld aan toe te vertrouwen.

We zijn bezig om een soort van FAQ rond dit onderwerp op te zetten: DrivinUCrazy in "Shopping Forum - Feedbacktopic"
Tot dat af is hebben we niet zo'n moeite met dit soort topics, maar aangezien je als topicstarter wel erg weinig inzet hebt getoond en het ook een wel erg overduidelijk geval is gaat deze toch op slot bij gebrek aan inzet en discussiewaarde :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.