Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoJ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 19:26
Hoi tweakers,

Voor mijn vriendin heb ik vandaag dit schermpje binnen gekregen. Ik heb dit scherm gekozen nadat het door velen als budgetmonitor wordt aangeraden. :)

Toen ik het scherm binnenkreeg, was meteen de eerste teleurstelling. Het scherm heeft geen DVI aansluiting, zoals wel op tweakers.net beweerd wordt. (Ik zeg dit erbij zodat anderen niet hetzelfde krijgen).
Maar goed, geen man overboord... D-sub kan ook goed zijn. Ik het scherm aangesloten, en toen kwam de tweede teleurstelling. Het scherm heeft over de lengte verticale gebieden van een paar cm breed die onscherp zijn. Door middel van de 'clock' functie in het menu te gebruiken, kan ik die verticale gebieden opschuiven. Daardoor denk ik dat het een kwestie is van horizontale sync/scan problemen. Ik kan de gebieden dus alleen opschuiven, niet weghalen. De letters zien er wazig en dikker uit. Ook zie je wat RGB kleuren verschijnen rond de letters.

Je ziet het het beste bij text, maar het is ook aanwezig bij plaatjes. Cleartype verandert er niks aan, en ook nieuwe drivers hadden geen effect. Natuurlijk is de optimale resolutie gebruikt. Ik heb de kabel gebruikt die meegeleverd werd. Ook beetje met kabel spelen, en bijvoorbeeld niet langs stroomkabels laten lopen, mocht niet baten. :/

Heeft iemand een idee dit te verhelpen? Mijn dank is alvast groot.

Assumption is the mother of all fuckups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
zit er toevallig een auto knop op het scherm? druk die eens in

en mnaast de clock kun je ook de phase gebruiken om jouow probleem op te lossen, zoals het klinkt is het puur een probleem met de instelling...

overigens. je zegt dat je de native resolutie draait, maar gebruik je daarbij ook de goede refresh rate?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoJ
Hoi Nedernakker,

Thanx voor je reply.
De auto knop is al meerdere malen geprobeerd. Ik heb inmiddels ook andere VGA en 230V kabels geprobeerd, maar zonder resultaat.

De phase heb ik niet gevonden in het menu van het scherm. De enige twee in dat bepaalde menuutje zijn Clock en Focus. Allebei geprobeerd.

Heb je nog andere ideeen?

Thanx and greetz, Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens een andere resolutie. En de instellingen van je control panel zou je ook kunnen wijzigen. je krijgt vage letters omdat je scherm een pixel in anderhalve pixel (bijvoorbeeld) wil afbeelden. Staat er verder niets over in je manual? ondersteund je scherm 1:1 pixel mapping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoJ
Een andere resolutie heb ik uiteraard geprobeerd. Of de monitor 1:1 pixelmapping ondersteund is toch niet van toepassing omdat hij gewoon op een videokaart is aangesloten die de juiste resolutie doorgeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je het al met een andere kabel geprobeerd? misschien is die brak maar ik verwacht toch dat het dmv instellilngen op te lossen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoJ
LocoJ schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 14:03:
...Ik heb inmiddels ook andere VGA en 230V kabels geprobeerd, maar zonder resultaat.
Ik hoop ook dat het met alleen instellingen te verhelpen is, maar ik heb het nog niet gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoJ
Scherm is vandaag terug gegaan naar de webshop.

Toch bedankt voor alle input. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Je horizontale sync probleem komt vrijwel zeker omdat het scherm een native resolutie van 1366x768 heeft en Windows onmogelijk een resolutie uit kan sturen die niet een veelvoud van 4 pixels is.

Kortom, zonder 1:1 pixelmapping had je dit scherm nooit scherp kunnen krijgen. Die resolutie is dan ook eigenlijk bedoeld voor HD-Ready TV's.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocoJ
Maar dan is het toch uiterst vreemd dat Acer een computer scherm op de markt brengt waarvan iemand die windows draait (nog altijd zo'n 90% van alle gebruikers) het scherm eigenlijk niet kan gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
LocoJ schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 07:43:
Maar dan is het toch uiterst vreemd dat Acer een computer scherm op de markt brengt waarvan iemand die windows draait (nog altijd zo'n 90% van alle gebruikers) het scherm eigenlijk niet kan gebruiken...
Niet alle beslissingen in een bedrijf worden genomen door mensen met voldoende technische onderleg om tot een technisch verantwoorde beslissing te komen. En zoals je weet, er zijn dus mensen die deze 'rommel' kopen.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenhermsen
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-01 15:12
Dit probleem is te verhelpen door de resolutie goed in te stellen en de instellingen van Windows/videokaart op 75 Hz te zetten ipv 60 Hz.

[ Voor 3% gewijzigd door koenhermsen op 29-01-2010 00:38 ]

Pagina: 1