Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen

Ik heb echt hulp nodig.
Mijn Pc valt op rare momenten uit. De ene keer als ik even niets doe ( denk hieraan vanaf 10 min ) en het andere moment als ik met iets bezig ben.
Ik snap hier niets van want er zit voor zover ik weet geen programma of tijd aan gebonden.

Als mijn pc uitvalt staat alleen het lichtje aan de voorkant van mijn pc nog aan en het lampje op mijn moederbord. De rest is dan uit. Als ik dan de knop van mijn pc indruk om hem op te starten start hij normaal op zonder een foutmelding. Ook staat er geen foutmelding in mijn register.
Ik snap er echt niets van. Ik heb trouwens ook al memtest geprobeerd en die vond geen fouten.
Ik zou graag willen weten wat ik allemaal voor tests nog meer kan proberen

Mijn pc is deze:Draait op XP die 5 weken terug is opnieuw geïnstalleerd
Moederbord: Abit A-N78HD
Processor: Amd Atlhon X2 4200+ ( ooit overklokken geprobeerd maar tot maar 2600 en stock staat hij op 2200 en heb geen volts verhoogt )
Werkgeheugen: 3 gig ( geen echt merk gewoon standaard )
Graf kaart: XFX Nvidia 9800GT
HD: 2 samsung hd's >> 1 van 160 gig ( voor XP ) en de ander 500 gig ( voor men bestanden )
Voeding: Nexus 500watt

Hoop hiermee genoeg info te hebben gegeven want dit is mijn eerste keer dat ik zelf wat plaats hier.
OH en ik ben blij met alle hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 21:56
AAAAAAAARGH

Welkom op GoT!

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen, en ga testen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat ben ik al aan het doen. Maar ik wil even weten wat jullie erover denken.
Ik heb niet z'n ervaring met dit soort problemen.

En ik heb helaas vanavond niet veel tijd want ik moet nog veel werk doen. Morgen ga ik er hard mee aan de slag.

OH en wat ik vergeten te melden ben is dat ik dit nu rond de 3 weken heb.

Oh ene blij dat ik al zo snel reacties krijg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okeee heb net Hangen en opstart problemen doorgelezen en ben niet veel wijzer geworden.

Ik kan wel andere reepjes werkgeheugen proberen morgen maarja ze hebben memtest doorstaan.
En ik ga alles even ontkoppelen wat ik kan. Denk hierbij aan mijn dvd drives ( heb er 2 ) en men floppy drive deed al raar ( gaf vonken vanaf de aansluiting met stroom net, maar dat deed mijn pc niet uitvallen toen dat gebeurde en ik heb de hele kabel nu niet meer in gebruik ). Kan dit je voeding verknallen ?? want hij draait nu nog goed.

En voor ik mijn GFX of CPU wil vervangen of ontkoppelen wil eerst weten of ik dit kan testen of ze de boosdoener zijn.
Weet iemand hier antwoord op te geven????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:27
Ik zou toch maar een andere voeding proberen. Weet niet hoe oud je bent maar hoor je misschien een hele hoge toon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:08:
men floppy drive deed al raar ( gaf vonken vanaf de aansluiting met stroom net, maar dat deed mijn pc niet uitvallen toen dat gebeurde en ik heb de hele kabel nu niet meer in gebruik ). Kan dit je voeding verknallen ?? want hij draait nu nog goed.
:X

Nee zou je voeding niet mogen kapot maken, maar wel je moederbord of onderdelen op het moederbord.
Ben benieuwd of je floppydrive nog werkt.

Dus... nooit stekkers los halen als stroom er nog op staat. Eerst de stroomstekker uit de voeding halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tankbuster schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:11:
Ik zou toch maar een andere voeding proberen. Weet niet hoe oud je bent maar hoor je misschien een hele hoge toon?
Ik ben 18 en mijn gehoor is nog goed. Ik heb gisteren zeker een half uur zitten turen in mijn kast en heb geen rare geluiden gehoord toen. :O
Alles draaide toen ook gewoon zoals het hoorde en hij viel helaas niet uit zodat ik een probleem kon ontdekken. Ene ik zou niet weten waar ik een voeding vandaan zou kunnen halen.
Plakjekaas schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 18:14:
[...]

:X

Nee zou je voeding niet mogen kapot maken, maar wel je moederbord of onderdelen op het moederbord.
Ben benieuwd of je floppydrive nog werkt.

Dus... nooit stekkers los halen als stroom er nog op staat. Eerst de stroomstekker uit de voeding halen.
Die drive durf ik eigenlijk niet meer te proberen. Kan een moederbord op afwisselende tijden en tijdens de meest uiteenlopende taken de pc laten uitvallen???
En ik heb eerst mijn pc uitgezet en inderdaad mijn voeding kabel er uit gedaan nadat ik de knop van de voeding op uit had gedaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OH en mensen ik kan vanavond waarschijnlijk niet meet antwoorden ben er morgen middag zeker weer.
Hoop dat er dan veel nuttige dingen staan.
Thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 20:08
de kans dat dit je moederbord is is vrij klein IMO, probeer echt eens een andere.. elke A-merk 400Watt of hoger voeding zou dit systeem wel moeten kunnen voeden, maar als de voeding brak is geworden kun je wel eens dit soort dingen krijgen. echt helemaal niemand in je omgeving die een losse voeding zou kunnen hebben liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert43
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-07 15:45
Ik zit ook te denken richting de voeding. Probeer eens een andere goede voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Dat zal inderdaad aan de voeding liggen aangezien je geen foutmeldingen krijgt. Ik heb dit trouwens ook gehad bij mn vader zijn oude pc, die was alleen wat extremer (aan uit aan uit elke 4 seconden :p .)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He ben ik toch weer deze avond

Okee dus de voeding is verdachte nummer 1.
Ik ga van de week maar eens naar de winkel en kijk of ik een andere kan krijgen ( en breng deze dan terug ).
Ik heb niemand in de buurt die ik ken die een beetje een mooie voeding voor me heeft die ik kan lenen.

En een ander moederbord gaat niet lukken. De mijne is nog geen jaar oud want ik moest deze kopen omdat mijn vorige kapot ging. Heb toen alleen de moederbord vervangen want de rest deed het nog perfect.( en ja dat weet ik zeker )

En als het aan mijn voeding ligt kan het dan nog wel zijn dat mijn lampje aan de voorkant van mijn pc nog brand?? Vind ik namelijk raar dat dat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hé vond net nog iets anders ( heb geen link ).

Er stond dat een verkeerde installatie van XP kan leiden tot dit soort rare dingen.
Is dat echt zo. Heb ik namelijk nog nooit van gehoort.

Als dat zo is ga ik namelijk voor de zekerheid ook men XP opnieuw installeren.

((((( lees ook men berichtje van hierboven nog ))))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankbuster
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:27
Het is ook bij mij zo dat de computer gewoon uitgaat en vrijwel is het stroom er meteen weer. En waarom ik vroeg hoe oud je was , is om de reden dat oudere mensen niet zo hoge tonen horen als kinderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tankbuster schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 22:08:
Het is ook bij mij zo dat de computer gewoon uitgaat en vrijwel is het stroom er meteen weer. En waarom ik vroeg hoe oud je was , is om de reden dat oudere mensen niet zo hoge tonen horen als kinderen ;)
En is bij jouw dan zeker de voeding de rede of weet je dat nog niet zeker.
En als die uit is gevallen wat is er dan nog aan ( zoals bij mij men lampje>> ja blijf het raar vinden :9 ).

OH en kan het niet aan de componenten liggen of de ooit overklokte cpu ????

Ene ik ga slapen mensen morgen middag ben ik er weer. Dan ga ik wat dingetjes proberen. Als iemand een manier weet om je voeding te testen of te stressen ofzo (( geen idee of zoiets bestaat )) dan hoor ik het graag.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik zet alles in op de voeding :-)

heb t zelfde probleem ook gehad.. andere voeding ( al dan niet andere combinatie voeding / mobo (P35 Anyone? :P ))

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 19:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 21:58:
En een ander moederbord gaat niet lukken. De mijne is nog geen jaar oud want ik moest deze kopen omdat mijn vorige kapot ging.
Yup; ook ik zet nu alles in op de voeding!
Niet bijster origineel, hè :+

Wat was er toen mis mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Jehutie, maak eens gebruik van de editknop in plaats van continu je topic te kicken, dat is namelijk vrij asociaal en zien we liever niet :).

Verder, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter een stap voor stap door, dan kom je het onderdeel of onderdelen die problemen geven vanzelf tegen.

Daarnaast heb ik even de HELP!!!! uit je titel gesloopt, het is nergens voor nodig te schreeuwen in je topictitel, mensen lezen je topic heus wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:43

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik zou ook eens naar de temps kijken van je proc/mobo, kan best zijn dat de thermo beveiliging de boel uitzet.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:50:
Jehutie, maak eens gebruik van de editknop in plaats van continu je topic te kicken, dat is namelijk vrij asociaal en zien we liever niet :).

Verder, neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter een stap voor stap door, dan kom je het onderdeel of onderdelen die problemen geven vanzelf tegen.

Daarnaast heb ik even de HELP!!!! uit je titel gesloopt, het is nergens voor nodig te schreeuwen in je topictitel, mensen lezen je topic heus wel :)
Die edit knop heb ik al gebruikt (( heb hem ontdekt gisteravond ;) ))
En zoals ik al gezegd heb het is men eerste keer dat ik een topic open en ik weet nog niet alles hierover. Dat van de help wist ik niet.
Bastiaan schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 11:47:
[...]

Yup; ook ik zet nu alles in op de voeding!
Niet bijster origineel, hè :+

Wat was er toen mis mee?
Mijn moederbord pakte geen werkgeheugen meer. Maakt niet uit wat ik erin deed. dat was dan ook in een paar minuten ontdekt.
MetaFrame schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 12:55:
Ik zou ook eens naar de temps kijken van je proc/mobo, kan best zijn dat de thermo beveiliging de boel uitzet.
Ja dat was het eerste wat ik zelf heb gedaan. Ik gebruik everest ultimate hiervoor, De temps van mijn cpu zijn nog nooit hoger dan de 58 gekomen.
En de rest is ook allemaal normaal. Gpu max 65 >>> kast max 32 >>> HD's max 30
En dit tijdens een 3D mark 06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte12345
  • Laatst online: 07-05-2024
heb je de nieuwste drivers geinstalleerd voor je onderdelen?
dat wil nog wel eens het probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jelte12345 schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 17:27:
heb je de nieuwste drivers geinstalleerd voor je onderdelen?
dat wil nog wel eens het probleem zijn
Ja daar heb ik ook aan gedacht toen het net begon. Maar ik heb al mijn drivers gecheckt en die zijn in orde.

Ik ga mijn pc volgende week na laten kijken in een pc zaak ( pc-oke ). Is namelijk voor mij de beste keuze denk.
Wil geen dingen gaan kopen zonder precies te weten wat ik moet kopen, dus wat ik moet vervangen.

Heel erg bedankt voor de hulp en ik zal het zeggen als ik meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij viel die ook soms uit, vooral bij hoge belasting vd cpu, de temp bereikte zo'n 69°, was wel nog een oude xp2100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-08 20:36
Vreemd...
Ik zou toch je processor op de standaard snelheden laten draaien en dan kijken of het probleem nog steeds voort doet. Probeer ook de zijkant van je kast open te houden, zo krijgt je pc meer lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
robin007bond schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 11:03:
Vreemd...
Ik zou toch je processor op de standaard snelheden laten draaien en dan kijken of het probleem nog steeds voort doet. Probeer ook de zijkant van je kast open te houden, zo krijgt je pc meer lucht.
Het overklokken was even proberen wat de cpu zou dan. Ik ging niet ver ( 2600 ) vanwege mijn geheugen. Die kon het niet aan.
Dus mijn cpu draait al zeker 4 maanden op stock.

En ik heb een goede koeling. 2 ( 1 in en 1 out ) van 90mm ( nexus ). En een goede koeling ( standaard al goed ) van mijn voeding en een Nexus FLC-3000 Real Silent voor mijn cpu.
Mijn temps zijn dan ook mooi. ( heb ik al hierboven staan ).

Oh en hij draaide gisteren zeker 8 uur zonder problemen en toen was ik 10 min weg ( was er niet 8 uur bij hoor ) en hij was dus uitgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Zou het iets te maken hebben met acpi, stroombesparende instellingen op je pc.
Zet eens in de bios en in windows alles wat met stroombesparen te naken heeft uit.
En weer proberen of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op zaterdag 27 juni 2009 @ 20:38:
Zou het iets te maken hebben met acpi, stroombesparende instellingen op je pc.
Zet eens in de bios en in windows alles wat met stroombesparen te naken heeft uit.
En weer proberen of het helpt.
Sorry dat ik zo laat pas antwoord. Ben druk geweest.

Weet je dat is nog niet in me op gekomen. Ik ga het proberen.
Helpt het als ik alles instel op optimal defaults???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wever338
  • Laatst online: 19-07 18:05
Zelf heb ik dit een paar jaar terug meegemaakt (na upgrade videokaart) en dat was toen een koeling probleem. Met de kast aan een zijkant open had ik het probleem niet en met de kast dicht wel. Koelers schoonmaken hielp niet, na een tijdje een nieuwe kast met veel koelruimte gekocht ivm stofbeperking. Draait nu al weer jaren oke.
Pagina: 1