[XP] Probleem met telefoon als internet gateway

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 18:23
Ik heb een vreemd probleem met het koppelen van mijn telefoon (HTC S740, WM 6.1) aan mijn Windows XP machine. Op dit moment heb ik nog geen internet aansluiting thuis. Nu heb ik mijn telefoon gekoppeld aan mijn desktop.

Ik kan alleen op internet wanneer ik de NIC in mijn systeem uitschakel. Zodra ik de NIC weer inschakel dan werkt internet niet meer. Het lijkt erop dat het verkeer voor internet gerouteerd word via mijn NIC. Op deze NIC heb ik geen gateway ingesteld.

Weet iemand wat ik in moet stellen om de telefoon als gateway te gebruiken voor internet terwijl normaal netwerk verkeer (naar mijn servers of NAS toe) over mijn normale NIC gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je kan in het venster van Netwerkverbindingen het menu Geavanceerd->Geavanceerde instellingen vinden. Daar kan je de volgorde van de adapters veranderen. Zet die telefoon eens boven de andere.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaboertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 18:23
Dit heb ik net even geprobeerd. Helaas werkt dit niet.

Wanneer ik de NIC dan aanzet dan kan ik nog steeds wel op internet maar niet bij andere resources op men netwerk. Een ping naar een server werkt dan ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Dit klinkt alsof het tcp-verkeer dat bestemd is voor je lokale netwerk gerouteerd naar internet (via de telefoonaansluiting) en op het wereldwijde web verloren gaat.
Met het commando
ipconfig /all
kun je opvragen wat de ip-adressen van je telefoonadapter en je ethernetadapter zijn.
Met het commando
route print
vraag je op wat de routing-policy is.
Vermoedelijk is het ip-adres van je ethernetkaart 192.168.x.y. Dat betekent dat er voor je lokale netwerk een route-regel aanwezig moet zijn van de vorm:
Network Destination        Netmask          Gateway       Interface  Metric
     192.168.x.0     255.255.255.0     192.168.x.y     192.168.x.y         20

Als dat niet zo is, moet je die regel toevoegen met
route add 192.168.x.0 255.255.255.0 192.168.x.y
(x en y zelf invullen).

Als bovenstaande regel wel aanwezig is in je route-tabel, is er wat anders aan de hand. Post in dat geval de output van
ipconfig/all
route print
, dan kunnen we verder zien.