GeForce 9650M GT + Nieuwe 'windows 7' driver?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy4D
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 15:35
Hallo,

Onlangs heb ik mijn laptop(Z97V van ASmobile) volledig gereset, oftewel alles geformatteerd en opnieuw besturingssysteem etc erop gezet.

Ik heb als besturingssysteem Windows 7 RC2(64 bit) erop gezet.
Alles werkt naar mijn idee aardig goed, behalve de videokaart.. Op dit moment heb ik de standaard VGA driver van windows als driver voor mijn GeForce 9650M GT.

Ik heb de speciale windows 7 driver 64 bit geprobeerd, hiervan ook de 32 bit, de windows vista 64 bit, windows vista 32 bit.. En niet alleen de nieuwere versies, maar zelfs een stuk of 4 versies voor de nieuwste drivers.. Niks werkt zoals het zou moeten werken? :/

OF ik krijg na de installatie van de driver+restart alleen een zwart scherm
OF ik krijg geen enkel effect(alsof de standaard VGA driver er nog op zit)
OF de driver is wel geinstalleerd, maar wanneer ik op mn desktop/verkenner/firefox/etc. rondkijk en klik gebeurt het volgende:
over mijn hele scherm verschijnen hier en daar gekleurde knipperende pixels, soms zie je ze niet eens zo duidelijk. Na zo'n 10 seconden loopt alles vast en wordt mijn scherm 1 sec. zwart. Dan flitst ie weer aan en krijg ongeveer deze melding: nvidia graphics card kernel has stopped responding and has recovered.
Vanaf dit moment werkt alles weer, maar wel met deze gekleurde pixels en om de 3 minuten ofzo gebeurt alles weer van voren af aan.

Ik heb al enige dagen lopen zoeken naar dit probleem.. Alles af gegoogled en geprobeerd.. Zonder suc6.
Please, help me! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy4D
Ja, maar snap die site niet helemaal? Kun je me het misschien uitleggen? Had wel een GeForce driver gevonden, maar die was voor desktop en niet notebook? Deed t in ieder geval niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy4D
Ga het proberen :) Gewoon installen neem ik aan? Snap niet echt wat de bedoeling is van die INF file die ze op die website hebben :S

Haha, 32 bit? :P zal eens kijken of ik 64 kan vinden

[ Voor 19% gewijzigd door Roy4D op 23-06-2009 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy4D
Nou het was even klooien.. Maar nee, helaas weer dezelfde k*tpixels en 'has stopped responding' messages.. thx voor het proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy4D
Nope.. Precies dezelfde driver als op de nvidia site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy4D
btw.. ik heb nu alle drivers weer eens ge-uninstalled, toen kreeg ik weer de standard VGA. Daarna reboot. Toen ik nog een keer keek bij de driver, stond er ineens GeForce 9650M GT ipv standard VGA. Als ik dan bij Properties kijk en dan naar het drivertype, dan staat er driver version 7.15.11.7948. Kan zijn dat ik deze vanochtend 1x heb geinstalleerd(volgens mij was dit de driver die ongeveer een jaar geleden bij mn laptop werd geleverd).

Nouja, voorlopig doet mn card het op mn desktop en in games goed, wel jammer natuurlijk dat ik mn drivers niet kan optimaliseren :(

Verwijderd

Ik zit met precies het zelfde probleem bij een laptop van een vriend van me welke ik wel eens her installeer.

De laatste Nvidia drivers lossen wel het probleem op qua pixels en dat de laptop niet meer uit slaat.

Helaas werkt alleen nu de HDMI ( geluid ) niet

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft of die wel de Z97v werkende heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy4D
Sorry voor deze bump, maar aangezien dit type laptop niet zo vaak gebruikt wordt wil ik hier toch even een reply geven.

Heb m'n laptop inmiddels 2x opgestuurd voor reparatie. Daar hebben ze van alles vervangen: moederbord, grafische kaart en een RAM barretje zijn de meest noemenswaardige reparaties. Ik heb het idee dat een nieuwe grafische kaart hier de enige oplossing is.

Toen ik mijn laptop namelijk terug kreeg, kon ik ineens de nieuwste drivers voor de kaart zonder problemen downloaden en installeren. Eerder was dit echt onmogelijk. Ik hoop dat ik hiermee andere Z97V gebruikers duidelijkheid breng in dit probleem!

@Sjempoe, misschien dat voor jou een nieuw moederbord de oplossing is? En anders andere drivers proberen te downloaden? Succes!

[ Voor 9% gewijzigd door Roy4D op 03-12-2010 15:22 ]

Pagina: 1