Adresboek heeft eigen wil?

Pagina: 1
Acties:

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:48
Ik heb al een tijdje een heel eigenaardig probleem. In mijn Adresboek heb ik o.a.. mijn ouders een mooie vcard gegeven. Onder de vrij normale noemer : Pa .Na verloop van tijd plakt het Adresboek er om wat voor reden dan ook, geheel automatisch, de achternaam van mijn vader achter: Pa Achternaam. Dit geldt ook voor mijn moeder: Ma, en na een week of wat Ma Achternaam.

Ik sync niet met Exchange, een mobiel of wat dan ook. Ik pas het netjes iedere keer weer aan (ik knikker die achternaam er weer af) maar het blijft terugkomen.

Google leverde eigenlijk niets op, behalve dat ik niet moet syncen. Helaas doe ik dat niet. Iemand een idee?

• harry1001
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik denk dat adresboek de ontbrekende velden in je adresboek automatisch aan probeert te vullen met wat er binnen komt. Als je dus een mailtje binnen krijgt van "Ma Achternaam" en in je adresboek staat alleen "Ma", dan plakt Mail "Achternaam" er dus gewoon zelf achter.

Hoe en of je van dit gedrag af kunt komen weet ik niet, maar er is vast een defaults switch voor. Andere oplossing kan natuurlijk ook zijn om een spatie in het achternaam-veld te zetten. Hopelijk denkt mail dan dat er al een achternaam staat, en laat ie deze ook gewoon staan.

Allemaal een wilde gok, maar het proberen wel waard denk ik ;)

• M617573
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:48
harry1001 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 07:49:
Ik denk dat adresboek de ontbrekende velden in je adresboek automatisch aan probeert te vullen met wat er binnen komt. Als je dus een mailtje binnen krijgt van "Ma Achternaam" en in je adresboek staat alleen "Ma", dan plakt Mail "Achternaam" er dus gewoon zelf achter.

Hoe en of je van dit gedrag af kunt komen weet ik niet, maar er is vast een defaults switch voor. Andere oplossing kan natuurlijk ook zijn om een spatie in het achternaam-veld te zetten. Hopelijk denkt mail dan dat er al een achternaam staat, en laat ie deze ook gewoon staan.

Allemaal een wilde gok, maar het proberen wel waard denk ik ;)
Hmm, dat zou wel eens kunnen ja. Ik heb het daarnet even getest en inderdaad, Adresboek is in orde, tot ik een e-mail van mijn ouders ontvang, dan wordt de vCard automatisch aangepast. Hoogst irritant, iemand een idee hoe ik dit eruit kan rammen?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik neem aan dat je ouders een voor- en achternaam hebben, als je die nou gewoon invult waar het hoort, dan kan je als bijnaam "pa" of "ma" neerzetten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je in Mail.app gaat naar Window => Previous Recipients, kun je de "verkeerde" entries verwijderen. Ik had hetzelfde probleem, daarna was het bij mij verholpen.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard