Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CompuServe ADSL] problemen met behaalde snelheden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie kan mij helpen...
Compuserve 20 MB + telefonie dmv ZyXEL 802.11g Wireless P-2602HW

Sinds kort is de snelheid drastisch verminderd.
Ook ik als leek begrijp dat de beloofde 20 mb niet wordt gehaald etc etc maar de 13 mb die ook in het modem wordt getoond alszijnde binnenkomend snelheid wordt bij lange na niet gehaald bij uitgaand. De laatste dagen is het nog geen 200 kb in plaats van 13000 kb.
Nu heb ik enkele keren met de helpdesk gebeld en zij tonen aan dat tussen het modem en zij alles ok is. Zij hebben geen verklaring voor de lage snelheid tussen modem en laptop
Verder heb ik:
- laptop opnieuw geinstaleerd
- virus programma's verwijderd hernieuwd veranderd
- wireless en kabel gechecked
- internetbrowsers gewisseld; explorer firefox chrome ect
- testen met meerdere en andere (derden) computers en laptops.
- kanalen gewijzigd
etc etc

Helemaal niets. Het wordt alleen maar slechter. help help.
Het lijkt alsof in het modem de snelheid wordt geknepen......
Wie kan het me zeggen?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En waarmee test je de snelheid?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:12
Let je wel op het verschil Mb / MB / Kb / KB, maar dan moet je alsnog zo'n 1620 KB/s seconde halen. Test je via wireless of kabel? Welk router heb je?

Verwijderd

Heb je je pc al eens direct op je modem aangesloten? Zo ja, blijft het probleem dan?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 22:53

mace

Sapere Aude

Wacht even, zei je uitgaand? Als in, je uploadsnelheid?

Dat is bij ADSL nooit hetzelfde als de downloadsnelheid, vandaar ook Asymmetric DSL.

Do even een testje op: http://www.speedtest.net/

[ Voor 27% gewijzigd door mace op 23-06-2009 18:27 ]

Verwijderd

mace schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:24:
Wacht even, zei je uitgaand? Dat is bij ADSL nooit hetzelfde als de downloadsnelheid, vandaar ook Asynchronous DSL.
offtopic:
Asymmetric DSL. ;) Asynchroon duidt bij mijn weten op het feit of je tegelijkertijd kunt verzenden en ontvangen, asymmetrisch geeft aan dat de up- en downloadsnelheid niet gelijk zijn. ;)

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:26:
[...]

offtopic:
Asymmetric DSL. ;) Asynchroon duidt bij mijn weten op het feit of je tegelijkertijd kunt verzenden en ontvangen, asymmetrisch geeft aan dat de up- en downloadsnelheid niet gelijk zijn. ;)
Ja je hebt gelijk, ik had me even vergist in het woord. |:(

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties....

ZyXEL 802.11g Wireless P-2602HW is een wireless modem (router?)

Ja ook rechtstreeks op modem aangesloten middels netwerkkabel (oftewel beide mogelijkheden getest)
Het gaat hier om de download snelheid. Wordt verkocht als 20 mb, wat zich vertaald naar 13mb omdat het adsl is maar bij gebruik downloading 0,2 mb, te zien middels speedtest of gewoon door te klikken op lanverbinding, (soms iets meer soms iets minder)

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Tsja, als je modem aangeeft 13Mbit binnen te krijgen zal er toch binnenshuis iets niet helemaal goed zitten.

blub

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:10
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 19:39:
te zien middels speedtest of gewoon door te klikken op lanverbinding, (soms iets meer soms iets minder)
Bij de eigenschappen van je lanverbinding staat al 0,2mbit? :? Ook bedraad?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• mace

mace

Sapere Aude

Ja ook rechtstreeks op modem aangesloten middels netwerkkabel (oftewel beide mogelijkheden getest)
Het gaat hier om de download snelheid. Wordt verkocht als 20 mb, wat zich vertaald naar 13mb omdat het adsl is maar bij gebruik downloading 0,2 mb, te zien middels speedtest of gewoon door te klikken op lanverbinding, (soms iets meer soms iets minder)
Als er bij eigenschappen van lanverbinding een lage snelheid staat dan ligt het aan je verbinding tussen je computer en het modem.

Als dat een kabel is dan moet je die vervangen en als het wireless is dan moet je het eens met een draad proberen om te kijken of dat verschil maakt.

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
...of gewoon door te klikken op lanverbinding, (soms iets meer soms iets minder)
Dat klinkt als een brak netwerk, heb je draadloos of bekabeld? niet gelezen :P allebei dus al geprobeerd. Ik denk dat je het eens moet proberen met je computer rechtstreeks op de modem aan te sluiten, dan kun je je eigen netwerk uitsluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door TrekDude101 op 23-06-2009 21:54 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:19

0,2 milli-bit?

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:10
Hoi op tweakers!
Heb je je modem zelf al eens een keiharde reset gegeven zodat hij terugvalt op de fabrieksinstellingen? Ik weet van je modem niks af, maar je kan in een handleiding vast wel vinden hoe je dat voor elkaar krijgt.
Misschien is er een gare setting die uit voorzorg heel veel bandbreedte voor je telefoontje reserveert.

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Start eens met de waarden (lijnstatistieken) te tonen uit je modem.
Deze zijn te vinden door in te loggen op http://192.168.1.254

Ga naar Advanced Setup, waarna de gegevens aan de rechterkant onder "Interface status" staan.

Test alleen bekabeld, beveiligingssoftware verwijderd van de PC?
Probeer dan eens te downloaden vanaf http://speedtest.tweakdsl.nl/

Blijkt uit de lijnsnelheid dat deze wel in orde is, dan blijft er niets anders over dan je eigen PC/netwerk.
Dan zou je bijvoorbeeld eens een Ubuntu livecd kunnen starten om mee te testen.

Overigens graag iets meer inzet en uitleg. Dergelijke vragen zijn al diverse malen langsgekomen en je geeft niet aan de search gebruikt te hebben of andere zaken gedaan te hebben dan suggesties van de helpdesk. Op GoT verwachten we dat je zelf op onderzoek uitgaat.

[ Voor 20% gewijzigd door IEF op 23-06-2009 22:03 ]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Xander schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:47:
[...]

Bij de eigenschappen van je lanverbinding staat al 0,2mbit? :? Ook bedraad?
Naast dat moet bballref duidelijk zijn in zijn snelheden vermelden, ik zie van alles doormekaar lopen namelijk. Momenteel worden er liters met kilo's vergeleken en dat kan niet.

Begin eens opnieuw bballref:

Computer rechtstreeks aansluiten op het modem (niet meer loshalen tot het probleem verholpen is!)
Je LAN verbinding moet 10 of 100 Mbit aangeven, iets anders kan niet. Dit hoort 100 Mbit te zijn.
Download http://www2.zonnet.nl/100mb.bin, halverwege de download bekijk je de snelheid waarmee gedownload word >> dat is je snelheid!
De snelheid zal waarschijnlijk uitgedrukt worden in KB/s. Dat is iets heel anders dan kb/s. Misschien is het slim om in dit topic bits en bytes voluit te schrijven om verwarring te voorkomen.

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Goede tip, ik heb op het 1000MB bestand geklikt om vervolgens een IE venster te zien waar allemaal ééntjes komen te staan :P

• mace

mace

Sapere Aude

RolfLobker schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:03:
[...]

Goede tip, ik heb op het 1000MB bestand geklikt om vervolgens een IE venster te zien waar allemaal ééntjes komen te staan :P
Tja, wij kunnen het ook niet helpen dat je geen fatsoenlijke browser gebruikt. :+

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
verwijderd

[ Voor 86% gewijzigd door vincedd op 23-06-2009 22:44 . Reden: bericht verwijderd,kwam wat lullig over ]

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14:51
Wat voor kabel heb je tussen je modem en je computer zitten?daar staat een tekst opgedrukt.Zet die eens hier neer.Is dat een gekochte kabel of heb je die zelf in elkaar gehobbied?

[ Voor 22% gewijzigd door vincedd op 23-06-2009 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
dank voor reacties;

Alle opties geprobeerd.

Modem status dsl up 13547 kbps
lan verbinding (computer modem) 100,0 Mbps
speedtest tweakdsl 500 kB/s (via wireless)
speedtest tweakdsl 1380 KB/s (via kabel rechtstreeks op modem)

Het lijkt erop dat er wel vooruitgang in zit. Wellicht dat alleen het plaatsen van dit bericht al geholpen heeft.
Nogmaals ik ben een leek, maar heb ik gelijk als nu blijkt dat via de kabel klopt de snelheid. via Wireless halveerd de snelheid......

Laptop ASUS F3Ja met Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network connection

Graag hoor ik weer van jullie...
Maar zover bedankt het begint weer ergens op te lijken.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je bekabelde download is netjes, klopt aardig met je ingetrainde snelheid. Je wireless, daar zit je dus je probleem. Wat voor snelheid geeft je wireless op je computer aan? Bij slecht bereik schakelt de snelheid steeds verder terug en duik je onder je haalbare snelheid van je adsl lijn.

Meen bij 1 'blokje' signaal je nog maar iets van 10mbit over hebt, wireless haalt nominaal daar nog maar de helft van en klopt die 500KB/sec toch aardig. Dus ik zou je aandacht richting je wireless zetten, bereik lijkt te laag of je zit nog op de oudere 11b (11mbit?) verbinding.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1