Toon posts:

LCD plat tegen plafond? Mbv plafondsteun Omnimount 75-100 FD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Omnimount 75-100 FD 'flip down' plafondsteun gekocht.
http://www.omnimount.com/...af6c0fa&CurrentId=2.1.4.1

Ik wil een LCD-scherm (Samsung 2333HD 23") hiermee aan het plafond in de slaapkamer bevestigen. Het idee erachter is dat je het scherm tegen het plafond kunt klappen (dus scherm horizontaal met scherm naar beneden wijzend):

Afbeeldingslocatie: http://www.dllota.ru/Catalog/BodyImage/75_100FD.jpg

Hier heb ik voor gekozen omdat ik nergens een tafeltje kan neerzetten: tegenover het bed wordt de hele wand in beslag genomen door een schuifwand/kledingkast. Wanneer ik hem tegen het plafond klap kan ik bij de kasten en stoot ik het hoofd niet tegen het scherm.

Mijn vraag: is dit niet slecht voor het LCD-scherm? Ik weet dat plat vervoeren ivm evt glasbreuk voor plasma (en lcd?) niet wordt aanbevolen, maar wat wanneer je hem dagen achter elkaar opgeklapt tegen het plafond laat zitten?

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Niet voor LCD, wel voor plasma. Plasma schermen zijn van glas en dus zwaarder, zo kan het glas breken door het gewicht.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02 12:21
Bij een LCD moet dat geen probleem zijn. Als je een paar keer Pimp My Ride kijkt op MTV zie je ook zat LCD's die in het dak worden geplaatst en kunnen worden opgeklapt.

PSN: Sluuz

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sluuz schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:26:
Als je een paar keer Pimp My Ride kijkt op MTV zie je ook zat LCD's die in het dak worden geplaatst en kunnen worden opgeklapt.
Ik heb niet de indruk dat dat uberhaupt iets zou zijn waar ze daar rekening mee houden ;)

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:19

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik heb geen idee wat een LCD scherm met audio te maken heeft, daarom schop AUD -> LCD :)

Verder zal het geen probleem zijn. Het vervoeren van schermen is totaal iets anders dan het af en toe klappen van een schermpje (zeker een kleintje).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02 12:21
ACM schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:32:
[...]

Ik heb niet de indruk dat dat uberhaupt iets zou zijn waar ze daar rekening mee houden ;)
Daar heb je een punt, al kan ik me niet indenken dat al die auto's waar ze het mee hebben gedaan nu rondrijden met een kapot klapscherm erin.

PSN: Sluuz

Verwijderd

Ik heb mijn Samsung LCD vanuit Nederland plat in de koffer met de auto naar België gereden (Antwerpen). Als je de Belgische wegen kent weet je dat je niet bang moet zijn als je die TV af en toe voorzichtig neerklapt :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2009 22:00 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

voodooless schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 08:57:
Verder zal het geen probleem zijn. Het vervoeren van schermen is totaal iets anders dan het af en toe klappen van een schermpje (zeker een kleintje).
Het is juist andersom he :)
De LCD zal het meest van de tijd plat hangen en 'sporadisch' rechtop.
Je zou eventueel nog even de handleiding kunnen raadplegen, wellicht dat daar iets in staat over de positie?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

@Pascal: Heb je het uiteindelijk gedaan? Ik zit namelijk in exact dezelfde situatie (vanwege kastenwand, heb ik nergens anders dan aan plafond ruimte voor tv). Ik vroeg mij af hoe lekker het kijkt. Gaat het niet irriteren om de een of andere reden als je echt "plat" op je rug tv kijkt?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:37
Je kan een LCD en/of plasma prima tegen het plafond schroeven, alhoewel een plasma wel heel erg zwaar kan zijn. Het niet plat mogen vervoeren heeft puur met spanningen te maken op het oppervlak en de bijbehorende trillingen tijdens vervoer waardoor het spontaan kan knappen, dat geld niet alleen voor tv's, maar ook voor spiegels, schilderijen enzovoort. Daar ga je echt geen last van hebben als het ding aan de muur/plafond hangt.

Of het lekker kijkt... dat moet je zelf ondervinden. Ik vind lezen op mijn rug ook al irritant... dat zal niet veel anders zijn dan met tv kijken.

[ Voor 14% gewijzigd door MicGlou op 24-04-2011 23:06 ]

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-02 21:27

dodo79

witte dikke tonnie

hou er rekening mee dat niet elke lcd het prettig vind om "horizontaal" aan te staan.
Dit heeft te maken met de koeling die op basis van convectie werkt.
Ofwel het scherm word gekoeld door het simpele feit dat warme lucht opstijgt.
Met het scherm plat (lees horizontaal) valt deze manier van koeling weg en kan het scherm in protect slaan.
En ja..... dat weet ik uit ervaring :)

Op je gebruikte afbeelding in de ts zie je dan ook 5 ronde gaten.
Daar zitten de fans achter die de airflow op gang houd.
Maar meeste lcd schermen zijn passief gekoeld, dus mijn vermoeden is dat de meeste lcd schermen dit niet heel lang vol houden.

[ Voor 24% gewijzigd door dodo79 op 24-04-2011 23:15 . Reden: aanvulling ]

omdat het kan!

Verwijderd

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:49:
@Pascal: Heb je het uiteindelijk gedaan? Ik zit namelijk in exact dezelfde situatie (vanwege kastenwand, heb ik nergens anders dan aan plafond ruimte voor tv). Ik vroeg mij af hoe lekker het kijkt. Gaat het niet irriteren om de een of andere reden als je echt "plat" op je rug tv kijkt?
Bij mij hangt-ie een metertje verder weg dan het voeteneind, plafondhoogte is 2,45 meter.
Kijken gaat prima, ik ga soms wel ietsje rechter op zitten maar dat is in principe niet nodig :)

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:52
MicGlou schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:05:
Je kan een LCD en/of plasma prima tegen het plafond schroeven, alhoewel een plasma wel heel erg zwaar kan zijn. Het niet plat mogen vervoeren heeft puur met spanningen te maken op het oppervlak en de bijbehorende trillingen tijdens vervoer waardoor het spontaan kan knappen, dat geld niet alleen voor tv's, maar ook voor spiegels, schilderijen enzovoort. Daar ga je echt geen last van hebben als het ding aan de muur/plafond hangt.
Heh, tenzij je een houten huis hebt ? Als bij ons, of bij de buren de wasmachine aan staat trilt het hele huis. En bij ons staan ze al op verschillende dingen om trillingen tegen te gaan :P

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 15:46:
[...]

Bij mij hangt-ie een metertje verder weg dan het voeteneind, plafondhoogte is 2,45 meter.
Kijken gaat prima, ik ga soms wel ietsje rechter op zitten maar dat is in principe niet nodig :)
Maar dan heb je hem dus niet plat tegen het plafond aangeplakt?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dat niet. Meer zoals op de foto ;)
Pagina: 1