In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Wow, heel sfeervol. Heb NY twee keer bezocht maar nooit echt mooie foto's gemaakt. Vooral Times Square zonder schreeuwende kleuren ziet er erg mooi uit!
Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !
#2 springt er echt uit voor mij, prachtig die beweging op de taxi.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
De laatste maanden zijn er al vaker NYC cases voorbij gekomen en meestal werd er gekozen voor zwart-wit, met of zonder selective coloring.Gelukkig heb je dat laatste niet gedaan. Hoewel het voor thuis aan de muur zo'n gele taxi leuk kan zijn, het is een beetje cliche. Dus alleen daarvoor al, een pluspuntje. Heb nooit echt begrepen waarom NYC per se in het zwart-wit zou moeten worden getoond, volgens mij is er met kleur ook heel veel uit te halen.
Hieronder wat kritiek op de losse foto's.
1. Deze had ik graag wat ruimer gezien, vind hem net wat te krap. Je snijdt de motor rechts precies in het NYPD logo door.
2. Leuk, maar wel een vrij standaard foto. Dat de taxi bewegingsonscherpte vertoont kan zowel een plus als een minpunt zijn. Aan de ene kan blijft 'ie zo wat dynamischer(zoals de stad), aan de andere kant is het wel het onderwerp van je foto en vind het wat dat betreft wat storend. Eigenlijk net niet dus. Of geen bewegingscherpte, of juist een stukje meer.
3. Leuke plaat. Zo'n typisch tafereeltje
4. Oke, niet zo bijzonder. Jammer van het gebouw rechtsbovenin. Wat mij betreft kan je dat beter wegclonen.
6. Mooie plaat. Vind het contrast tussen voorgrond en achtergrond mooi. Wel jammer van de donkere kade en bladeren aan de linkerkant. Als je die wegknipt heb je denk ik een evenwichtigere foto.
7. Die spiegel (??) achter de linkse muzikant. Heb er even naar zitten kijken, maar het is echt niet lekker in mijn ogen.
Bonus:
Flare of geen flare, vind het een mooie plaat geworden. De weerspiegeling in al het glas rondom ground-zero lijkt een New york te weerspiegelen dat er niet meer is. Top
Hieronder wat kritiek op de losse foto's.
1. Deze had ik graag wat ruimer gezien, vind hem net wat te krap. Je snijdt de motor rechts precies in het NYPD logo door.
2. Leuk, maar wel een vrij standaard foto. Dat de taxi bewegingsonscherpte vertoont kan zowel een plus als een minpunt zijn. Aan de ene kan blijft 'ie zo wat dynamischer(zoals de stad), aan de andere kant is het wel het onderwerp van je foto en vind het wat dat betreft wat storend. Eigenlijk net niet dus. Of geen bewegingscherpte, of juist een stukje meer.
3. Leuke plaat. Zo'n typisch tafereeltje
4. Oke, niet zo bijzonder. Jammer van het gebouw rechtsbovenin. Wat mij betreft kan je dat beter wegclonen.
6. Mooie plaat. Vind het contrast tussen voorgrond en achtergrond mooi. Wel jammer van de donkere kade en bladeren aan de linkerkant. Als je die wegknipt heb je denk ik een evenwichtigere foto.
7. Die spiegel (??) achter de linkse muzikant. Heb er even naar zitten kijken, maar het is echt niet lekker in mijn ogen.
Bonus:
I make things.
Mooie platen, niveau is heel behoorlijk. Zwart-wit conversie heb je goed onder de knie. Wat ik persoonlijk mooi zou vinden, en ik weet dat de meesten er van gruwen, is de toevoeging van wat filmgrain. De "geliktheid" van de hedendaagse low-iso monochrome opnamen staat toch in schril contrast met vroegah, toen we nog op film schoten.