Macbook ism Western Digital My Book World Edition 750GB NAS

Pagina: 1
Acties:

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-01 17:15
Ik heb gezocht in het forum maar kan niet het antwoord op mijn vraag vinden.

Ik overweeg om een Western Digital My Book World Edition 750GB NAS aan te schaffen voor backups van mijn macbook pro. Alleen vraag ik me af of deze disk werkt met Apple. In de diverse online stores waar ik heb gekeken (o.a. hier) staat namelijk dat hij alleen compatible is met Windows.

Lijkt mij enorm sterk, het is toch gewoon een netwerkdrive (FAT32) welke via een ip adres te benaderen is? Of zit ik er nu werkelijk helemaal naast?

Verwijderd

Compatibiliteit mac met windows is enorm goed (ik verbaas mij er iedere keer over)
Compatibiliteit windows met mac is gewoon zwaar klote te noemen!

Lijkt me sterk als je die drive niet kan openen op je mac...

• camiels
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-01 17:15
Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:02:
Compatibiliteit mac met windows is enorm goed (ik verbaas mij er iedere keer over)
Compatibiliteit windows met mac is gewoon zwaar klote te noemen!

Lijkt me sterk als je die drive niet kan openen op je mac...
Ik heb hetzelfde idee, maar goed, het zou fijn zijn als er een ervaringsdeskundige was...

Verwijderd

Ik heb de 2tb versie gekocht, en de drive is via het netwerk direct benaderbaar via de mac en via windows.
Time machine werkt via Firewire, via het netwerk kan dit alleen middels een hack.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2009 11:53 ]

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Bij de MBWE zit extra software om bestanden via internet te kunnen benaderen, maar veel mensen gebruiken dat helemaal niet. Ik geloof dat die software alleen op windows werkt.
In het topic over het hacken van de MBWE zie je ook dat mensen die functionaliteit op de NAS zelf ook uitzetten, dat scheelt resources.

Houd er ook rekening mee dat deze NAS niet een van de snelsten is :>

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.