Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista x64 of x86 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

ik ben dus van plan om een vista te gaan kopen en nu vraag ik me af of ik dan een 64 of 32 bits versie moet nemen.

mijn vraag is dus eigenlijk is het in mijn geval voor mijn systeem sneller als ik 64 bit neem of kan ik beter een 32 bits versie instaleren ?? :?

Ik heb hier al wat zitten zoeken maar ik kan weinig vinden over deze vraag :( .

mijn systeem is een

Core 2 duo E 8200 2.66 1333 6mb
sus P5N E SLI
4 gb geheugen
2x nvidia geforce SLI
500 gb hdd
650 watt voeding (ocz)

alvast bedankt voor jullie hulp ! :)

Mvg arnaud

• elvis4444
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-04 15:34
als je 64 bit neemt heb je iig geen gezeik met je 4 gb geheugen:)

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-11 07:29
Vriend, je kan meer dan genoeg over dit onderwerp vinden. Aangezien je 4 GB Ram hebt, doe je er verstandig aan een 64-Bit windows versie te kopen, maar... Ik zou als ik jou was de RC van Windows 7 downloaden, en als Windows 7 uit is, die gewoon kopen, niet nu voor Vista gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door frankK800i op 23-06-2009 21:00 ]

MVG, Frank

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:03
Bij 64 bits kun je heel je geheugen = 4gb aanspreken ( en in de toekomst tot 48 gb of zoeits?) echter kun je bij 32 bits maar maximaal 3.32 gb aanspreken.
Het voordeel van 32 bits is dat je minder comaptible problemen zult hebben alhoewel ik hier met mijn vista 64 bit er nog nooit problemen mee heb gehad. Ik zou dus voor 64 bits gaan.

EDIT: wow 2 mensen waren me al voor ;)

[ Voor 13% gewijzigd door thijssie op 23-06-2009 20:57 ]

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 14:26
Is zoveel over te vinden als je maar wat moeite doet.

Het maakt in snelheid geen bal uit, al beweren sommigen verschil te merken en claimen dat ze x64 sneller aan vinden "voelen". Drivers genoeg voor te krijgen, geen enkel probleem dus. Tevens kun je dan beschikken over 4GB geheugen terwijl je nu niet meer kunt gebruiken dan ongeveer 3.2GB.

Verwijderd

Topicstarter
ik kon helaas niks over dit onderwerp vinden maar ik zal wel niet goed gekeken hebben :P

harstikke bedankt voor jullie reacties !!

en dan ga ik lekker vista bestellen :)

mvg

• frankK800i
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-11 07:29
En je weet zeker dan je niet voor de RC van Windows 7 gaat? Je bent gek...

MVG, Frank

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 22:40
frankK800i schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:09:
Damn, dan zit de wereld vol gekken!! :o Wat voor opmerking is dat nu? Misschien wil de TS (net zoals zoveel anderen) gewoon geen gezeik met een RC? Uiteindelijk is die RC een onafgewerkt product, is er geen support en ben je volgend jaar dan toch verplicht om iets anders te installeren...

Verwijderd

Topicstarter
frankK800i schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:09:
zoals laagvliegerke al zegt ga ik inderdaad liever voor vista geen gezeur met een RC

en er werd mij verteld dat er daar driverproblemen mee waren ( werden niet ondersteunt )

weet niet of dit onzin is of niet ..

maar ik neem zekere voor het onzekere !!

mvg

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:49
FrankK800i zei het misschien wat ongenuanceerd maar hij heeft wel degelijk een goed punt: Windows 7 zit er bijna aan te komen en ik durf te garanderen dat Windows 7 RC al veel, maar dan ook veel beter is dan Windows Vista.

Als Windows 7 uit komt op 22 oktober kan je weer een X bedrag uit gaan geven om deze te installeren, terwijl je nu al de RC gratis kunt krijgen.

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-11 22:40
Chills schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:50:
FrankK800i zei het misschien wat ongenuanceerd maar hij heeft wel degelijk een goed punt: Windows 7 zit er bijna aan te komen en ik durf te garanderen dat Windows 7 RC al veel, maar dan ook veel beter is dan Windows Vista.

Als Windows 7 uit komt op 22 oktober kan je weer een X bedrag uit gaan geven om deze te installeren, terwijl je nu al de RC gratis kunt krijgen.
Daar heb je natuurlijk ook een punt. Maar van de RC kan niet geupgrade worden naar de final, er is terug een clean install nodig. En dat kan voor sommige users wel een probleem vormen :) Trouwens, als de TS nu een nieuw systeem koopt, is een Vista OEM versie wel iets stuk goedkoper ;) Is het voor een bestaand systeem, dan zou ik persoonlijk gewoon wachten totdat Windows 7 op de markt is en voorlopig verder werken met het huidige os (XP?).
Pagina: 1