Momenteel ben ik bezig met een licentie/contract overzicht te maken in Excel. De bedoeling is dat door dit sheet ik snel een overzicht krijg welke contracten er binnenkort aflopen en wat de kosten die per jaar gemaakt worden zijn.
Nu heb ik sommige contracten die lopen een jaar, maar ik heb er ook een aantal die lopen wel 5 jaar.
Wat ik nu probeer te bereiken is een berekening van kosten te maken op jaarbasis. Echter verschillen de start- en einddata van deze contracten, vele beginnen halverwege een jaar en lopen nog door tot halverwege 2010.
Grofweg wil ik dus zo'n opzet:
Echter hoe zou ik de jaarlijkse/maandelijkse kosten kunnen berekenen met behulp van de date velden?
Nu heb ik sommige contracten die lopen een jaar, maar ik heb er ook een aantal die lopen wel 5 jaar.
Wat ik nu probeer te bereiken is een berekening van kosten te maken op jaarbasis. Echter verschillen de start- en einddata van deze contracten, vele beginnen halverwege een jaar en lopen nog door tot halverwege 2010.
Grofweg wil ik dus zo'n opzet:
code:
1
2
3
4
| Eenmalige betaling Maandelijkse betaling Eind datum Begin datum Contract #1 Contract #2 Contract #3 ec |
Echter hoe zou ik de jaarlijkse/maandelijkse kosten kunnen berekenen met behulp van de date velden?