Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

harddisk balkjes op je desktop

Pagina: 1
Acties:

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 10:54
Ik zoek me rot naar een mooie oplossing om in plaats van alleen maar een harddisk icoontje, een harddisk icoontje + een (voortgangs)balk waarbij je meteen kunt zien hoeveel ruimte je nog op die schijf hebt.
Wat je dus eigenlijk bij systeembeheer kan zien als je je schijven bekijkt maar dan grafisch iets moois op je desktop daarvoor.

Ik wil dat dus alleen voor de harddisks hebben en geen andere widgets achtige dingen erbij, kan dat voor windows xp. ?

Specs

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 09:29

iMars

Full time prutser

FF googlen: http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

3e hit: Afbeeldingslocatie: http://www.softpedia.com/screenshots/thumbs/Hard-drive-meter-thumb.png

4e hit: Afbeeldingslocatie: http://www.softpedia.com/screenshots/HDD-Monitor_1.png

Bedoel je zoiets?

Koop hier mijn P1 reader :)

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:23

Pierre

Van nature lui!

Ik gebruik Samurize is volledig aan te passen naar je eigen wensen, gratis en voor niets :)

De site is inderdaad brak, maar er is een andere site waar je ook terecht kan.

Soms werkt de oude site wel dan weer niet, kwestie van proberen dan denk ik, het is niet anders.

[ Voor 46% gewijzigd door Pierre op 24-06-2009 11:22 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eerste waar ik aan dacht was Serious Samurize. De website van ze is wat brak, blijf een lege pagina krijgen werkt nu weer normaal, vaag, maar Google Cache heeft nog wel wat, net als Softpedia.
http://74.125.77.132/sear...murize&cd=1&hl=en&ct=clnk
http://www.softpedia.com/...ystem-Info/Samurize.shtml
Kan je neerzetten wat je wilt zien, hdd, geheugen, cpu.
Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://screenshots.en.softonic.com/en/scrn/22000/22580/3_samurize_stats.jpg

En ik moet sneller typen 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Hero of Time op 24-06-2009 10:29 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Le_Freak !
Hero Of Time schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 10:28:
Eerste waar ik aan dacht was Serious Samurize. De website van ze is wat brak, blijf een lege pagina krijgen werkt nu weer normaal, vaag, maar Google Cache heeft nog wel wat, net als Softpedia.
http://74.125.77.132/sear...murize&cd=1&hl=en&ct=clnk
http://www.softpedia.com/...ystem-Info/Samurize.shtml
Kan je neerzetten wat je wilt zien, hdd, geheugen, cpu.
Voorbeeld:
[afbeelding]

En ik moet sneller typen 8)7
Ja zoiets bedoel ik, maar dan heb jij in die rechter kolom ook nog info over je cpu, ram etc en ik wil daar alleen die balkjes van mijn verschillende harde schijven zien staan kan dat ? of krijg je evengoed een heleboel andere poeha erbij ? ik wil dus eigenlijk voor alle schijven die ik heb een balkje per schijf zien wat er gebruikt is en een balkje wat er nog vrij is in combinatie met aantal GB. die upload en download widget vindt ik ook wel nice.

ps. het klopt toch dat als ik het goed zie jij dat kan zien voor je c en e schijf ?

Die balk onderin wil ik dus niet, kan het dan evengoed ?

Specs

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Die balk onderin is niet van Samurize, de balk aan de rechterkant kan wel, die kan je zelf maken en aanpassen.

Je moet Samurize maar eens downloaden en installeren, op de website staan veel voorbeelden van config's die je zo kan overnemen.

Anders pm je me even ik heb wel een leuke config (stelt niet veel voor maar hij doet het) ;)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Le_Freak ! schreef op zondag 28 juni 2009 @ 07:58:
[...]

Ja zoiets bedoel ik, maar dan heb jij in die rechter kolom ook nog info over je cpu, ram etc en ik wil daar alleen die balkjes van mijn verschillende harde schijven zien staan kan dat ? of krijg je evengoed een heleboel andere poeha erbij ? ik wil dus eigenlijk voor alle schijven die ik heb een balkje per schijf zien wat er gebruikt is en een balkje wat er nog vrij is in combinatie met aantal GB. die upload en download widget vindt ik ook wel nice.

ps. het klopt toch dat als ik het goed zie jij dat kan zien voor je c en e schijf ?

Die balk onderin wil ik dus niet, kan het dan evengoed ?
Dat plaatje is niet mijn desktop, ik heb die via Google Image gevonden ;). Zelf draai ik geen Windows meer als default, en als ik systeem informatie wil in Windows, gebruik ik Winbar. Klein balkje bovenaan (of onderaan als je dat wilt) met informatie over CPU en geheugen gebruik, Winamp controls, klok, echt een hele zooi. Voor de harde schijven krijg je informatie over alle aanwezige schijven, dus ook je USB stick als je die erin hebt. Het is dan alleen een icoontje en de informatie komt als je er met de muis overheen gaat.

Check de website maar van Serious Samurize, staat een hoop uitgelegd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:35
Je kunt Serious Samurize helemaal naar wens aanpassen. Zo kun je gewoon de info die je wilt laten zien, en die andere poeha niet.

• Le_Freak !
Heb net Samurize geinstalleerd, maar jeetje wat een gedoe om een paar balkjes in mijn scherm te krijgen zeg, ben niet te beroerd om wat te lezen maar om nou een aantal uren te gaan lezen om vervolgens daarna ook nog eens een hoop tijd kwijt te zijn voor de juiste configuratie vindt ik ook weer wat overdreven. Het enige wat ik wil zijn indicators voor mijn harddisks en zoals hierboven in het plaatje van Hero of time mijn download en upload meer niet.

Specs

• Le_Freak !
Pierre61 schreef op zondag 28 juni 2009 @ 09:27:
Anders pm je me even ik heb wel een leuke config (stelt niet veel voor maar hij doet het) ;)
Ik wil je graag een pm sturen maar heb je dat wel aanstaan, ik zie niet hoe ik je een pm kan sturen.

Specs

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Le_Freak ! schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:27:
Heb net Samurize geinstalleerd, maar jeetje wat een gedoe om een paar balkjes in mijn scherm te krijgen zeg, ben niet te beroerd om wat te lezen maar om nou een aantal uren te gaan lezen om vervolgens daarna ook nog eens een hoop tijd kwijt te zijn voor de juiste configuratie vindt ik ook weer wat overdreven. Het enige wat ik wil zijn indicators voor mijn harddisks en zoals hierboven in het plaatje van Hero of time mijn download en upload meer niet.
Volgens mij is dat binnen 20 minuten geregeld?
Download anders een config van iemand en sloop er wat uit.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Le_Freak ! schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:44:
[...]

Ik wil je graag een pm sturen maar heb je dat wel aanstaan, ik zie niet hoe ik je een pm kan sturen.
Vreemd, in mijn profiel staat toch echt wel aan dat ik een PM kan krijgen, en wat een config betreft bekijk een andere (die download je) en de rest sloop je eruit.

Zo ben ik ook begonnen.

• Le_Freak !
Ja sorry maar ff serieus, je hebt echt niet zomaar een config als je niet weet hoe het proggie werkt, en daarbuiten als je een beetje strakke graphics wil zoals mac icoontjes etc die aangeven per disk hoeveel je nog hebt en hoeveel je verbruikt hebt moet je die scripts ook nog maar allemaal weten. Heb het idee dat "ff"een config aanpassen ook niet zo eenvoudig is want je moet net weer ff weten dat je dat en dat ook weer moet doen. of zit ik er naast met wat ik zeg ?

Specs

• Outerspace

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Le_Freak ! schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 14:50:
of zit ik er naast met wat ik zeg ?
Je zit er naast. Samurize is bijna drag and drop :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Le_Freak !
Hoe krijg je dan mooie graphics als je iets maakt ? zit dat allemaal in dat proggie ?

Specs

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:02
Ik weet dat je iets grafisch wil, maar als systeembeheerder gaat het toch om de info? Ik zou dan voor BGInfo gaan werkt met bijna alle Microsoft OS vanaf 2000 volgens mij, deze leest simpelweg je WMI gegevens uit, oftewel daar kan je heel diep in gaan.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Le_Freak !
Da's toch iets anders want dan heb je geen balkjes met used space per drive en free space per drive.

Specs

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Le_Freak ! schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 16:10:
Da's toch iets anders want dan heb je geen balkjes met used space per drive en free space per drive.
BGInfo is ook handy, maar voor grafische eye candy (met plaatjes en dergelijke) zal je toch dieper in Samurize moeten kruipen.

En wat Outerspace zegt is ook helemaal waar het is drag & drop, echt zo simpel.

• Le_Freak !
hmm ik lees dat je scripts enzo moet gaan maken, en die eyecandy zit die al in samurize ? of moet je daar weer plaatjes etc voor importeren.

Specs

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Je kan scripts gebruiken maar dat is niet perse nodig, het programma genereert een code

voorbeeld.ini

[Meter 0]
Name=Drive C Total Text
Group=
Locking=0
[Source 0]
Type=TDriveSpaceCollector
DirPath=C:\
ResultType=Total Space
BaseValue=GigaBytes

Deze laat bijvoorbeeld dit zien.

Klik

[ Voor 11% gewijzigd door Pierre op 02-07-2009 19:44 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Le_Freak ! schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 08:44:
[...]

Jij hebt Direct Messages niet aanstaan ;) (In je Voorkeuren aanzetten)

The devil is in the details.

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Spuit Elf 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Pierre op 02-07-2009 19:43 ]

• Le_Freak !
Pierre61 schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 19:39:
Je kan scripts gebruiken maar dat is niet perse nodig, het programma genereert een code

voorbeeld.ini

[Meter 0]
Name=Drive C Total Text
Group=
Locking=0
[Source 0]
Type=TDriveSpaceCollector
DirPath=C:\
ResultType=Total Space
BaseValue=GigaBytes

Deze laat bijvoorbeeld dit zien.

Klik
Dank je, het geeft wel aan dat je wel even moet weten dat je dat allemaal moet instellen en ook in die volgorde.

Specs

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Klopt, maar het is echt super simpel. Een beetje nadenken en je hebt een leuke config, zoals meerdere keren hier gezegd is, download een config en sloop wat je niet nodig hebt eruit.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 16:50

r0b

Kan aan mij liggen hoor, maar is webmail in "harddisk balkjes op je desktop" (2e suggestie) niet precies wat je nodig hebt?
Samurize is leuk, maar om nou dat volledig te installeren, config te genereren, etc, alleen voor een hdd balkje..

[ Voor 8% gewijzigd door r0b op 04-07-2009 09:17 ]

• marko77
  • Laatst online: 06-05 19:41
rainmeter doet dit oa out of the box, kijk daar eens naar.

Mijn rig

• Le_Freak !
Even een mooie config zoeken is nog best lastig, deze is wel mooi: (zie vierde van boven genaamd overclocked config) http://www.samurize.com/m...by=titleA&show=10&min=160

Er zitten heel veel simpele en lelijke bij, maar vertel is dan die vierde van boven als je die bekijkt dan zit die er nog wel gelikt uit, hoe komen die graphics dan tot stand ?

[ Voor 4% gewijzigd door Le_Freak ! op 05-07-2009 09:57 ]

Specs

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Dat zijn iconen, die plaats je in je config, die worden dus geladen op het moment dat je config start.

• Le_Freak !
dus die kan je heel makkelijk nog gelikter maken met mooiere icoontjes ?

Specs

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Le_Freak ! schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 14:23:
dus die kan je heel makkelijk nog gelikter maken met mooiere icoontjes ?
Ja

• Le_Freak !
Okee, gaan we weer, ik heb net dus een config gedownload, maar hoe krijg ik die op mijn buroblad te zien en hoe krijg ik hem op mijn buroblad te zien nadat ik het 1 en ander eruit gesloopt hebt ?
Zit toch wel ingewikkeld in elkaar hoor.

Specs

• Le_Freak !
marko77 schreef op zaterdag 04 juli 2009 @ 09:23:
rainmeter doet dit oa out of the box, kijk daar eens naar.
Zeker, die doet het idd out of the box, maar kan je daar ook de kleuren veranderen ?

Specs

Pagina: 1