Allen,
ik ben bezig met een WPF applicatie te maken welke gebruik maakt van een database.
Volgende xaml code (een stuk ervan) heb ik als template definition:
en volgende code voor het 'weergeven' van de content:
Wat ik nu probeer is het volgende: De listview "connectionresults" zou de hele breedte van de stackpanel moeten nemen (wat nu correct is) maar vervolgens de textblock en textbox (defined in datatemplate) zouden de gehele breedte van deze listview moeten aannemen.
Momenteel wordt de textbox e.d. even groot als de bijhorende stackpanel waar ze inzitten. Nu heb ik al verschillende zaken geprobeerd zoals de eerste stackpanel op een 'horizontalAlignment:stretch' te zetten alsook een fixed value mee te geven maar tevergeefs. Met een fixed value zou het mij wel lukken, maar ik wil alles zo dynamisch mogelijk maken....
Iemand een idee? (en hoop natuurlijk dat het duidelijk is
)
ik ben bezig met een WPF applicatie te maken welke gebruik maakt van een database.
Volgende xaml code (een stuk ervan) heb ik als template definition:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <DataTemplate x:Key="ShowConnectionDetail"> <StackPanel Orientation="Horizontal" Background="Red"> <Ellipse Style="{StaticResource BrokersCircle}" Width="40" Height="40" Margin="10 10 0 10"/> <StackPanel Margin="10" [b]HorizontalAlignment="Stretch"[/b]> <TextBlock Background="Aqua" Text="{Binding Info}"/> <TextBox Background="Blue" AcceptsReturn="True" /> </StackPanel> </StackPanel> </DataTemplate> |
en volgende code voor het 'weergeven' van de content:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
| <DockPanel HorizontalAlignment="Stretch" Margin="0,0,0,0" Width="Auto"> <StatusBar x:Name="panelStatusBar" Width="Auto" Height="25" DockPanel.Dock="Bottom" Background="#ddd" HorizontalAlignment="Stretch"> <StatusBarItem x:Name="panelStatusBarText" HorizontalContentAlignment="Right" Margin="0 0 5 0">You are using the Northwind Test Application.</StatusBarItem> </StatusBar> <Menu x:Name="panelMenuTop" Width="Auto" Height="25" DockPanel.Dock="Top"> <MenuItem Header="File"> <MenuItem Header="Close" Click="CloseApplication_Click"/> </MenuItem> </Menu> <StackPanel DockPanel.Dock="Left" Width="100" Height="Auto"> <StackPanel.Background> <RadialGradientBrush> <GradientStop Color="#FFF9F3F3" Offset="0"/> <GradientStop Color="#FFD3CFCF" Offset="1"/> </RadialGradientBrush> </StackPanel.Background> <Border Padding="5"> <StackPanel Name="stckBrokers"> </StackPanel> </Border> </StackPanel> <TextBlock x:Name="AreaWelcome" DockPanel.Dock="Top" Text="Welcome to this application." FontSize="14" Padding="10" /> <StackPanel Orientation="Vertical" DockPanel.Dock="Top" Name="stckDetails"> <Expander Header="Server Details"> <ListView x:Name="ConnectionResults" ItemTemplate="{StaticResource ShowConnectionDetail}" BorderThickness="10" BorderBrush="Tomato"> </ListView> </Expander> </StackPanel> </DockPanel> |
Wat ik nu probeer is het volgende: De listview "connectionresults" zou de hele breedte van de stackpanel moeten nemen (wat nu correct is) maar vervolgens de textblock en textbox (defined in datatemplate) zouden de gehele breedte van deze listview moeten aannemen.
Momenteel wordt de textbox e.d. even groot als de bijhorende stackpanel waar ze inzitten. Nu heb ik al verschillende zaken geprobeerd zoals de eerste stackpanel op een 'horizontalAlignment:stretch' te zetten alsook een fixed value mee te geven maar tevergeefs. Met een fixed value zou het mij wel lukken, maar ik wil alles zo dynamisch mogelijk maken....
Iemand een idee? (en hoop natuurlijk dat het duidelijk is
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.