Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wordpress photoblog template tag issues

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een photoblog template voor Wordpress en loop tegen 2 dingen aan waar ik zelf niet uit kom.

Als je binnenkomt op het domein (dus index.php), is het de bedoeling dat er één foto (post) staat met linkjes naar comments, archive, etc. Maar ook naar de vorige post en dié krijg ik er niet op.

De WP tag die daarvoor is, previous_post_link, werkt alleen op een pagina met een permalink en da's de index dus niet. Op zich prima, als je WP ervan kunt overtuigen dat de index de permalink van de meest recente post is. Dat je dus in plaats van op www.voorbeeld.nl meteen op www.voorbeeld.nl/luxor/ binnenkomt.

Maar ja, hoe?

De experts op het WP forum hebben geen idee (of hebben m'n post niet gelezen) en ik kom er zelf ook niet uit.

Opgelost met een plug-in. Niet bijster gebruiksvriendelijk, maar schijnbaar de enige manier.

Daarnaast wil ik graag een nette archive pagina hebben. Gewoon een pagina met thumbnails van alle geplaatste foto's die linken naar de permalink van de desbetreffende post.

Daar kom ik ook niet uit en de luitjes op support.wordpress.org hebben geen idee (of hebben m'n post niet gelezen). Ik heb het nu wel voor elkaar dat alle via de WP media uploader geüploade foto's er staan, maar die linken direct naar de foto en er staan ook foto's die nog niet gepost zijn: niet de bedoeling. :)

Kortom:

1. previous tag op index óf binnenkomen op meest recente permalink
2. nette archive page

Iemand enig idee?

Preview: Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/280/photoblog.jpg (dit is dus een permalink, waar de tags previous_post_link en next_post_link wel werken, op de index staan die er dus niet)

*updated*

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2009 19:31 . Reden: 'van de meest recente' toegevoegd ]