muis of pen?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 13:54
Ik heb altijd om te designen een muis gebruikt, maar nu heb ik zo'n pennetje geprobeerd en dat vind ik best fijn... no is mijn vraag : wie van jullie designers gebruiks zon pennetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 11-07 23:16

Pelle

🚴‍♂️

Ik! Geniaal, die Wacom's. Na een dag wil je niet meer anders. Bij mij heeft het zelfs bijgedragen tot RSI-reductie.
Ga ik nu een dag met een muis werken, dan krijg ik meteen last, en met die Wacom heb ik dat absoluut niet.
Het is best prijzig zo op het eerste gezicht, als je het vergelijkt met een muis of een trackball, maar ik weet zeker dat je het de moeite waard gaat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 19:21

waxle

Schavuit & Schobbejak

* waxle heeft nu een jaar een Wacommetje en is daar nog steeds heel erg blij mee ;)

Tis een beetje varieren tussen de muis en de pen; en de bijgevoegde draadloze muis van wacom vinnik persoonlijk reut, mijn Logitech is beter ;) Vooral in PS is het een boel lol hebben ;)

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 11:52

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 01 maart 2001 10:40 schreef Pelle het volgende:
Het is best prijzig zo op het eerste gezicht, als je het vergelijkt met een muis of een trackball, maar ik weet zeker dat je het de moeite waard gaat vinden.
Ik heb er ook één en daarnaast m'n muis nog liggen, zou niet meer anders willen. Neem nu zelfs mijn eigen tablet mee als ik bij klanten moet werken...

en de prijs...

tablet

muis

ik zou het er niet voor laten ;)

* DeFeCt Als je er toch een koopt koop dan wel een wacom, want die dingen van Dynalink zijn zwaar zaad! Er is maar 1 tablet fabrikant en dat is Wacom

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

wow positieve reacties nog. Dus ik moet zo'n ding ook gaan kopen, heb tot nu toe altijd m'n twijfels gehad of het wel zo fijn is en of ik em wel gebruik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian
  • Laatst online: 26-01 13:54
Ik heb er ook één en daarnaast m'n muis nog liggen, zou niet meer anders willen. Neem nu zelfs mijn eigen tablet mee als ik bij klanten moet werken...
Dat was ik ook al van plan ja... maar dat werkt perfect als je twee pointing devices aangesloten hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 11:31
Ik moet ook maar eens zo'n tabletje kopen...

maar defect, is zon Ifeel niet ongelooflijk kut?? Je wilt toch een muis, en geen vibo ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen-h
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 10:58
ik heb zel ook tablet. In het begin is het wel ff wennen maar daarna is het ideaal, kun he ook heel snel mijneveger mee spelen :).
Maar is natuurlijk ook goed tegen RSI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

En wat voor Wacom moet je dan nemen? Wacom Graphire Classic? is die niet wat klein ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 01 maart 2001 10:54 schreef Tom het volgende:
wow positieve reacties nog. Dus ik moet zo'n ding ook gaan kopen, heb tot nu toe altijd m'n twijfels gehad of het wel zo fijn is en of ik em wel gebruik :?
* DeFeCt verbaast zich over het feit dat Tom nog niet zo'n ding heeft.
Op donderdag 01 maart 2001 10:57 schreef pretorian het volgende:
[..]
maar dat werkt perfect als je twee pointing devices aangesloten hebt ?
Ja gaat uitstekend, je muis op je ps2 poort en je wacom op je com1, voeding trekt ie van je toetsenbord, is heel leuk; kun je paranoia mousepointer maken :P
Op donderdag 01 maart 2001 10:59 schreef PlayR het volgende:
Ik moet ook maar eens zo'n tabletje kopen...
maar defect, is zon Ifeel niet ongelooflijk kut?? Je wilt toch een muis, en geen vibo ofzo..
Ja moet je zeker doen!
Ik heb geen idee of die IFeel kut is, ik heb zo maar ff een muis uit de pricewatch gerukt ter vergelijking :)
Nog iets, de pen is druk gevoelig en dat is dus heel erg leuk in photoshop als je gaat brushen....
Op donderdag 01 maart 2001 11:07 schreef Tom ook het volgende:
En wat voor Wacom moet je dan nemen? Wacom Graphire Classic? is die niet wat klein ofzo?
Ik heb een Graphire Classic A6 en een Pen Partner Classic A6 (niet meer verkrijbaar).
Naar om te zeggen maar de Pen Partner schopt kont.
Heb ooit eens op een A4 tablet gewerkt, maar ik vond het persoonlijk redelijk kut, omdat een tablet absoluut is, moet je hele afstanden afleggen en het neemt veel ruimte in op je bureau :P

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 01 maart 2001 11:17 schreef DeFeCt again het volgende:
Ja gaat uitstekend, je muis op je ps2 poort en je wacom op je com1, voeding trekt ie van je toetsenbord, is heel leuk; kun je paranoia mousepointer maken :P
Zelf heb ik 'm USB aangesloten, en dus ook voeding via USB :)
Ik heb een keer iemand helemaal zien flippen en 2 keer PS opnieuw zien installeren, omdat z'n muis niet goed reageerde. Wat bleek: had hij z'n pen op het tablet liggen, in plaats van in de daarvoor bedoelde standaard :)
Nog iets, de pen is druk gevoelig en dat is dus heel erg leuk in photoshop als je gaat brushen....
Klopt. Ik snap alleen niet waarom die functionaliteit in een pakket als Painter veel beter benut is. Dat werkt echt helemaal super, en volgens mij worden daar ook echt alle 512 drukniveau's benut, wat ik bij PS betwijfel...
Ik heb een Graphire Classic A6 en een Pen Partner Classic A6 (niet meer verkrijbaar).
Naar om te zeggen maar de Pen Partner schopt kont.
Heb ooit eens op een A4 tablet gewerkt, maar ik vond het persoonlijk redelijk kut, omdat een tablet absoluut is, moet je hele afstanden afleggen en het neemt veel ruimte in op je bureau :P
Inderdaad, een A4 is te groot. Dat moet je doen als je zwaar zit te autocatten of veel met pro-engineer moet werken.
Zelf heb ik een Graphire, en die roeleert ook zwaar. Het leuke is trouwens dat je ook nog in kan stellen welk gedeelte van je tablet je wilt gebruiken. Ik heb een keer een kwart gebruikt om 1600*1200 te beslaan... je hoeft niet eens je pols te bewegen om je cursor overal op het scherm te kunnen krijgen.. het is alleen verrekte lastig om goed 'raak' rechts te klikken ofzo :)
Nee, Wacom roelt de pan uit en voor de gemiddelde webdesigner zal een Graphire al zeker een aanwinst zijn.
Oh ja, als je geld over hebt, zou ik toch liever deze kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Op donderdag 01 maart 2001 11:17 schreef DeFeCt again het volgende:
* DeFeCt verbaast zich over het feit dat Tom nog niet zo'n ding heeft.
Ach ik ken mezelf onderhand, wil altijd een hoop hebben maar als ik het eenmaal heb gebruik ik het niet. Dit vond ik ook echt zoiets wat ik niet zou gebruiken als ik het eenmaal had. Maareh als jullie het veel gebruiken zal het wel handig zijn dan :)

* Tom gaat nu even wacom.nl check'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op donderdag 01 maart 2001 12:07 schreef Tom het volgende:

[..]

Ach ik ken mezelf onderhand, wil altijd een hoop hebben maar als ik het eenmaal heb gebruik ik het niet. Dit vond ik ook echt zoiets wat ik niet zou gebruiken als ik het eenmaal had. Maareh als jullie het veel gebruiken zal het wel handig zijn dan :)

* Tom gaat nu even wacom.nl check'n
Dan moet je voor de gein ook even naar die mad gave LCD-Tablets kijken, DE natte droom voor iedere digitale ontwerper en illustrator *D

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op donderdag 01 maart 2001 10:47 schreef DeFeCt again het volgende:

[..]

neem em zelf altijd mee naar werk ;)
en de prijs...

tablet

muis

ik zou het er niet voor laten ;)
Nope, revalideren van rsi is duurder ;)
* waxle Als je er toch een koopt koop dan wel een wacom, want die dingen van Dynalink zijn zwaar zaad! Er is maar 1 tablet fabrikant en dat is Wacom
DeFeCt heeft gesproken.

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

[quote]Op donderdag 01 maart 2001 12:03 schreef Pelle het volgende:
[..]
Zelf heb ik 'm USB aangesloten, en dus ook voeding via USB :)
Ik heb een keer iemand helemaal zien flippen en 2 keer PS opnieuw zien installeren, omdat z'n muis niet goed reageerde. Wat bleek: had hij z'n pen op het tablet liggen, in plaats van in de daarvoor bedoelde standaard :)
[..]

Ik werkte destijds op een NT4 bak en NT4 en USB... dat wil je niet :)

Wat ook irritant is, is als je ff een notitie wil maken, dan zet je dus met je wacom pen op papier te krabbelen.
Er schijnen pennen te zijn waarmee je ook echt kan schrijven.

Another cool feature.. de achterkant van je pen is in PS ook echt je eraser :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

* XangadiX had al drie jaar een tekentablet, maar die heeft 3 maanden geleden de geest gegeven :'(

tijd voor een wacom :)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 01 maart 2001 12:51 schreef DeFeCt again het volgende:
Wat ook irritant is, is als je ff een notitie wil maken, dan zet je dus met je wacom pen op papier te krabbelen.
Er schijnen pennen te zijn waarmee je ook echt kan schrijven.
Omgekeerd is vervelender.. met je benzine-stift op je tekentablet schrijven |:(
Another cool feature.. de achterkant van je pen is in PS ook echt je eraser :)
Ja, dat is echt heel mooi ja. Iets wat je trouwens ook niet moet doen met je Wacom, is proberen een pot Unreal Tournament te spelen :)
Daar hebben we een fijne Logitech Optical voor.. (geweldige combinatie trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die reacties zijn lekker positief hier :)
Dan koop ik er ook wel een, eerst eens op internet rondneuzen, hoef ik de stad ook niet in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op donderdag 01 maart 2001 16:12 schreef Pelle het volgende:

[..]
Iets wat je trouwens ook niet moet doen met je Wacom, is proberen een pot Unreal Tournament te spelen :)
Daar hebben we een fijne Logitech Optical voor.. (geweldige combinatie trouwens)
Hebben ooit een movie opgenomen van een Q1 level met daarin een poppetje under control van 'n wacom tablet...

Nooit geweten dat die Quake dudes zo goed konden breaken... Echt vette windmills maken man! ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15121

yep zo'n pennetje rules enorm.
Elke keer als je een of ander leuk ontwerpje wil tekenen dan begin je met die muis te klooien om je gedachten van die tekening in een keer op het beeld te gooien. Met dat pennetje lukte me dat meteen, terwijl ik met het muisje toch wat langer nodig heb :).
Verder moet je er wel een muis bij hebben natuurlijk want continu met die pen in de weer is al te dol :)
Logitech wireless natuurlijk! Alles wireless. Nadeel van dat wireless gebeuren is wel dat mijn muis altijd verstoppertje aan het spelen is met mijn pennetje tussen alle papieren op het bureau :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-06 13:16
Ik zou ook graag ooit eens een tabletje willen kopen, maar... Damn, waarom zijn die dingen zo duur ;(
* wacko heeft geld nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15981

Thuis gebruik ik gewoon een Microsoft Intelli mouse. Op mijn werk zo'n A5 pen tablet. :) dat laatste is voor photoshop en illustrator dingetjes wel leuk maar ik denk dat je met een goede muis eigenlijk wel hetzelfde kunt.

Het is wel preventief voor rsi.

Een optische muis al heel wat beter dan een gewone muis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op donderdag 01 maart 2001 20:57 schreef 8RolsRoys8 het volgende:
...maar ik denk dat je met een goede muis eigenlijk wel hetzelfde kunt.
Kijk als je een tablet voor point-n-click werk gebruikt dan is een muis soms nog fijner omdat ie wat stabieler is. Maar een tablet is een gereedschap als een viltstift potlood whatever, dat betekend dat je ermee kunt tekenen (als je uberhaupt kunt tekenen). Aan de reacties hier lijd ik een beetje af dat mensen schijnbaar nog nooit hun Wacom onder bv. Painter 6 hebben gebruikt. Dan kom je ernamelijk achter dat het digitaal-tekengereedschap is. Wat dat betreft is de PhotoShop ondersteuning dan ook vrij beroerd, maar ja, Pshop is om beelden te bewerken, andere programma's zijn er weer om te illustreren. :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15981

Ik heb er idd niet veel ervaring mee, ik heb er dan ook geen thuis! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Muis EN Pen

ik heb een wacom graphire waarme ik 3dmax enzo.
En de logitech voor het normale windows werk...(usb en ps2 kun je fijn samen gebruiken). Beetje door elkaar gebruiken verminderd kans op rsi ook nog es...

kope die hap

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-06 22:46
zo'n kleine a4 tablet zuigt... daar heb je geen drol aan. niks geen RSI reductie of fijna navigatie.

Die grote jongens (50x50cm) die zijn wel fijn, maar ja... die zijn ook zo duur :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter
  • Laatst online: 25-04 18:18

Dexter

d((o_o))b

Ik heb ook al sinds zo'n bijna 2 jaar een Wacom PenPartner A6. Ideaal ding. Ik doe er al mijn tekenwerk (DTP en 3d/CAD) mee, en voor het normale windows werk heb ik een trackman marble.

Ter info. Ik heb hier nog een Wacom PenPartner A6 te koop liggen (die is van mijn broer afkomstig, die hem te weinig gebruikte.) Het ding is in absoluut perfecte staat, in verpakking etc, met alles erbij. Te koop voor 125 piek. Interesse? Let me know.

Dex

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op vrijdag 02 maart 2001 01:37 schreef gladiool het volgende:
Muis EN Pen

ik heb een wacom graphire waarme ik 3dmax enzo.
En de logitech voor het normale windows werk...(usb en ps2 kun je fijn samen gebruiken). Beetje door elkaar gebruiken verminderd kans op rsi ook nog es...

kope die hap
Eh? Ik probeerde ook te Maxen en te Cinema 4Djen met mn graphire, maar dat ging toch echt niet van een lijen dakje... wat dat betreft gebruik ik nog steeds mn gewone muis...

ouwe meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op vrijdag 02 maart 2001 01:52 schreef Dexter het volgende:
Ter info. Ik heb hier nog een Wacom PenPartner A6 te koop liggen
Het ding is in absoluut perfecte staat, in verpakking etc, met alles erbij. Te koop voor 125 piek. Interesse? Let me know.
Dex
Komt ie nu mee! Ik heb net een nieuwe pen moeten kopen voor mijn PenPartner voor 119,- !!

hmz that's why they call me DeFeCt :'(

[edit:typo's]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waxle

waxle

Schavuit & Schobbejak

Op vrijdag 02 maart 2001 01:40 schreef Frenzy het volgende:
zo'n kleine a4 tablet zuigt... daar heb je geen drol aan. niks geen RSI reductie of fijna navigatie.

Die grote jongens (50x50cm) die zijn wel fijn, maar ja... die zijn ook zo duur :(
Oaaah... valt wel mee, ik heb een Graphire A6, ( mooi blauw :)) Handzaam, kan em makkelijk meenemen, en gevoelig genoeg voor het fijnere werk. De oorzaak van RSI ligt niet zozeer in wat je gebruikt ( dus de grootte van het tekenrablet) , maar meer de variatie in het gebruik van muis en tekentablet, efficient toetsenbordgebruik en een goede werkhouding. Een groot tekentablet werkt wel veel nauwkeuriger en vast ook wel een stukje lekkerder; dat geloof ik graag ;)

(en die gum op de graphire is echt TE gaaf ;)) je kan er toch ook verschillende pennetjes en soort van stiften voor krijgen?

ouwe meuk

Pagina: 1