Hallo,
Ik heb een vraagje maar eerst even wat ondersteunende informatie,
Ik heb voor een tijdje terug een pc gebouwd voor mijn broertje, het moederbord is was oud en deze is vervangen voor de hier onder genoemde. En zijn overige systeem is de laatste paar weken geupgraded.
Moederbord: MSI P6N SLI-F V2
Graphics: XFX Radeon HD4870X2 750M 2GB DDR5 PCI-E2
Werkgeheugen 4x 2gig DDR2 kingston (hij loopt op vista 64bit)
HDD 500 gig Maxtor standaard 7200rpm
Voeding 750 watt
Nu heeft hij wat geld gespaard voor een betere processor, en als ik dat dan even regel voor aankomend weekend omdat hij dan een LAN weekend heeft en de computer klaar moet zijn.
Nu twijfel ik tussen:
Intel Core2Quad Q8200 4x2,33 GHz 4M Box €169
Intel Core 2 Duo E7400 2x2,80GHz 3MB Box €125
Hij heeft niet meer dan 130 euro over voor een procosser, als de quadcore nu echt iets beter werkt dan schenk ik hem die paar tientje extra.
Maar het moederbord ondersteund Duocore en is Quadcore ready (weet niet precies wat ik hier mee moet) ondersteund deze dan wel volledig de Q8200?
Ik benieuwd hoe dit Forum loopt, Heb hem al vaak gebruikt bij trouble shouting maar nog nooit voor een vraag.
Alvaste bedankt,
Groetjes Patrick
Ik heb een vraagje maar eerst even wat ondersteunende informatie,
Ik heb voor een tijdje terug een pc gebouwd voor mijn broertje, het moederbord is was oud en deze is vervangen voor de hier onder genoemde. En zijn overige systeem is de laatste paar weken geupgraded.
Moederbord: MSI P6N SLI-F V2
Graphics: XFX Radeon HD4870X2 750M 2GB DDR5 PCI-E2
Werkgeheugen 4x 2gig DDR2 kingston (hij loopt op vista 64bit)
HDD 500 gig Maxtor standaard 7200rpm
Voeding 750 watt
Nu heeft hij wat geld gespaard voor een betere processor, en als ik dat dan even regel voor aankomend weekend omdat hij dan een LAN weekend heeft en de computer klaar moet zijn.
Nu twijfel ik tussen:
Intel Core2Quad Q8200 4x2,33 GHz 4M Box €169
Intel Core 2 Duo E7400 2x2,80GHz 3MB Box €125
Hij heeft niet meer dan 130 euro over voor een procosser, als de quadcore nu echt iets beter werkt dan schenk ik hem die paar tientje extra.
Maar het moederbord ondersteund Duocore en is Quadcore ready (weet niet precies wat ik hier mee moet) ondersteund deze dan wel volledig de Q8200?
Ik benieuwd hoe dit Forum loopt, Heb hem al vaak gebruikt bij trouble shouting maar nog nooit voor een vraag.
Alvaste bedankt,
Groetjes Patrick