Siemens hipath 3500 telefooncentrale geeft dingdong

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 28-05 11:11
Ik weet niet of dit in het goede forum staat,maar kan verder niets vinden over telefooncentrales.Dus als het niet goed staat,geef hem maar een schopje de goede kant op.

Het probleem zit hem bij een klant van ons.Het is een supermarkt waarbij we de telefooncentrale gekoppeld hebben aan de geluidsinstallatie.
Op de een op ander moment komen de relameboodschappen niet meer door en omroepen lukt ook niet meer en klinkt er door de winkel een dingding(zoals zo`n deurbel)
We hebben al contact gehad met de leverancier,die heeft ons aangeraden om de analoge kaarten van dit systeem aan te passen.Er moesten wat dingen op de printen gesoldeerd worden en dan zou het probleem weg zijn.Nu is het probleem nog niet weg en het enigste wat we op dit ogenblik kunnen doen is de centrale een korte reset geven zodat ie weer met een schone lei kan beginnen.Dit kan 2 weken duren,maar soms springt de dingdong er na een dag of 3 weer in.
Het probleem zit hem niet in de geluidsinstallatie,dat hebben we al uitgesloten.
Mijn collega heeft al jaren ervaring met siemens en voor hem is het ook een raadsel.
We gebruiken dezelfde systemen en configuraties ook bij andere klanten en daar hebben we dit probleem nooit gehad.

Het is een siemens hipath 3500,software versie 3 19 inch uitvoering systeemsoftware HE560U.19.914
bindernr. 914.000

Met daarin standaard een CBRC(stls2) ,een slu 8 voor de systeemtoestellen, en een 4 sla voor de analoge toestellen.
Verder zitten er nog 2 stuks 8 sla in voor 16 analoge toestellen op slot 6 en 7.Met op 1 analoge poort een TFE module om de omroep te kunnen schakelen.
De TFE module staat geprogrammeerd als luidspreker.We hebben hem al op diverse poorten gezet,maar het probleem blijft terugkomen.
Ik heb het vermoeden dat er ergens iets ingeschakeld staat of er in de programering een vinkje is gezet op een plek waar wij het niet verwachten.
Wie kan ons daar bij helpen,het staat best lullig als je bijna wekelijks naar die klant toe moet om de centrale een reset te moeten geven.

[ Voor 1% gewijzigd door vincedd op 23-06-2009 21:24 . Reden: info toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik weet niet wat die dingen kosten, maar is het niet goedkoper om zo'n centrale om te wisselen voor eentje die wel goed werkt, in plaats van dat je er iedere week heen moet?

[ Voor 15% gewijzigd door spone op 23-06-2009 21:50 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Nou nee,Die dingen zijn een euro of 5000 als ik het goed heb.Maar dit probleem speelt ongveer 2 maanden.Meestal doen we een combi van reset als we onderhoud doen,of codes toevoegen aan het alarmsysteem of voor een andere storing daar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Ben uit het probleem met de dingdong.Ik was vandaag bij een andere klant waar ook al dit probleem speelde,daar werd de telefoon niet opgenomen,en ineens hoorde ik de dingdong.Het is dus gewoon een attentietoon om aan te geven dat de telefoon over gaat en opgenomen moet worden.Nu nog even uitvissen waar in hipath manager E het vinkje aan staat.Dus als er iemand suggesties heeft,houd ik me aanbevolen.Dit was trouwens een hipath 3300

[ Voor 3% gewijzigd door vincedd op 26-06-2009 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-06 16:22

BLN

Je hebt de server toch gewoon bij een HiPath dealer gekocht? Dan heb je toch gewoon Siemens support. De reden dat je er hier zo weinig over vind is juist dat je met behulp van Siemens de meeste problemen (waaronder deze) binnen 10 minuten oplost.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
Wij kopen ze bij een siemens dealer,waar wij ook storingen voor oplossen.Maar deze wisten niet waar ze het konden uitzetten.Deze mensen staan rechtstreeks in contact met siemens,en aangezien siemens bijna wekelijks hun nieuwe software versies uitbrengt,moet je net de juiste man tegenkomen die je kan ondersteunen.Ik heb mijn bevindingen aan mijn collega uitgelegd ,die is tijdens zijn ziekte uurtjes even aan het spitten geweest,en heeft gevonden waar we het konden uitzetten.En by the way.Ik heb het hier niet over een server,maar over een telefooncentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:55
Net ff je profiel bekeken en je doet ongeveer hetzelfde werk als het wat ik zou kunnen doen bij me huidige werkgever. Alleen doe ik (nog) niet telefooncentrales maar meer data. Ik heb 2 collega's die al jaren alleen maar Siemens centrales doen plaatsen dus misschien het een belletje waard.
Nou ga ik niet spammen met de naam etc maar via pm wil ik die best geven.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1