Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05-2019
Ik ben op zoek naar een handige manier om mijn foto's online te krijgen. Gewoon op mijn eigen webruimte behorend bij een domeinnaam. Ik ben al even aan het experimenteren geweest met Dalbum, maar dat werkt niet echt naar mijn wens. Ik moet daar zelf de foto's via FTP gaan uploaden, de thumbnails worden niet aangemaakt en grote bestanden krijg ik niet geupload. Dat is niet gewenst.

Het mooiste zou zijn dat er iets was waar ik verschillende mappen kan aanmaken, vervolgens voor een map kan kiezen, daar de foto's in uploaden via de browser. De thumbnails in de mappen moeten dan automatisch aangemaakt worden. bij klikken daarop verschijnt een grotere versie (600 pixels o.i.d.). Bij klikken daarop kan het originele bestand bekeken worden.

Wie weet zo een eenvoudig tooltje wat ook nog handig te installeren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 11:23

Sosabowski

nerd

gallery?

Dat is fotoboeksoftware. Met een plugin kan je bijvoorbeeld via de "publiceren op het web" wizzard van xp zo je foto's online gooien.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:57

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb je op die webruimte ondersteuning voor php en dergelijke? Er zijn namelijk een boel php gallery systemen beschikbaar die dat soort dingen mogelijk maken :)

Er zijn ook wel tools om vanaf jouw PC galleries aan te maken en die vervolgens als statische pagina's te uploaden (zoals DAlbum dus, alternatieven zijn: JAlbum, Web Album Generator en vast nog een boel meer). Maar of die aan al je eisen voldoen weet ik niet, dat zul je zelf even moeten uitproberen.

Zelf gebruik ik Lightroom om galleries te genereren en te uploaden. Een linkje vanaf een indexpagina maak ik dan handmatig aan door de HTML code van die indexpagina aan te passen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 14:21

Zoefff

❤ 

Heb je Lightroom al in je workflow opgenomen? Daarmee kan je ook eenvoudig een gallery online zetten. Een keer configureren, en daarna met 1 druk op de knop (een selectie van) je foto's online :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
Ik heb inderdaad webruimte die php en dergelijke ondersteunt. Dus ik wil daar iets op gaan gooien wat ik normaal via een URL kan benaderen. Vervolgens zou ik daar gewoon de foto's middels een knop willen kunnen uploaden. Dus geen geklooi met FTP zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
zenPhoto is fijn. Klein, clean en via de webinterface of FTP. ;)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 21:00

r0b

Picasa is ism PicasaWebAlbum ideaal voor mij. Cross-platform, snel, makkelijk, ziet er goed afgewerkt uit. Helaas zijn 1) de filteropties beperkt 2) ben je gebonden aan picasa storage en valt er geen eigen server/domein aan te knopen voor zover ik weet.

[ Voor 13% gewijzigd door r0b op 24-06-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

jwkempeneers schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:02:
Ik heb inderdaad webruimte die php en dergelijke ondersteunt. Dus ik wil daar iets op gaan gooien wat ik normaal via een URL kan benaderen. Vervolgens zou ik daar gewoon de foto's middels een knop willen kunnen uploaden. Dus geen geklooi met FTP zeg maar ;)
Nou, google eens op "php photo gallery software" of iets in die koers en er gaat vast een wereld voor je open :)

gallery werd al genoemd, dan heb je ook nog coppermine en vast nog een hele stapel andere :)

[ Voor 15% gewijzigd door Orion84 op 24-06-2009 14:19 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
Inderdaad kun je bij Picasa volgens mij je data niet kwijt op je eigen server/webruimte. Ik ga nu ZenPhoto even proberen. Ziet er wel goed uit in de demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 21:00

r0b

jwkempeneers schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:18:
Ik ga nu ZenPhoto even proberen. Ziet er wel goed uit in de demo.
Nuja, mijn probleem is juist dat ik de stap van het handmatig uploaden (file form / FTP of wat dan ook) wil overslaan. Met Picasa kan ik direct de foto openen in GIMP, nabewerken, aanvinken dat ik hem geüpload wil hebben ("sync" switch even aan zetten) en ze staan online. In thumbnail, 640x480, 800x600, en fullscreen.
Met ieder willekeurig PHP gallery-script blijf je dit probleem behouden

Dit is voor jou geen probleem verder? Want dat haal ik zo niet in je topicstart. :)

[ Voor 8% gewijzigd door r0b op 24-06-2009 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 19:17

iMars

Full time prutser

IorGie schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 13:55:
gallery?

Dat is fotoboeksoftware. Met een plugin kan je bijvoorbeeld via de "publiceren op het web" wizzard van xp zo je foto's online gooien.
Waarschijnlijk bedoel je Menalto Gallery: http://gallery.menalto.com/
Die is inderdaad heel fijn (vind ik)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
Ik ben nu bezig met ZenPhoto en dat werkt echt goed. Wat mij betreft ben ik tevreden ;)

@Rob Nee dat is inderdaad geen probleem. Ik heb een bepaald aantal foto's en die wil ik uploaden. Ik hoef niet direct vanuit mijn bewerkingsprogramma te kunnen uploaden. En overigens, ik gebruik geen Picasa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 11:23

Sosabowski

nerd

webmail schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:27:
[...]

Waarschijnlijk bedoel je Menalto Gallery: http://gallery.menalto.com/
Die is inderdaad heel fijn (vind ik)
idd, de software heet gewoon gallery.
Hier info over de plugin die ik bedoelde http://codex.gallery2.org/Gallery2:Modules:publishxp

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
Zover ik nu aan het proberen ben werkt ZenPhoto perfect. Ik zit alleen even met een klein probleempje. Alles werkt maar als ik alle afbeeldingen binnen één album van een beschrijving of tags wil voorzien moet ik dit volgens mij voor iedere afbeelding apart gaan doen. Daar heb ik eigenlijk weinig zin in :P

Dus wie weet hoe dit anders kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-09 08:54
Bij Gallery(2) vind ik het nadeel dat je software zelf al 20 MB is. Echt super bloated om een paar foto's te laten zien.

Ik kan trouwens met een link: "mass edit album data" ineens een hoop tags zetten voor alle foto's in een album. (ik gebruik versie 1.2) Al gebruik ik geen tags, alleen een omschrijving.

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

Japie.G

Colour Classic

pixelpost is ook leuk

pixelpost.org

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
Joepv schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 15:55:
Ik kan trouwens met een link: "mass edit album data" ineens een hoop tags zetten voor alle foto's in een album. (ik gebruik versie 1.2) Al gebruik ik geen tags, alleen een omschrijving.
En is dat bij zenPhoto?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
schopje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ja, dat kan je in de admin vinden op de edit-pagina, staat boven het albumoverzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
Nog even een aanvullende vraag over ZenPhoto. Ik zoek een optie om een enkele map te beveiligen met een wachtwoord. Die optie moet er volgens mij inzitten, maar ik kan hem niet vinden. Wie weet hem te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
Schopje! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
ah je gebruikt al zenfoto? Ik gebruik zelf voor alles de Flickr api. Upload alleen m'n foto's naar Flickr, website gaat vanzelf :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
Ja ik gebruik sinds kort Zenphoto, maar volgens mij moet de mogelijkheid er zijn om een album te beveiligen met een wachtwoord, maar ik kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik even inhaken?

Ik wil mijn site aanpassen door gebruik te gaan maken van de viewer mogelijkheden in Lightroom.
Dit is tot zo ver allemaal duidelijk.
Het probleem zit hem er in dat ik geen categorieen kan aanmaken. Alle foto´s die ik dan upload gooit die in 1 gallery. Ik wil dus subcategorieen. Is dit mogelijk met Lightroom of moet ik daar weer een ander tooltje voor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
jwkempeneers schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 19:14:
Nog even een aanvullende vraag over ZenPhoto. Ik zoek een optie om een enkele map te beveiligen met een wachtwoord. Die optie moet er volgens mij inzitten, maar ik kan hem niet vinden. Wie weet hem te vinden?
Weet iemand misschien het antwoord op mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeetR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:20
Zoeken is geloof ik niet je sterkste punt hè.
Ik doe drie klikken en ik zie het.

-Ga in je adminpanel naar 'Bewerk'
-Klik op het album dat je wil beveiligen
-3e van boven: Albumwachtwoord (daar moet je op klikken dan komen er invulvelden te voorschijn.)
-Invullen
-wijzigingen opslaan

Voila

Your time as a student is the best time of your life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwkempeneers
Dankjewel! Ik wist dat het mogelijk was en heb me rot gezocht en gegoogeld, maar ik kwam er niet uit. Gewoon overheen gekeken dus...

Maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-10 19:25

qless

...vraag maar...

Verwijderd schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:23:
Mag ik even inhaken?

Ik wil mijn site aanpassen door gebruik te gaan maken van de viewer mogelijkheden in Lightroom.
Dit is tot zo ver allemaal duidelijk.
Het probleem zit hem er in dat ik geen categorieen kan aanmaken. Alle foto´s die ik dan upload gooit die in 1 gallery. Ik wil dus subcategorieen. Is dit mogelijk met Lightroom of moet ik daar weer een ander tooltje voor hebben?
Nee das niet mogelijk in Lightroom, dan zul je gewoon per categorie een export moeten doen naar een "gallery" achtig pakket.

Ik gebruik slideshowpro (zie http://www.hierzo.net) als gallery software

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Er zijn ook wel gallery templates voor Lightroom die daar wel meer mogelijkheden voor bieden volgens mij. Die automatisch voor een index pagina zorgen en dergelijke. Of je daar ook met categorieën kan werken weet ik niet, maar dat zou je eens kunnen bekijken.

Zie bijvoorbeeld: http://www.lightroomgalleries.com/index.php

Pagina: 1