Toon posts:

Macbook icm Vodafone Mobile Connect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST
Sinds vandaag krijg ik de software van Vodafone voor het opzetten van een internetverbinding niet meer aan de praat. Ik krijg de melding dat de toepassing niet reageert. Het gaat om Vodafone Mobile Connect met bijbehorende USB-stick en in combinatie met een Macbook.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 14:49 ]

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Dit is tweakers, je probleem over de "heg" gooien is dr hier niet bij. Dus:
- Wat heb je al gedaan om het op te lossen
- Welke versie van MacOS draai je
- Welke versie van de Mobile Connect software
- Heb je de software al opnieuw geinstalleerd
- wat doet hij in een andere pc/mac
etc.

Het is de bedoeling dat je eerst zelf wat probeert en daarna pas hier begint te posten. Daarbij zijn de mensen hier niet helderziend (voor zover ik weet) dus zonder informatie is een diagnose stellen erg lastig.

[ Voor 13% gewijzigd door Sander op 24-06-2009 09:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
sander- schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 09:56:
Dit is tweakers, je probleem over de "heg" gooien is dr hier niet bij. Dus:
- Wat heb je al gedaan om het op te lossen
- Welke versie van MacOS draai je
- Welke versie van de Mobile Connect software
- Heb je de software al opnieuw geinstalleerd
- wat doet hij in een andere pc/mac
etc.

Het is de bedoeling dat je eerst zelf wat probeert en daarna pas hier begint te posten.
- Verschillende dingen: opnieuw opstarten, opnieuw installeren
- Mac OS X 10.5.7
- Meest recente versie van internet
- Ja
- In andere PC werkt de stick prima, andere Mac heb ik hier niet voorhanden

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 14:47

iMars

Full time prutser

Al contact gehad met de helpdesk van Vodafone?

Koop hier mijn P1 reader :)

Verwijderd

Topicstarter
Not yet, forum gaat vaak sneller dan een half uur telefonisch in de wacht staan..
Daarnaast zijn de helpdesk medewerkers aldaar - mijn inziens - minder technisch onderlegd dan menig forumbezoeker van Tweakers.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 14:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Wat heb je veranderd /heb je iets veranderd aan je setup sinds de vorige keer dat het nog werkte? Heb je iets geïnstalleerd, of juist weggegooid, heb je een update geïnstalleerd?

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is ook het meest vreemde.
De Macbook heeft enkel in de sluimerstand gestaan, verder niks gewijzigd.

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-02 14:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:11:
Nee dat is ook het meest vreemde.
De Macbook heeft enkel in de sluimerstand gestaan, verder niks gewijzigd.
Ik heb verder geen ervaring met de USB-variant van vodafone, enkel met de pc-card versie, maar toch een vraagje:

Als je die USB dongle in je mac steekt, kun je deze dan veilig verwijderen? Wat je met removable storage kunt doen, zeg maar.

Andere poging, omdat je kennelijk niet veel informatie loskrijgt uit die foutmelding: krijg je een error code? Zoja, vul die eens in op google (of op de vodafone website) en kijk wat het resultaat is. Als je daarmee niet verder komt raad ik je toch aan om Vodafone te bellen, wellicht ben je niet de enige met dit probleem?

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

Verwijderd

Topicstarter
Pixeltje schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:16:
[...]

Ik heb verder geen ervaring met de USB-variant van vodafone, enkel met de pc-card versie, maar toch een vraagje:

Als je die USB dongle in je mac steekt, kun je deze dan veilig verwijderen? Wat je met removable storage kunt doen, zeg maar.

Andere poging, omdat je kennelijk niet veel informatie loskrijgt uit die foutmelding: krijg je een error code? Zoja, vul die eens in op google (of op de vodafone website) en kijk wat het resultaat is. Als je daarmee niet verder komt raad ik je toch aan om Vodafone te bellen, wellicht ben je niet de enige met dit probleem?
Nee veilig verwijderen kan niet, maar dat was voor dit probleem ook al het geval.
Error code krijg ik ook niet, het is puur en alleen de software die niet opstart (toepassing reageert niet).

Ik had gehoopt dat er hier forumleden zouden zijn met een soortgelijke ervaring en bijbehorende oplossing..
Dan zit er inderdaad maar 1 ding op, Vodafone bellen :+ !

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is weer verholpen!
Software deïnstalleren met installatie tool en daarna de nieuwste versie installeren zonder dat de stick in de Macbook zit.

Bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb net hetzelfde probleem... :s Zit al 2 weken naar helpdesks te bellen en terug naar de winkel te gaan. Weet echt geen raad meer. Wilt er iemand zeggen wat er bedoeld word met "Software deïnstalleren met installatie tool" ??

Alvast bedankt

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-02 06:42
Wanneer je de installatie tool nogmaals draait (dus het programma waarmee je de software oorspronkelijk geïnstalleerd hebt), krijg je in plaats van een installeer optie een deinstalleer optie te zien.

Na het deinstalleeren draai je het programma nogmaals en dan kun je weer voor installeer kiezen als het goed is.
Pagina: 1