Toon posts:

[Ati HD 3870x2] Geen crossfire maar toch wel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet zo lang geleden een Ati Radeon HD 2870x2 gekocht, en ik wil er m'n 2de beeldscherm weer op aansluiten. Elke keer als ik dat probeer krijg ik een berichtje dat ik eerst crossfire moet uitschakelen. Probleem is, dat dat niet lukt. In de catalyst control center zit helemaal geen optie voor crossfire, en volgens mij kan ik geen eens crossfire aan hebben met maar 1 video card (al is het een x2 kaart.)

Kan iemand misschien vertellen hoe ik dit probleem kan verhelpen? Ik zou namelijk graag weer m'n 2de beeldscherm kunnen gebruiken. (Once you go dual, you never go back, volgens mij. :P)

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Zijn je drivers up-to-date? Dual screen + Crossfire is een hele tijd niet mogelijk geweest. Als je de drivers gebruikt die bij je kaart zaten is het mogelijk dat deze dat nog niet ondersteunen.

specs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een van de nieuwste ja. Volgens mij nog geen eens een maand geleden sinds ik ze ge-update heb.

EDIT:
M'n driver is van 09-04-09, dus net wat meer dan 2 maand oud.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 13:13 ]

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Dat moet nieuw genoeg zijn. Ik heb een beetje rond gezocht op google en het schijnt nog vrij buggy te zijn. Soms lukt het wel, soms lukt het niet. Gewoon wat dingen blijven proberen dus. Wat in ieder geval niet werkt is de 2 schermen op aparte GPU's. In jouw geval dus als je 4 DVI uitgangen hebt, zet ze in 2 uitgangen naast elkaar. Als je er 2 hebt zitten ze volgens mij allebei al op dezelfde GPU.

specs

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er maar 2. Dat is dus het probleem, ik heb geen crossfire optie omdat de 3870 x2 niet als 2 video kaarten word gerekend voor zo ver ik weet. Maar er staat wel steeds dat ik crossfire aan heb staan. Ik heb al best veel op google gevonden over mensen die gewoon 2 beeldschermen er op aan kunnen sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
*bump*

Iemand die me hier mee kan helpen? =/

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 11:30:
*bump*

Iemand die me hier mee kan helpen? =/
Andere drivers?

Verwijderd

Ik heb dezelfde kaart met de nieuwste drivers en ik kreeg 2 zwarte schermen. Nu heb ik mijn 2de scherm op de aansluiting van mijn moederbord gedaan, dat werkt prima...

Ik heb ff een vraagje wat betreft dat 2x gebeuren. Als ik GTA4 speel, flikkert het beeld heel erg op high texture detail. Dan staat er ook bij de graphics 971/1014 mem. Op medium speelt het beter. Maar ik heb toch 2 GB aan videokaartgeheugen. Lijkt wel op hij het 2x gedeelte niet ziet ofzo.
Is het niet zo dat bij zon 2x kaart de crossfire intern automatisch aanstaat? Want die crossfire optie zie ik ook nergens bij de CCC...

Iemand een idee?

Bedankt,

Simon

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 19:18:
Maar ik heb toch 2 GB aan videokaartgeheugen. Lijkt wel op hij het 2x gedeelte niet ziet ofzo.
Nee je hebt dan effectief 1GB.
Is het niet zo dat bij zon 2x kaart de crossfire intern automatisch aanstaat? Want die crossfire optie zie ik ook nergens bij de CCC...
Ja. :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, dan nog maar is de nieuwste drivers proberen...>_<

EDIT: Still no luck. Vraagt er nog steeds naar om eerst CrossfireX uit te schakelen.
En inderdaad, op de 3870 x2 zit 2x 512, dus 1gb totaal.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2009 15:30 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 15:17:
ok, dan nog maar is de nieuwste drivers proberen...>_<

EDIT: Still no luck. Vraagt er nog steeds naar om eerst CrossfireX uit te schakelen.
En inderdaad, op de 3870 x2 zit 2x 512, dus 1gb totaal.
Nee dan heb je nog steeds maar 512MB. ;)

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-05 13:55
ik heb ook een 3870x2 1Gb, maar ik heb zelfs niet de keus om crossfirex aan of uit te zetten ;)
Pagina: 1