Van FAT32 naar NTFS lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278834

Topicstarter
Beste,

Nu mijn nieuwe PC klaar is voor gebruik wil ik belangrijke bestanden overzetten naar een externe harde schijf.
Dit lukte echter niet en na wat zoeken probeerde ik de schijf te converteren naar NTFS.

1) Opdrachtprompt openen en intikken "convert L: /fs:ntfs"
2) Nadat hij dit heeft verwerkt geeft hij de melding "L: is niet converteerbaar naar NTFS"

Google kan me niet helpen en ik zou toch graag wat films en andere zaken naar m'n externe schijf (Trekstor 500 GB) verplaatsen.
Weet iemand raad?

Vriendelijke groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

Is de betreffende schijf op het moment leeg? Dan kun je hem gewoon opnieuw formatteren als NTFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Neen, er zijn reeds enkele GB's bezet, maar die zijn van m'n pa. Is het mogelijk om de HD te converteren met reeds bestander erop?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manuel
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-06 07:38
Je kan het anders ook doen dat je die bestanden naar je desktop sleept en dan die HDD leeghaalt en omzet naar NTFS, ik heb namelijk precies hetzelfde gedaan. (Het beste is (indien er veel GB's in gebruik zijn) het 's nachts bezig te zetten, zo merk je er haast niets van.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 21:01
Probeer eerst eens een CHKDSK /R L:

En daarna nog eens Convert L: /FS:NTFS

Of heb je Vista en de commandprompt niet met administratorrechten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik CHKDSK /R L: ingeef loopt ie vast en ben ik genoodzaakt m'n pc te resetten (ik werk met XP). Wat Manueltje22 zegt is misschien nog de beste oplossing. Proberen....
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 278834 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:09:
Als ik CHKDSK /R L: ingeef loopt ie vast en ben ik genoodzaakt m'n pc te resetten (ik werk met XP). Wat Manueltje22 zegt is misschien nog de beste oplossing. Proberen....
Groeten
Normaliter moet het geen probleem zijn. Je moet wel als admin ingelogd zijn zoals al eerder aangegeven. En uiteraard de adminrechten hebben..:-)

Klik op Start > Uitvoeren en typ cmd of command en druk vervolgens op enter. Nu zal er een dos-venstertje openen. Typ hierin:

preconvert [schijfletter] /fs:ntfs

In plaats van [schijfletter] zet je de letter van de schijf die je wilt converteren gevolgt door een dubblepunt. (Bijvoorbeeld c:)
Het kan zijn dat hij nu naar de naam van de schijf vraagt. Om te zien welke deze naam is kan je bij Deze computer gaan kijken.
Als je de vraag krijgt of je een ontkoppeling van dit volume wilt forceren. Dan typ je een J en druk je op enter. Vervolgens kan het zijn dat je de vraag krijgt of je de conversie wilt uitvoeren als de pc opnieuw start. Typ dan J en druk op enter.

De computer zal zich tijdens het opstarten opnieuw formateren als NTFS zonder dat er gegevens verloren zullen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste Heppieboeddah,

Bedankt voor de duidelijke beschrijving maar helaas, hij geeft me de melding "L: is niet geconverteerd naar NTFS.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Towap
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:21
Volgens mij is er meer niet pluis met die schijf.
Kan je aangeven waarom je probeert te converteren naar NTFS?

(In mijn ervaring voor externe schijven overigens niet meteen het beste fs: beperkte support onder non windows systemen, moeilijker te recoveren, in sommige gevallen trager, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aangezien ik bestanden groter dan 4Gb wil verplaatsen (Vb: films) van m'n oude naar m'n nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

diskmeukee > OM

Maar een Chkdsk hoort je PC niet te laten vastlopen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1