Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Mijn laptop met een tripleboot met Windows 7, Ubuntu 9.04 en Windows Vista is gecrasht dat Windows Vista Niet meer kan starten ook niet na opstartherstel (dan zegt opstartherstel dat deze computer niet automatisch hersteld kan worden) Nu wil ik mijn laptop herstellen met de recovery maar dan moet en wil ik wel eerst de partities samenvoegen en zo samenvoegen:
Windows Vista moet geen gegevensverlies hebben
Windows 7 moet geformateerd worden
Ubuntu 9.04 moet geformateerd worden.
Windows 7 en Ubuntu 9.04 moeten op de Vista partitie samengevoegd worden ZONDER GEGEVENSVERLIES van vista hoe doe ik dat? Ik heb een HP dv6605ed met 80GB harde schijf

Alvast bedankt
Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:00

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:24:
Hallo,
Mijn laptop met een tripleboot met Windows 7, Ubuntu 9.04 en Windows Vista is gecrasht dat Windows Vista Niet meer kan starten ook niet na opstartherstel (dan zegt opstartherstel dat deze computer niet automatisch hersteld kan worden) Nu wil ik mijn laptop herstellen met de recovery maar dan moet en wil ik wel eerst de partities samenvoegen en zo samenvoegen:
Windows Vista moet geen gegevensverlies hebben
Windows 7 moet geformateerd worden
Ubuntu 9.04 moet geformateerd worden.
Windows 7 en Ubuntu 9.04 moeten op de Vista partitie samengevoegd worden ZONDER GEGEVENSVERLIES van vista hoe doe ik dat? Ik heb een HP dv6605ed met 80GB harde schijf

Alvast bedankt
Jesse
Je kunt een partitie mergen (met bijvoorbeeld Partition-magic (van Symantec, tegenwoordig)). Als het goed is treed daarbij geen gegevensverlies op.

Wat verstandig is om te doen: Windows 7 en ubuntu partitie formatteren naar dezelfde indeling als de Vista partite, die twee lege partities mergen, en vervolgens je vista partitie uitbreiden met je nieuwe, lege partitie.

Bij mijn weten treed er dan geen gegevensverlies op, maar controleer dit eerst in de 'help' van het tooltje wat je gebruikt.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust